ورزشگاه های میزبان لیگ جهانی والیبال 2017 کدامند؟

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور چهار شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
ورزشگاه های میزبان لیگ جهانی والیبال 2017 کدامند؟

ورزش و مسابقات ورزشی از جمله فعالیت‌های مورد علاقه بسیاری از افراد جهان است. به همین دلیل ورزشگاه‌ها نیز در بین افراد محبوبیت زیادی دارند. در این مقاله از کجارو با ورزشگاه‌هایی که لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در آن‌ها برگزار خواهد شد آشنا می‌شویم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقاله‌های مرتبط:

چند روزی است که لیگ جهانی والیبال شروع شده و البته ایران نیز در این بازی‌ها حضور دارد. هر گروه از این رقابت‌ها در کشور دیگری برگزار می‌شوند و در واقع بازیکنان در سالن‌های گوناگون رقابت خواهند کرد. بدون شک این سالن‌ها نیز یکی از بهترین‌های جهانی هستند. همراه کجارو باشید تا در این مقاله از کجارو با این سالن‌های ورزشی آشنا شویم.

آدریاتیک آرنا (Adriatic Arena)

آدریاتیک آرنا

سالن ورزشی آدریاتیک آرنا سومین سالن ورزشی بزرگ ایتالیا است. این سالن در شهر پزارو از ایتالیا واقع شده که ورزشگاهی سرپوشیده به حساب می‌آید. آدریاتیک آرنا ۱۰۳۲۳ نفر ظرفیت دارد که در زمان برگزاری کنسرت این میزان به ۱۳۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که ورزشگاه مذکور پیش از این با نام BPA Palace یا همان قصر BPA شناخته می‌شد. ساعات کار این ورزشگاه سرپوشیده هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر است. در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ این سالن میزبان بازی‌های گروه A1 خواهد بود. تیم ملی کشور ما نیز در این سالن با ایتالیا، برزیل و لهستان رو به رو می‌شود.

SPC Vojvodina

SPC Vojvodina

ورزشگاه SPC Vojvodina که مخفف Sportski I poslovni centar است در شهر نووی ساد (Novi Sad) از Vojvodina صربستان قرار دارد. این ورزشگاه در زمینی به وسعت ۸۵ هزار متر مربع احداث شده که شامل بخش اصلی ورزشگاه نیز می‌شود. بخش اصلی این ورزشگاه ظرفیت ۷۰۲۲ صندلی را دارد و در سالن کوچک آن نیز ۱۰۳۰ صندلی وجود دارد. زمین مربوط به هاکی روی یخ این ورزشگاه نیز ۱۶۲۳ صندلی را در خود جای داده است. این مجتمع ورزشی بخش‌های مختلف و زیادی دارد که از این بین می‌توان به سالن بولینگ، زمین تیراندازی، ۳ سالن آموزشی، استخر شنا، ۱۱ زمین تنیس، مرکز رسانه‌ای، آمفی تئاتر، سالن پذیرایی و بسیاری از بخش‌های دیگر اشاره کرد.

از اصلی‌ترین بازی‌هایی که در این مجتمع ورزشی انجام می‌شود و تبدیل به شهرت این مجتمع شده، والیبال و بسکتبال هستند. در لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۷ نیز این مجتمع ورزشی میزبان گروه B1 است. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که تیم ملی ایران در این سالن ورزشی هیچ بازی نداشت.

 مرکز والیبال کازان (Kazan Volleyball Center)

مرکز والیبال کازان

مرکز والیبال کازان در شهر کازان (Kazan) از تاتارستان (Tatarstan) روسیه قرار دارد. این ورزشگاه در زمینی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع تاسیس شده که شامل دو سالن ورزشی می‌شود. سالن اصلی این ورزشگاه ۵ هزار نفر ظرفیت دارد و ظرفیت سالن کوچک‌تر آن نیز ۷۰۰ نفر است. البته این ورزشگاه دارای سالن کنفرانس و باشگاه بدن سازی برای تیم‌های ورزشی نیز هست. این ورزشگاه در مه ۲۰۱۰ تاسیس شد و هزینه ساخت آن حدود ۲۶ میلیون دلار بود. وزرشگاه مذکور منحصرا برای بازی‌های والیبال استفاده می‌شود و در اختیار دو تیم VC Zenit-Kazan و Dinamo Kazan (کلوب والیبال زنان کازان) قرار دارد. در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ نیز این ورزشگاه میزبان گروه C1 خواهد بود که البته ایران در این گروه بازی ندارد.

سالن آزادی

سالن آزادی

سالن دوازده هزار نفری آزادی که در مجتمع ورزشی آزادی قرار دارد، ورزشگاه ملی ایران و بزرگ‌ترین سالن ورزشی کشور است. این سالن در بین سالن‌های سرپوشیده قرار می‌گیرد و از سال ۱۹۷۴ در حال فعالیت است. اصلی‌ترین ورزش‌هایی که در این سالن انجام می‌شوند والیبال و فوتسال هستند، اما مسابقات کشتی نیز در آن برگزار می‌شوند. سالن آزادی ۱۲ هزار نفر ظرفیت دارد و در شهر تهران در ایران واقع شده است. رویداد‌های ورزشی مهم حوزه والیبال و فوتسال که به میزبانی ایران انجام شوند در این سالن برگزار می‌شوند. در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ نیز سالن آزادی گروه D1 را میزبانی خواهد کرد. ایران در این گروه si بازی در برابر بلژیک، صربستان و آرژانتین دارد.

کاخ فرهنگ و ورزش

کاخ فرهنگ و ورزش

کاخ فرهنگ و ورزش (Palace of Calture and Sports) یک مجتمع فرهنگی ورزشی است که در شهر وارنا (Varna) از بلغارستان قرار دارد. این مجتمع از ۳ سالن ورزشی تشکیل شده که سالن Kongresna، سالن Mladost و سالن ۲۰ نام دارند. این مجتمع در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است. سالن Kongresna اخیرا به عنوان خانه تیم والیبال ملی بلغارستان و تیم بکستبال Cherno More Port شناخته می‌شود. این سالن ۶۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و در سال ۲۰۱۵ به طور کامل بازسازی شده است. دو سالن دیگر این مجتمع به ترتیب ۱۸۰۰ و ۴۵۰ نفر ظرفیت دارند. در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷، این ورزشگاه میزبان بازی‌های گروه E1 خواهد بود که تیم ملی کشورمان در این گروه هیچ بازی‌ ندارد.

کاخ ورزشی پو (Pau)

کاخ ورزشی پو

کاخ ورزشی پو (Palais des Sports de Pau) مکان ورزشی سرپوشیده است که در شهر پو از فرانسه قرار دارد. سالن ورزشی والیبال در این کاخ ۷۷۰۷ نفر ظرفیت دارد. این ورزشگاه ظرفیت ۵۰۰ نفری نیز در بخش خصوصی دارد. ورزشگاه مذکور به عنوان خانه تیم بسکتبال الان بیرنایس فرانسه شناخته می‌شود و اغلب در آن شاهد برگزاری بازی‌های تیم ملی بسکتبال فرانسه هستیم. کاخ ورزشی مذکور در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده است. گروه F1 از لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ نیز در این ورزشگاه میزبانی خواهند شد که البته در این گروه تیم ملی کشورمان بازی نخواهد داشت.

اورفئو سوپردومو (Orfeo Superdomo)

اورفئو سوپردومو

اورفئو سوپردومو یک ورزشگاه سرپوشیده در کوردوبا (Cordoba) آرژانتین است. این ورزشگاه ۱۴ هزار نفر ظرفیت دارد و اغلب در آن بازی‌های بسکتبال، والیبال، بوکس و تنیس برگزار می‌شوند. سالن مذکور در ۶ سپتامبر ۲۰۰۲ با کنسرت Divididos افتتاح شد. اغلب کنسرت‌های شهر کوردوبا در این سالن برگزار می‌شوند و برخی از مسابقات بسکتبال Asociacion Deportiva Atenas نیز در این سالن انجام می‌شوند. گروه G1 از بازی‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در این ورزشگاه بازی خواهند کرد ولی ایران در این گروه بازی ندارد.

اسپودک (Spodek)

اسپودک

اسپودک نام ورزشگاهی در کاتوویتس (Katowice) لهستان است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است. کلمه اسپودک در زبان لهستانی به معنای بشقاب و نعلبکی است. سالن ورزشی مذکور ۱۱۵۰۰ نفر ظرفیت دارد. این ورزشگاه از تکنولوژی ظاهری و معماری خاصی بهره می‌برد که طراحی آن را معماران لهستانی انجام داده‌اند. سالن ورزشی اسپودک یکی از دو ورزشگاهی است که لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ را در لهستان میزبانی خواهند کرد. بازی‌های گروه H1 در این کشور میزبانی خواهند شد که تیم ملی والیبال کشورمان نیز در این رویداد با آمریکا، لهستان و روسیه رقابت خواهد کرد. البته بخشی از این رقابت‌ها نیز در ورزشگاه دیگری به نام اطلس آرنا انجام خواهند شد.

اطلس آرنا (Atlas Arena)

اطلس آرنا

اطلس آرنا نام سالن چند منظوره‌ای در لودز یا ووج (Lods) لهستان است. این مکان چند منظوره در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ افتتاح شد. اطلس آرنا یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های لهستان است که ۱۰۴۰۰ نفر ظرفیت دارد و می‌تواند تا ۳۰۰۰ نفر دیگر نیز اضافه شود. این مکان پارکینگی به ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه دارد و ۱۱ سالن VIP نیز در آن در نظر گرفته شده است که همگی دارای بالکن هستند. در اطلس آرنا رویداد‌های ورزشی، کنفرانس‌ها و کنسرت‌ها میزبانی می‌شوند. از جمله بازی‌هایی هم که در این محل برگزار می‌شود می‌توان به والیبال، بسکتبال و هاکی روی یخ اشاره کرد. اطلس آرنا نام یکی از دو سالنی است که لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در لهستان را میزبانی خواهند کرد. سالن دیگری هم که برخی بازی‌ها در آن انجام خواهند شد اسپودک (Spodek) نام دارد.

لوتو آرنا (Lotto Arena)

لوتو آرنا

لوتو آرنا نام ورزشگاهی در آنتورپ (Antwerp) بلژیک است. این ورزشگاه سرپوشیده ظرفیتی ۸۰۵۰ نفری برای کنسرت‌ها و ظرفیتی ۵۲۱۸ نفری برای رویداد‌های ورزشی دارد. ساخت این ورزشگاه ۹ ماه به طول انجامید و در آخر در ۱۰ مارس ۲۰۰۷ افتتاح شد. این ورزشگاه در منطقه Merksem واقع شده که در نزدیکی Sportpaleis قرار دارد. در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷، این ورزشگاه میزبان بازی‌های گروه I1 خواهد بود که از تاریخ ۲۶ خرداد شروع می‌شود و تا ۲۸ خرداد ادامه دارد. البته ایران در این گروه بازی نخواهد داشت.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با ورزشگاه‌هایی که بازی‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در آن‌ها برگزار خواهند شد آشنا شدیم. نظر شما در خصوص این ورزشگاه‌ها چیست و کدام تیم را برنده نهایی این رقابت‌ها می‌دانید؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه