گزارش کجارو از نمایشگاه گردشگری TTM+ 2017 چیانگ مای: غرفه‌ها و هنرهای دستی

سمیه اکبری
سمیه اکبری شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
گزارش کجارو از نمایشگاه گردشگری TTM+ 2017 چیانگ مای: غرفه‌ها و هنرهای دستی

شهر چیانگ مای، پایتخت شمال تایلند، امسال برای دومین سال پیاپی میزبان نمایشگاه TTM+ بود. در ادامه گزارش اختصاصی کجارو از غرفه‌ها و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را مطالعه می‌کنید.

نمایشگاه TTM+ 2017 که شانزدهمین دوره آن در چیانگ مای برگزار می‌شد، دیروز به طور رسمی به کار خود پایان داد. این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد برای ارائه خدمات و محصولات گردشگری کشورهای حوزه رودخانه مکونگ است.

نمایشگاه TTM+ 2017

۳۸۸ خریدار توسط ۲۴۵ فروشنده که ۸۱ مورد از آنها شرکت‌های بین المللی بودند، میزبانی شدند. یکی از نکات جالب توجه، حضور گسترده بازارهایی بود که در آینده پتانسیل‌های بالایی دارند. به عنوان مثال از ایران ۸، از عربستان سعودی ۸ و از بلاروس ۱۰ شرکت خریدار در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه TTM+ 2017

نمایشگاه TTM+ 2017

در بخش فروشندگان نیز ۲۷۲ غرفه هتل (با برچسب‌های آبی)، ۳۰ غرفه آژانس مسافرتی و برگزارکننده تور و ۱۱ شرکت فعال در زمینه تفریحات (با برچسب‌های صورتی)، ۱۴ غرفه موسسات و... حضور داشتند.

نمایشگاه TTM+ 2017

نمایشگاه TTM+ 2017

آن چه بیشتر از هر مورد دیگری به چشم می‌آمد، غرفه هتلدارانی بود که به معرفی اقامتگاه‌های و هتل‌های خود می‌پرداختند و قراردادهایی را نیز با برخی شرکت‌های خریدار به امضا رساندند. برگزارکنندگان تور نیز انواع تورهای تایلندگردی خود از تورهای ماجراجویانه و ورزشی تا تورهای آرامش بخش در کنار دریا را ارائه می‌کردند.

نمایشگاه TTM+ 2017

نمایشگاه TTM+ 2017

در این نمایشگاه انواع هنرها و صنایع دستی را می‌توان مشاهده کرد و شاید جذاب‌ترین بخش این نمایشگاه همین باشد.

در بسیاری از غرفه‌ها زنان و مردان در حال تولید محصولات دستی و محلی از جای جای تایلند و سایر کشورهای حوزه رودخانه مکونگ هستند. یکی از این محصولات، چراغ خواب‌ها و لوسترهای چوبی هستند که طرفداران بسیاری در بین خریداران پیدا کرده‌اند.

نمایشگاه TTM+ 2017

چیانگ‌مای را با دو چیز می‌شناسند؛ یکی دوچرخه که همه ساکنان این شهر از آن به طور گسترده استفاده می‌کنند و دیگری چترهای زیبایی که توسط هنرمندان محلی این شهر تولید می‌شوند.

نمایشگاه TTM+ 2017

در نمایشگاه TTM+ 2017 عروسک‌های بسیاری دیده می‌شود که همگی کار دست هستند و ارزش بالایی دارند. این عروسک‌ها مربوط به جنوب تایلند هستند.

نمایشگاه TTM+ 2017

ریسندگی با روش خاصی که مربوط به شهر لامپون در جنوب تایلند است، لباس‌های کوچک عروسکی که سوغات چیانگ مای است و ماساژ کوبه‌ای که ویژه مردم شمال تایلند است نیز از دیگر جذابیت‌های غرفه‌های این نمایشگاه بودند.

نمایشگاه TTM+ 2017

از دیگر جذابیت‌های گردش در شمال تایلند ماساژ کوبه‌ای است که سبک ویژه مردم این منطقه برای ماساژ است.

نمایشگاه TTM+ 2017

در شب دوم نمایشگاه نیز مراسمی با حضور وزیر گردشگری تایلند، برگزار شد که در آن دلیل انتخاب دوباره چیانگ مای به عنوان میزبان TTM+ 2017 مشخص شد. دلیل این که این نمایشگاه برای دومین سال پیاپی در مهم‌ترین شهر شمال تایلند برگزار می‌شد، این بود که خریداران بتوانند با همه محصولات و جاذبه‌های این منطقه و کشورهای هم مرز آن مثل میانمار و ویتنام به طور کامل آشنا شوند. همچنین در کنار مراسم جشن و رقص‌های محلی اعلام شد که سال آینده این نمایشگاه در پاتایا برگزار خواهد شد تا تصور نادرست گردشگران از این شهر تغییر پیدا کرده و شرکت‌ها هر چه بیشتر با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر آشنا شوند.

نمایشگاه TTM+ 2017

چیانگ مای

تایلند از آغاز سال ۲۰۱۷ تا ماه می توانسته رکورد ورود ۱۴/۶۱ میلیون گردشگر را به این کشور ثبت کند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۳/۲ درصد افزایش داشته است. این میزان ورود گردشگر به معنای تولید ۷۴۷ میلیارد بات (یعنی بیش از ۲۲ میلیارد دلار) درآمد حاصل از گردشگری است.

نمایشگاه TTM+ 2017

نهاد گردشگری تایلند (TAT) هدف ۳۵/۷ میلیون گردشگر بین المللی را برای امسال در نظر گرفته که در صورت وقوع آن می‌توان انتظار درآمد ۵۰ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۷ داشت که به معنای ۱۰ درصد افزایش درآمد سالیانه از گردشگری است.

امروز راهی بانکوک شده‌ایم و به زودی با پرواز تای ایرویز به میهن عزیز باز خواهیم گشت.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه