چگونه ایمنی کودکانمان را در سفرهای هوایی افزایش دهیم؟

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
چگونه ایمنی کودکانمان را در سفرهای هوایی افزایش دهیم؟

 سفر هوایی یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین نوع سفرها است. با کجارو همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توان ایمنی کودکان در سفر‌های هوایی را افزایش داد.

طبق آخرین آمار‌ها، سفرهای هوایی در مقایسه با سفرهای زمینی ایمنی بیشتری دارند. ولی این بدان معنا نیست که شما موارد احتیاطی را در زمان سفرهای هوایی برای خود و خصوصا کودکانتان رعایت نکنید .

برای مثال چندی پیش (در تاریخ ۱ می ۲۰۱۷) در پرواز شرکت هواپیمایی Aeroflot روسیه که در مسیر مسکو-بانکوک در پرواز بود به دلیل چندین چاله هوایی و تلاطم‌هایی که در طی پرواز ایجاد شده بود ۲۷ نفر راهی بیمارستان شدند که در میان آنها یک کودک یک ساله نیز بوده است. اگرچه طبق آمارهای موجود تصادف‌های هوایی و حتی سقوط هواپیما بسیار به ندرت اتفاق می افتد ولی برخورد با چاله‌های هوایی یک امر نسبتا رایج و بدون پیش‌بینی است که در هنگام پرواز رخ می‌دهد و این پدیده می‌تواند برای مسافرین به خصوص نوزادان و کودکانی که بدون صندلی مشخصی هستند خطرناک باشد.

ایمنی کودکان در پرواز

بهترین و ایمن‌ترین راه برای افزایش ایمنی کودکان در سفرهای هوایی خرید یک بلیط جدا برای آنها است. اگرچه این راه هزینه‌بر خواهد بود و به همین دلیل خیلی از والدین ترجیح می‌دهند که به جای خرید یک بلیط جداگانه برای کودک خود، در تمامی طول سفر کودک خود را در آغوش خود بگیرند که این کار با توجه به خطرات احتمالی پیش‌رو بسیار خطرناک است و خرید یک بلیط و اختصاص یک صندلی به کودک بسیار ارزش بیشتری از هزینه مادی تهیه بلیط دارد.

امروزه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای کودکان تخفیف‌های قابل توجهی در نظر می‌گیرند که والدین می‌توانند قبل از تهیه بلیط با مسئول فروش شرکت هواپیمایی و یا از طریق آژانس هواپیمایی مربوطه در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کنند.

مطالب مرتبط:

منبع hellogiggles

دیدگاه