افزایش خطر ابتلا به فشار خون به دلیل سکونت نزدیک فرودگاه

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
افزایش خطر ابتلا به فشار خون به دلیل سکونت نزدیک فرودگاه

بررسی‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن زندگی در نزدیکی فرودگاه‌ها، در طولانی مدت ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون و بروز سکته مغزی شود.

محققان پس از بررسی اطلاعات مربوط به ۴۲۰ نفر که نزدیک فرودگاه بین‌المللی آتن که فرودگاهی پررفت و آمد در یونان است، زندگی می‌کنند، دریافتند که زندگی در منطقه‌ای که میزان صدای هواپیماها بیشتر است، به ویژه در شب، با فشار خون بالا ارتباط دارد.

فرودگاه

ظاهراً افزایش هر ۱۰ دسی بل صدای هواپیما در شب، خطر ابتلا به فشار خون را ۶۹ درصد افزایش می‌داد.

نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که میزان بالای آلودگی صوتی با افزایش خطر سکته مغزی ارتباط زیادی دارد. با وجود این، محققان اعلام کردند که این ارتباط به اندازه‌ای قوی نیست که از نظر آماری اهمیت داشته باشد.

سازمان ملی بهداشت انگلیس اعلام کرده است که از هر چهار نفر در انگلیس، یک نفر مبتلا به فشار خون است که این امر ممکن موجب فشار بیشتر بر قلب و اندام دیگر شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بیماری‌های دیگر را افزایش دهد.

بخشی از این اطلاعات، برگرفته از بررسی است که درباره ارتباط بین قرار داشتن در معرض صدا نزدیک فرودگاه‌ها و فشار خون بالا، بین سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ به عمل آمد.

فرودگاه

محققان دانشگاه آتن دریافتند که حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در این بررسی (اندکی کمتر از ۴۵ درصد) در طول روز در معرض بیش از ۵۵ دسی بل صدای هواپیما قرار گرفتند، در حالی که دست کم از هر چهار نفر، یک نفر (اندکی بیش از ۲۷ درصد) در طول شب در معرض بیش از ۴۵ دسی بل صدای هواپیما قرار گرفتند.

از هر ده نفر، فقط یک نفر (۱۱ درصد) در معرض بیش از ۵۵ دسی بل صدای رفت و آمد خودروها در جاده قرار گرفتند.

به گفته محققان، بین ۶-۲۰۰۴ و ۲۰۱۳، در ۷۱ درصد افراد ابتلا به فشار خون و تپش قلب تشخیص داده شد و ۱۸ درصد دیگر هم دچار حمله قلبی شدند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه