نکاتی که باید پیش از سفر به بارسلونا بدانیم

کسری مجیدی
کسری مجیدی چهار شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
نکاتی که باید پیش از سفر به بارسلونا بدانیم

شهر بارسلونا به عنوان یکی از شهرهای مهم در کشور اسپانیا، مقصد بسیاری از گردشگران جهان است. همراه کجارو باشید تا با نکاتی که قبل از سفر به این شهر باید بدانید، آشنا شوید.

شهر بارسلونا یکی از مقصدهای پرطرفدار در اسپانیا و حتی قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. این شهر که مرکز منطقه‌ی خودمختار کاتالونیا نیز به شمار می‌رود، با توجه به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود پذیرای گردشگران بسیاری است. از طرفی باشگاه ورزشی فوتبال این شهر، بر جذابیت‌های آن افزوده است و علاقمندان را از اقصی نقاط کره‌ی خاکی به بارسلونا می‌کشاند.

به هر ترتیب، در این مقاله به برخی از قوانین و نکات مورد نیاز برای سفر به این شهر، پرداخته‌ایم.

شهر بارسلونا

آب و هوای مطلوب در بیشتر روزهای سال

به طور کلی آب و هوای بارسلونا مدیترانه‌ای است؛ با تابستان‌هایی نسبتا گرم و زمستان‌هایی همراه با بارش. همین امر موجب شده است که شرایط جوی معتدلی در این شهر برقرار شود. قبل از هر چیزی، توصیه می‌شود در سفر به این شهر همیشه لباس گرم همراه خود داشته باشید.

پیروی این شرایط می‌توان گفت، این شهر در تمامی روزهای سال از آب و هوای مطلوبی جهت گشت و گذار برخوردار است؛ اما اگر مایل به آب‌تنی در سواحل زیبای آن هستید، طی ماه‌های خرداد تا شهریور و اگر قصد اسکی در کوه‌های آن را دارید، ما بین ماه‌های آذر تا فروردین، به این منطقه سفر کنید.

سواحل بارسلونا

در غیر این صورت از آنجایی که در ماه‌های دیگر گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند و هزینه‌های سفر و خرج‌های به مراتب پایین‌تر آن، می‌توانید سفر به‌صرفه‌تری را در خارج از این ماه‌ها داشته باشید.

با زبان بی زبانی!

مردم بارسلونا

همان‌طور که اشاره شد شهر بارسلونا مرکز منطقه‌ی خودمختار کاتالونیا در شمال کشور اسپانیا است. مجموعه شهرهایی که این منطقه را تشکیل می‌دهند، از زبان و فرهنگ خاص خود برخوردار هستند. از طرفی از آنجایی که زبان‌های اسپانیایی و کاتالونیایی در مدارس این شهر تدریس می‌شوند، مردم بارسلونا به هر دوی این زبان‌ها صحبت می‌کنند. خوب است بدانید که زبان این منطقه، تفاوت‌های زیادی با زبان اسپانیایی دارد و بیشتر به زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی شباهت دارد.

زبان انگلیسی نیز کم و بیش در بین مردم بارسلونا به خصوص جوان‌ترها صحبت می‌شود. به هر ترتیب با دانستن زبان انگلیسی و اندکی اسپانیایی در این شهر به مشکلی بر نخواهید خورد.

محل اقامت مناسب انتخاب کنید

بهترین منطقه برای انتخاب هتل یا محل سکونت، در نزدیکی میدان مرکزی شهر و قسمت قدیمی آن است. در این محل‌ها علاوه بر نزدیکی به بناهای قدیمی و تاریخی شهر، به سواحل و فروشگاه‌های اصلی نیز دسترسی مطلوبی خواهید داشت.

ساعات کاری را در نظر بگیرید

برای سفر به هر منطقه‌ای لازم است از ساعات کاری آن مطلع شوید. مردم بارسلونا، در حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر نهار خود را صرف می‌کنند. این در حالی است که شام از ساعت ۹ به بعد صرف می‌شود. در نتیجه اگر قصد خوردن شام در ساعت ۷ را داشتید، بدانید که ممکن است رستوران مورد نظر باز نکرده باشد!

بازار بارسلونا

یکی دیگر از نکاتی که باید در سفر به این شهر به یاد داشته باشید این است که خریدهای خود را به آخر هفته موکول نکنید. بارسلونا شهری است که کماکان به سنت‌های خود پایبند است و در روزهای یکشنبه که روز تعطیل آن‌ها محسوب می‌شود، اکثر قریب به اتفاق فروشگاه‌ها تعطیل هستند. تنها برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها درب خود را در این روز، به روی مشتریانشان باز می‌کنند. در نتیجه از فعالیت یا عدم فعالیت مقصد خود در این روز باخبر شوید.

جیب‌برها منتظر غفلت شما هستند

یکی از مواردی که احتمالا در رابطه‌اش شنیده‌اید، جیب‌بری در این شهر است. بارسلونا شهر بسیار شلوغی است. این شلوغی با هجوم گردشگران طی ماه‌های خرداد تا شهریور بیشتر هم می‌شود. این موقعیت شرایط مناسبی را برای دزدان و جیب‌برها فراهم می‌کند. تنها راه برای پیشگیری از چنین حوادثی مراقب بودن و حواس جمع بودن در رابطه با کیف‌ها و وسایل شخصی است.

حمل و نقل مناسب در زیر و روی زمین

تراموا بارسلونا

بارسلونا از سیستم متروی مطلوب و نسبتا ارزانی بهره می‌برد. در نتیجه برای رفت و آمد در سطح شهر می‌توان از آن استفاده کرد. وسایل حمل و نقل دیگری مانند اتوبوس و تراموا نیز در دسترس هستند. همچنین می‌توانید با خرید بلیت‌های ویژه‌ای به نام T10 هزینه‌ی کمتری را تقبل کنید، به علاوه آنکه با هر یک از آن‌ها می‌توانید از همه‌ی وسایل نقلیه استفاده کنید.

بلیت‌ها را آنلاین خریداری کنید

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موارد برای سفر به این شهر خرید بلیت‌های آنلاین است. از آنجایی که بارسلونا شهری توریستی محسوب می‌شود و با توجه به برخورداری از مراکز گردشگری زیاد، صف‌های طولانی برای خرید این مجموعه‌ها پدید می‌آید؛ اما با راهکاری ساده می‌توان این صف‌های انتظار را دور زد.

اگر برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید و قدری هم خوش‌شانس باشید، بهترین کار خرید اینترنتی بلیت‌های این مجموعه‌ها برای بازدید است. با این کار، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت خود، با میل بیشتری به گشت و گذار در سطح شهر خواهید رفت.

غذاهای محلی را تجربه کنید

تاپاس بارسلونا

مانند همه‌ی مقاصد، توصیه‌ی ما تجربه‌ی طعم‌ها و غذاهای محلی بارسلونا است. عمده شهرت غذاهای این منطقه سینی رنگارنگ و بزرگی موسوم به «تاپاس» (Tapas) است که مملو از مزه‌های کوچک و خوشمزه است. از پوره‌ی سیب‌زمینی گرفته تا خوراک‌های گوشتی، در این سینی بزرگ قرار گرفته‌اند. فقط حواستان باشد که رستوران خوبی را برای تجربه‌ی تاپاس انتخاب کنید، چراکه در غیر این صورت از آن دلسرد خواهید شد.

انعام ضرورتی ندارد

برای آخرین مورد بهتر است بدانید که به طور کلی انعام دادن مقوله‌ی مرسومی در این شهر و حتی کشور اسپانیا نیست و این امر دل به خواه است. در هر صورت اگر مایل به انعام دادن بودید می‌توانید به دو یا سه یورو اکتفا کنید.

به طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه‌ی بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذت‌بخش‌تر کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه