هواپیمایی ماهان، در فکر افزایش پروازهای فرودگاه های استان خراسان جنوبی

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
هواپیمایی ماهان، در فکر افزایش پروازهای فرودگاه های استان خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان با حضور در استان خراسان جنوبی و بازدید از فرودگاه بین‌المللی بیرجند، در مورد افزایش پروازهای فرودگاه‌های این استان قول مساعد داد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان و هیئت همراه با حضور در استان خراسان جنوبی در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی و مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی شرکت کرد. در این جلسه معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد:

با توجه به درخواست‌های مکرر هم استانی‌ها به دنبال برقراری پروازها به دیگر مراکز کشور همچون کیش هستیم.  این استان به دلیل وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری جهت حضور سرمایه‌گذاران و همچنین وجود بازارچه‌های مرزی نیازمند افزایش پروازها به مقصد تهران نیز هست. 

هادی سلامی مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اعلام کرد:

تنها در نوروز سال ۹۶ به نسبت مشابه سال قبل ۳۰ در صد افزایش مسافر در فرودگاه‌های استان داشته‌ایم و در حال حاضر باز هم با کمبود پرواز در برخی مسیرهای پرتردد از جمله تهران رو به رو هستیم. طی سال‌های جاری زیرساخت‌های مناسبی در این فرودگاه فراهم شده و این فرودگاه آمادگی پذیرش ۴۸ پرواز در طول یک شبانه‌روز را دارد.

وی در ادامه گفت که در صورت بیس نمودن هواپیما در فرودگاه بیرجند اولین پرواز رفت ابتدای صبح و پرواز برگشت انتهای شب برقرار خواهد شد و بسیاری از مشکلات این استان رفع شده و می‌توان دیگر مسیرها همچون کیش که از ظرفیت مسافر خوبی برخوردار است، برقرار کرد.

خواسته اول فرودگاه بیرجند تغییر نوع هواپیما از کوچک به بزرگ و در مرحله دوم افزایش پروازهای داخلی و سپس برقراری پروازها در مسیرهای جدید است.

در پایان این جلسه عرب نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان جهت افزایش پروازها از فرودگاه بیرجند و فرودگاه طبس قول مساعد داد و مقرر شد در نشست تخصصی مشترک با حضور مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی و مسئولین هواپیمایی ماهان در تهران، برنامه پیشنهادی افزایش پروازهای اداره کل فرودگاه‌های استان مورد بررسی قرار گیرد.

تعداد ۴ پرواز درمسیر تهران-بیرجند-تهران در طول هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان صورت می‌گیرد که این تعداد از اوایل تیر ماه به تعداد ۵ پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه افزایش یافته و همچنین تعداد ۳ پرواز در مسیر تهران–طبس–تهران در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط این هواپیمایی انجام می‌شود. 

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه