۱۰ مکان عالی در آسیا برای سفرهای خانوادگی

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی جمعه، ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
۱۰ مکان عالی در آسیا برای سفرهای خانوادگی

آسیا قاره‌ای با فرهنگ چندگانه و دنیایی عجیب از بناهای باشکوه است که دیدنی‌های آن متحیرکننده است. با کجارو همراه باشید تا ۱۰ مکان عالی در آسیا برای سفرهای خانوادگی را به شما معرفی کنیم.

آسیا وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین قاره جهان است که تنوع مذهبی و فرهنگی بسیاری دارد. هر یک از کشورهایی که در این قاره قرار دارد دنیایی از عجایب و مکان‌های باشکوه و دیدنی را در خود جای داده است و بسیاری از آن‌ها از جاذبه‌های گردشگری پربازدید در کل جهان به حساب می‌آیند. این قاره با داشتن جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده و تنوع فرهنگی بسیار، پاسخگوی هر سلیقه‌ای است. در این میان بسیاری از افراد، برای سفر خانوادگی خود با توجه به ظرفیت عالی کشورهای آسیایی در ارائه خدمات تفریحی نظیر پارک‌ها، سواحل دلنشین و مکان‌های فرهنگی مناسب برای کودکان خود، شهرهای آسیایی را به عنوان مقصد مناسب برای سفرهای خانوادگی خود انتخاب می‌کنند. با توجه به اهمیت مناطق آسیایی در گردشگری جهانی، در این مقاله ۱۰ مکان عالی برای سفرهای خانوادگی را برای شما معرفی می‌کنیم.

سفر خانواده ای آسیا

سفر خانواده ای آسیا

هنگ کنگ

هنگ کنگ-سفر خانواده ای آسیا

هنگ کنگ جزیره‌ای خودمختار در جنوب چین است و به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف است. دیزنی لند و پارک دریایی هنگ کنگ دو جاذبه گردشگری مورد علاقه خانواده‌ها در این کشور است.

هنگ کنگ با داشتن سرگرمی‌های تفریحی، یکی از مقاصد گردشگری برای تعطیلات و سفرهای خانوادگی است. مناظر طبیعی در این شهر پر جنب و جوش، خیره‌کننده است طوری که تعدادی از پارک‌های زمین‌شناسی در فهرست یونسکو، در این منطقه قرار دارد.

صومعه «پو لین» (Po Lin) و «بودای بزرگ» (Big Buddha) در «جزیره لانتانو» (Lantau Island) مکان‌هایی هستند که دیدن آن‌ها برای خانواده‌ها خاطرات فراموش‌نشدنی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توکیو (ژاپن)

توکیو - سفر خانوادگی آسیا

ژاپن کشوری جزیره‌ای است که در اقیانوس آرام قرار دارد و بزرگترین جزایر آتشنشانی را در برمی‌گیرد. توکیو پایتخت ژاپن است و این شهر بارها در پی حوادث طبیعی ویران شده است ولی هر بار به زیبایی هر چه تمام‌تر بازسازی شده است.

این کشور پیشرفت‌های شگرفی در زمینه فناوری داشته و همچنان علاوه بر اینکه سنت‌های خود را حفظ کرده به کشوری مدرن تبدیل شده است. توکیو شهری پر از فعالیت و یکی از بهترین شهرها برای بازدید کودکان در تمام سنین است و کودکان می‌توانند از مسابقات کشتی‌ سومو و موزه ملی علوم و نوآوری دیدن کنند و لذت ببرند.

توکیو با داشتن منظره شبانه، یکی از چشم‌نوازترین شهرهاست و شب‌های آن برای گردشگران منحصر به فرد است. بسیاری از پارک‌های بین‌المللی در اینجا وجود دارد و کودکان می‌توانند لحظات خوبی را در کنار خانوده خود سپری کنند. این شهر با داشتن معابد خاص، امکانات عالی، کوه‌های دیدنی نظیر  فوجی و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر شکوفه‌های گیلاس یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خانوادگی است.

کولانتا (تایلند)

سفر خانوادگی به آسیا -کولانتا (تایلند)

«کولانتا» (Ko Lanta) منطقه‌ای جزیره‌ای است که اگر به دنبال آرامش هستید خانواده خود را به آنجا ببرید. کولانتا در کناره ساحل غربی تایلند قرار دارد و با داشتن سواحل کم‌عمق با آب‌های نیلگون و فیروزه‌ای و همچنین ساحل شنی فوق‌العاده مکان مناسبی برای شنای کودکان است.

این منطقه با داشتن استراحتگاه‌های روستایی برای خانواده‌هایی که به دنبال آرامش زندگی روستایی هستند بسیار مناسب است و می‌توانند با دوچرخه به دیدن سواحل و به بخش‌هایی که ماهیگیری و کار صید میگو را انجام می‌دهند بروند.

در این جزایر زیبا از تایلند، با سفر چند روزه در کلبه‌های چوبی می‌توانید لحظه‌های پر آرامشی را تجربه کنید.

بانکوک (تایلند)

بانکوک (تایلند)- سفر خانوادگی به آسیا

بانکوک پایتخت تایلند و یکی از مقاصد مهم گردشگری است. شاید در نگاه اول با شنیدن بانکوک یاد خیابان‌های شلوغ و پرهیاهو بیفتیم ولی این شهر با داشتن امکانات تفریحی عالی مکان مناسبی برای خانواده‌ها و کودکان آن‌ها است.

کانال‌های آبی، موزه‌ پزشکی، کاخ بزرگ بانکوک، معابد باشکوه از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده در این شهر است. علاوه بر این شما می‌توانید در بعضی از صومعه‌ها به مدیتیشن بپردازید و یا اگر در زمان برگزاری جشنواره سونگ کران، جشن آب بازی تایلندی به آنجا سفر کردید در این فستیوال شرکت کنید.

کانچانابوری (تایلند)

کانچانابوری (تایلند)- سفر خانوادگی آسیا

سومین شهر دیدنی تایلند برای سفرهای خانوادگی شهر «کانچانابوری» (Kanchanaburi) است که با داشتن تاریخ کهن و مناظر نفس‌گیرش مورد توجه گردشگران است.

این منطقه با داشتن پارک‌های طبیعی، غارهای مختص غارنوردی، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای رویایی و معابد سحرآمیز یکی از دیدنی‌ترین شهرهای تایلند است. تمامی این زیبایی‌ها با بازدید از پل تاریخی «رودخانه کوای» (River Kwai) که شاهد مبارزات بسیاری در جنگ جهانی دوم بوده است تکمیل می‌شود.

جزیره خرگوش (کامبوج)

جزیره خرگوش (کامبوج)-سفر خانوادگی آسیا

کامبوج که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد کشور کوچکی است که روز به روز در بخش گردشگری مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. یکی از مناطق گردشگری در این کشور Koh Thonsáy یا جزیره خرگوش است که در بخش سواحل جنوبی خلیج تایلند واقع شده است.

اگر به دنبال مکانی به دور از دنیای فناوری و اینترنت هستید این جزیره گزینه مناسبی است تا فرصت بیشتری برای در کنار خانواده بودن داشته باشید و تنها ارتباط شما در این جزیره دیدنی با دنیای طبیعت امکان‌پذیر است.

خانواده‌ها با اقامت در بخش‌های روستایی می‌توانند در امنیت و هزینه کمتر توام با آرامش، لحظات تکرار نشدنی را در کنار خانواده خود داشته باشند.

بالی (اندونزی)

بالی (اندونزی)-سفر خانوادگی آسیا

«بالی» (Bali) یکی از نقاط بهشتی کره زمین است که در اندونزی قرار دارد و با داشتن حیات وحش متمایز، مورد علاقه افرادی است که به حیوانات علاقه‌مندند. خانواده‌ها در این جزیره می‌توانند کودکان خود را به فیل‌سواری ببرند و یا در پارک‌های محافظت شده میمون‌ها را ببینند و همچنین با دلفین‌ها در پارک آبی شنا کنند که این برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری که در بالی وجود دارد گردشگران با خوردن غذاهای این جزیزه و طعم چاشنی‌های متفاوت آن لذت سفر را دو چندان بکنند. علاوه بر موارد ذکر شده خانواده‌ها با فرزندان نوجوان خود می‌توانند به تورهای غواصی بروند و از مناظر زیر دریا لذت ببرند.

خلیج هالونگ (ویتنام)

خلیج هالونگ (ویتنام)-سفر خانوادگی آسیا

خلیج هالونگ (Hạ Long Bay) که در شمال شرق ویتنام قرار دارد به اژدهای نزول کرده یا نشسته معروف است که این خلیج در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. گردشگری در جزایر این خلیج باعث می‌شود یکی از زیباترین، آرامش‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفر خانوادگی را در آسیا تجربه کنید.

شنیدن داستان‌های نقل شده از گذشتگان و افسانه‌هایی که محلیان تعریف می‌کنند برای خانواده‌ها و فرزندان آنان بسیار جالب است. این کشور که آسیب‌های بسیاری در زمان جنگ دیده است و هنوز اثرات آن وجود دارد اکنون به قطب گردشگری مناسب برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

لوآنگ پرابانگ (لائوس)

لوآنگ پرابانگ (لائوس)-سفر خانوادگی آسیا

«لائوس» (Laos) کشوری در جنوب شرقی آسیا است که شهر لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) در شمال آن و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

این شهر یکی از بهترین شهرهای لائوس است که با داشتن طبیعت بی‌نظیر، غارهای فوق‌العاده و معابد بودایی زیبا مکان مناسبی برای سفرهای خانوادگی است.

سنگاپور

سنگاپور-سفر خانوادگی آسیا

سنگاپور با اینکه یکی از گران‌ترین شهرها محسوب می‌شود ولی با امکانات تفریحی بسیاری که دارد برای همه گردشگران شناخته شده است و مکانی برای تفریح و سفر برای هر سنی است.

این شهر که از شهرهای تمیز دنیا به حساب می‌آید، با داشتن پارک‌های تفریحی و باغ‌وحش دیدنی برای سفرهای خانوادگی گزینه مناسبی است.

مطالب مرتبط:

منبع Culture Trip

دیدگاه