۶ گام برای داشتن زندگی دیجیتالی

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور یکشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
۶ گام برای داشتن زندگی دیجیتالی

بسیاری از افراد دوست دارند تا به سرتاسر جهان سفر کنند و در بخش‌های مختلف آن به ماجراجویی بپردازند. اما موضوع کار و شغل مانعی بزرگ در این مسیر است. در این مقاله از کجارو قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که افراد با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانند از هر جای دنیا کارهایشان را انجام دهند و به آرزوی ماجراجویی‌شان نیز برسند.

آیا مایل هستید که به سرتاسر جهان سفر کنید و البته کارتان را نیز انجام دهید؟ نکاتی در این خصوص وجود دارند که باعث می‌شوند بهره وری شما افزایش یابند و به موضوع دلخواهتان برسید. بسیاری از مردم جهان آرزوی سفر و ماجراجویی در بخش‌های مختلف جهان را دارند. بر اساس گزارشات منتشر شده، حدود ۵۵ درصد از کارکنان آمریکا به تعطیلات در نظر گرفته شده برای آن‌ها نرفته‌اند و تنها دلیل این موضوع نیز زیاد بودن کارشان است. زیرا آن‌ها کار زیادی برای انجام دادند در محل کارشان دارند و به همین دلیل نمی‌توانند به تعطیلات بروند. اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که چنین افرادی با آموزش نکاتی در خصوص انجام کارهایشان می‌توانند ساده‌تر به تعطیلات بروند.

نویسنده اصلی این مقاله اعلام کرده که در دهه گذشته به سفر دور دنیا رفته است. اما مدعی شده که در طول این مدت کار تمام وقتی داشت و در کنار آن به نوشتن یک کتاب نیز مشغول بود. بودن شک انجام کار تمام وقت و نوشتن کتاب مسئولیت زیادی را بر دوش وی قرار می‌داد اما او توانست با استفاده از برخی نکات به سفر دور دنیا نیز بپردازد. در ادامه این مقاله از کجارو به ذکر برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

زندگی دیجیتال

پیش از پرداختن به این نکات بهتر است یادآور شویم که در زبان انگلیسی واژه‌ای به نام Digital nomad وجود دارد که ترجمه تقریبی آن سبک زندگی دیجیتالی است. منظور از این واژه نیز انجام کارهای مختلف توسط ابزار‌های دیجیتال و انجام دادن آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و از هر جایی از جهان است.

۱- مهندسی سبک زندگی

افراد برای اینکه بتوانند کار‌هایشان را به خوبی مدیریت کنند باید به سراغ سبک زندگی دیجیتالی (Digital nomad) بروند. این اقدام باعث ایجاد زمان اضافی برای شما می‌شود و همچنین باعث خواهد شد تا مهارت‌های جدیدی نظیری برون سپاری، برنامه نویسی، نویسندگی، عکاسی و مدیریت به دست آورید. افراد در چنین شرایطی می‌توانند از هر جای جهان کار‌هایشان را انجام دهند. برای توضیح بهتر، یک برنامه نویس یا طراح می‌تواند بدون نیاز به حضور در شرکت، از هر جایی اقدام به انجام کار‌هایی کند که به وی محول شده است.

۲- استفاده از ابزار‌های دیجیتالی

زندگی دیجیتال

برای اینکه هر کاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بسیار مهم است که آن را به خوبی یاد بگیرید. در واقع شما باید بدانید که باید چه کاری را چگونه انجام دهید. برقراری ارتباط با افراد موفق در این زمینه باعث می‌شود که تجارب خوبی را به دست آورید. شما کاربران عزیز کجارو نیز می‌توانید برای شناخت کارهایی که می‌توان از هر جای دنیا انجام داد با ما از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

۳- به این درک برسید که شما در کارتان چندان مهم نیستید

احتمالا باور دارید که در شرکت شما، تنها فردی که قادر است وظایفتان را انجام دهد خود شما هستید. البته به دلیل مهارت و تجربه‌ای که در این کار کسب کرده‌اید، ممکن است که چنین باوری درست باشد. اما باید توجه داشت که اگر شما به صورت سازمان‌دهی شده عمل کنید، می‌توانید برخی از کارهایتان را به دیگران بسپارید.

در حال حاضر برخی از شرکت‌ها، کارهایشان را از طریق تیم‌های مجازی جلو می‌برند. داشتن یک تیم متخصص مجازی باعث می‌شود که بهره وری شما ده برابر شود. چنین کاری میزان ساعات کاریتان را کاهش خواهد داد و در کل عملکرد کاریتان بیشتر می‌شود.

زندگی دیجیتال

به خاطر داشته باشید که در شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، وظیفه شما این است که کارهای محوله را تمام کرده و تحویل دهید. اما مهم نیست که چگونه این کار انجام شده باشد. به همین دلیل می‌توانید کارهایتان را برون سپاری کنید. برون سپاری کار‌ها نیز عموما برخلاف سیاست و قوانین شرکت‌ها نیست.

۴- فکر کنید با یک پروژه طرف هستید، نه یک وظیفه

مهندسی و مدیریت زندگی برای انجام سفر، ماجراجویی و تجربیات حیات وحش یک وظیفه نیستند و نمی‌توان تنها در آخر هفته‌ها آن را انجام داد. اگر به ساختار پروژه‌ها نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که آن‌ها به عنوان موانعی هستند که حتما باید انجام شوند. به همین دلیل بهتر است که به موضوع سفر و ماجراجویی نیز به عنوان یک پروژه نگاه کنید. به همین منظور شما باید هدفی را در این خصوص مشخص کنید و اقدامات مختلفی را برای دستیابی به آن انجام دهید.

۵- درک کنید که هر چیزی قابل مذاکره است

اکنون بسیاری از شرکت‌ها در حال حرکت به سمت انجام کار‌ها از طریق دورکاری هستند. شیوه سنتی کار بدین گونه بود که کارمند باید به صورت تمام وقت در دفتر شرکت حاضر بود و کار می‌کرد. اما باید توجه کرد که کارمندان در انجام کار به صورت دورکاری، بهره وری بیشتری دارند و هزینه شرکت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

بر این اساس بهتر است فکر کنید که چگونه می‌توانید کار و مسئولیتتان را بازسازی کنید تا ساعات کمتری را درگیر آن باشید. اگرچه انجام چنین کاری باعث می‌شود که پول کمتری دریافت کنید، اما در مقابل به آزادی مورد نظرتان خواهید رسید. حتما بدین نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از روسای شرکت‌ها چندان به این موضوع اعتقاد ندارند و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای کار شما شود. به همین دلیل بهتر است با استراتژی مناسبی این موضوع را مطرح کنید.

۶- درخواست از دوستان

گروه‌های مختلفی از باهوش‌ترین دوستانتان را گرد هم آورید و با آن‌ها به بحث و گفت و گو بپردازید. از آ‌ن‌ها بخواهید تا شما را در خصوص دستیابی به هدف سفر کردنتان مشاوره دهند و پیشنهاداتشان را در اختیارتان بگذارند. ساخت یک حساب اینستاگرام یا یک وبلاگ نیز می‌تواند شما در این مسیر یاری کند. زیرا اکانت‌ها و بلاگ‌های زیادی وجود دارند که مربوط به افراد ماجراجو هستند و افراد زیادی نیز از آن‌ها را دنبال می‌کنند. چنین اقدامی می‌تواند یک مدرک مناسب برای موضوعات قانونی باشد.

زندگی دیجیتال

ماجراجویی در سرتاسر جهان باعث می‌شود که یک نگاه جهانی به دست آورید؛ نگاهی که دستیابی به آن در دفتر کارتان ممکن نیست. اما مهم‌ترین موضوع این است که شما مجبور نیستید تا بین کار و سفر کردن،‌ یکی را انتخاب کنید. زیرا در عصر فعلی می‌توان هر دو را در کنار یکدیگر انجام داد. تنها باید مهارت‌هایتان را افزایش و طرز فکرتان را بهبود دهید تا در این راه به موفقیت برسید.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با نکات مختلفی برای انجام کار‌ها از بخش‌های گوناگون دنیا آشنا شدیم. نظر شما در این خصوص چیست و چه اقدامات دیگری را برای دستیابی همزمان به کار و سفر کردن پیشنهاد می‌دهید؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید. 

مطالب مرتبط:

منبع flipboard

دیدگاه