نکاتی برای خانم ها در سفر به مراکش

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست پنجشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
نکاتی برای خانم ها در سفر به مراکش

آیا می‌ خواهید تنها یا همراه دوستانتان به کشور مسلمان مراکش بروید؟ برای شما توصیه هایی را در مورد این کشور آماده کرده ایم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

جدا از سوال در مورد غذاهای مراکش که خیلی‌ها به آن حساسیت غذایی دارند، این سوال مطرح است که وقتی خانمی می‌خواهد تنها یا به همراه دوستانش به مراکش، کشوری مسلمان سفر کند، چه چیزهایی را باید در مورد این کشور بداند. ما در این مقاله به طور مختصر در مورد سفر یک یا چند خانم به این کشور توضیح می‌دهیم.

شما اولین خانمی نیستید که به این کشور سفر می‌کنید

شما اولین خانمی نیستید که به این کشور سفر می کنید

سالانه میلیون‌ها خانم به این کشور سفر می‌کنند و امنیت آن کم و بیش شبیه به دیگر کشورها است. چندین نکته وجود دارد که همیشه باید در خاطرتان باشد تا دچار مشکل نشوید و این مشکلات تنها مختص کشور مراکش نیست و هرجایی از دنیا می‌تواند برایتان پیش بیاید.

بیشتر بخوانید:

حواستان جمع باشد

مراکش سفر

شب‌های دیروقت در خیابان تنها قدم نزنید. پول نقد زیادی را با خود حمل نکنید. با مردم خیلی صمیمی نشوید. هرچند این نکات تنها مربوط به بانوان نیست و زن و مرد را شامل می‌شود.

نکته‌ی دیگر این است که نشستن خانم‌ها در کافه‌ها چندان معمول نیست (هرچند این موضوع درحال بهبود است). اگر یک خانم در کافه‌های مردانه‌ی شهر بنشیند، تصور غلطی در مورد او می‌شود. اگر خواستید به کافه‌ای بروید از راهنمای تور، هتل و یا مسئول اقامتگاه خود پرس و جو کنید.

مهم‌تر از همه، حواستان جمع و هوشیار باشید.

لبخند زدنتان را به حداقل برسانید

لبخند زدنتان را به حداقل برسانید

شاید این موضوع برای همه واضح باشد اما واقعیت این است که شما در یک کشور غریب هستید و نمی‌شود و نباید با مردم آنجا به صمیمیت مردم کشور خود یا آشنایان در همسایگی شما برخورد کرد. این طبیعی است که ما با افراد مسن یا کودکان در خیابان لبخند می‌زنیم و این مهربانی در فرهنگ ما است اما باید آن را محدود به کشور خودمان بکنیم.

در این کشور لبخند زدن بیش از یک لبخند ساده معنا می‌دهد و به معنای دعوت به گفتگو تعبیر می‌شود. یک صحبت عادی با یک مرد در این کشور، باعث برداشت اشتباه طرف مقابل می‌شود.

به قضاوت مردم اهمیت ندهید

سفر خانم ها

بهترین راه برای خلاصی از این موضوع این است که جوری رفتار کنید که حرف‌ها را نشنیده‌اید. چرا که فارغ از جوابی که بدهید، به عنوان علاقه داشتن به گفتگو برداشت می‌شود.

اگر کسی رفتاری پرخاشگرانه و تهاجمی داشت، تهدید به تماس گرفتن به پلیس بکنید و اگر رفتارش ادامه پیدا کرد این کار را انجام بدهید و آن‌ها را از موضوع مطلع کنید. خوشبختانه پلیس مراکش از آزار و اذیت گردشگران به راحتی نمی‌گذرد.

پوشش خود را مد نظر قرار بدهید

در بیشتر مراکش اجبار پوشش وجود ندارد. اما نبودن این اجبار به معنای توانستن پوشیدن هر لباسی نیست. میزان آزار و اذیت‌های کلامی ارتباط مستقیم با پوشش دارد.

هرچند چنین توصیه‌ به خانم‌های ایرانی بی‌جاست اما مردم این کشور در عقاید خود افراطی عمل می‌کنند. به دست کردن یک حلقه‌ی ازدواج می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند و باعث شود تا با دیدن انگشتر مزاحمت کمتری برایتان ایجاد شود.

عینک آفتابی را فراموش نکنید

عینک آفتابی را فراموش نکنید

این توصیه دو دلیل دارد. اول اینکه هوای مراکش تقریبا در تمام سال همیشه آفتابی است و دوم اینکه زدن عینک آفتابی به معنای این است کسی نه چشمان شما را می‌بیند و نه می‌داند به کجا نگاه می‌کنید.

این ترفند موقع خرید کردن به شما کمک زیادی می‌کند.

در مراکش، شهر و حومه کاملا متفاوت‌اند

در مراکش حومه و شهر کملا متفاوت اند

در مراکش حومه و شهر کملا متفاوت اند

چیزی که در شهرهای مراکش تجربه می‌کنید، بسیار متفاوت از چیزی است که در روستاهای آن خواهید دید. اکثر جوامع روستایی مراکش بر ارتباطات خانم‌ها و آقایان حساسیت زیادی دارند و به خود اجازه نمی‌دهند حرف نابجا بزنند.

اگرچه مردم روستا کمی به گردشگران بدبین هستند، اما در برخورد بسیار سخاوتمند و مهمان‌نواز‌ هستند. اگر قصد رفتن به خانه‌ی کسی را دارید حتما برایش هدیه ببرید. اگر برای کودکان شکلات یا چیز کوچکی مثل یک توپ هدیه ببرید (مخصوصا توپ فوتبال) استقبال شگفت‌انگیزی از شما می‌شود.

کمی بیشتر خرج کنید

کمی بیشتر خرج کنید

شما می‌توانید با بودجه‌ی کم به مراکش بروید، اما بهتر این است که برای محل اقامت خود، حمل و نقل و راهنمای شهر، کمی بیشتر پول بپردازید. اگر تنها سفر می‌کنید و می‌خواهید اطمینان داشته باشید که به شما حسابی خوش می‌گذرد، کمی هزینه‌ی بیشتر می‌تواند تفاوت زیادی در سفر شما ایجاد کند. داشتن یک راهنما در شهر می‌تواند تضمین کند که شما مکان‌های مهم شهر را خواهید دید. اگر خواستید تاکسی بگیرید، تاکسی‌های بزرگ ارزان هستند اما باید صندلی عقب را با سه نفر دیگر شریک شوید. اگر خواستید به تور صحرا بروید، باید تورهای گران‌تر را انتخاب کنید. چون مسیر طولانی است و ممکن است مشکلات بسیاری در حین سفر پیش بیاید.

تفاوت زبانی

تفاوت زبانی

تا ده سال پیش به سختی می‌توانستید کسی را در مراکش پیدا کنید که انگلیسی صحبت کند. امروزه چنین نیست و شما می‌توانید با انگلیسی صحبت کردن تمام کارهایتان را به پیش ببرید. با این حال کمی از زبان‌های فرانسوی و داریجا (عربی مراکشی) را بلد باشید. تنها کافی است تا بتوانید سلام و احوال‌پرسی کنید یا بتوانید در مورد حساسیت غذایی خود صحبت کنید. در این صورت سفری به یاد ماندنی و با اطمینانی را خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

منبع MarocMama

دیدگاه