۱۰ مکان دیدنی در زاگرب؛ از پارک ماکسیمیر تا رستوران کاواتاوا

بهاره غنچه
بهاره غنچه چهار شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
۱۰ مکان دیدنی در زاگرب؛ از پارک ماکسیمیر تا رستوران کاواتاوا

زاگرب، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور کرواسی که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، مکان‌های دیدنی تاریخی و امروزی بسیاری دارد که کمتر به آنها توجه شده است. با کجارو همراه باشید تا ۱۰ مورد از برترین‌های این شهر را بشناسیم.

هرچندکه کشور کرواسی به خاطر ساحل‌های زیبایش مشهور است و همه ساله گردشگران بسیاری برای استفاده از سواحل دریای آدریاتیک در جنوب این کشور به آنجا سفر می‌کنند اما کمتر شده است که پایتخت این کشور یعنی زاگرب نیز مورد توجه گردشگران قرار گیرد. در این مقاله ۱۰ مکان دیدنی این شهر بزرگ را معرفی می‌کنیم.

کلیسای زاگرب

۱- بالای شهر

منطقه‌ی بالای شهر زاگرب که از خیابان‌های کوچکی تشکیل شده که دو تپه را به هم متصل می‌کند. خیابان‌های باریک سنگ‌فرش، ساختمان‌هایی با معماری زیبا، محیط‌های تاریخی تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه از شهر هستند. اگر می‌خواهید مکان‌های تاریخی را ببینید این منطقه این حس را در شما ایجاد می‌کند که به چندین دهه قبل سفر کرده‌اید. می‌توانید از پله‌ها یا قطار کابلی برای رسیدن به این منطقه استفاده کنید. در خیابان‌های این منطقه می‌توانید مکان‌های دیدنی بسیاری ببینید مانند کلیسای سنت مارک که طراحی جالبی روی سقفش دارد.

پارک ماکسیمیر

۲- باغ‌وحش زاگرب و پارک ماکسیمیر (Maksimir)

قدیمی‌ترین پارک عمومی زاگرب، پارک ماکسیمیر است که جزو میراث‌های تاریخی این شهر است. اگر می‌خواهید از محیط شلوغ شهر خارج شوید این پارک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. می‌توانید بعد از یک روز طولانی برای قدم‌زدن و استراحت به این پارک بروید تا از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و طبیعت‌سبز آن لذت ببرید. اگر به این پارک رفتید فراموش نکنید که به باغ‌وحش آن نیز سر‌ بزنید.

چشم زاگرب

۳- چشم‌ زاگرب (Zagreb Eye)

سکوی بازدید شهر زاگرب معروف به چشم‌ زاگرب را فراموش نکنید. اگر عاشق تماشای مناظر هستید این سکو با دید ۳۶۰ درجه‌ای که به شما از شهر می‌دهد، می‌تواند یک بهشت برای شما باشد. می‌توانید شهر را از طبقه ی ۱۶ ام یک ساختمان تماشا کنید. سازه‌های تاریخی، آسمان‌خراش‌های مدرن تنها قسمتی از زیبایی‌هایی هستند که زیر پایتان حس خواهید کرد.

بازار دولاس

۴- بازار دولاس (Dolac)

معروف‌ترین بازار میوه و تره‌بار زاگرب، بازار دولاس است که درست پشت میدان اصلی شهر به صورت روزانه و به شیوه‌ای سنتی از سال ۱۹۲۶ فعالیت می‌کند. اگر دنبال تجربه‌ی زندگی محلی مردمان این شهر هستید بازار دولاس بزر‌گ‌ترین بازار مرکزی و خیابانی این شهر انتخاب مناسبی خواهد بود. نه تنها می‌توانید مواد خوراکی ارگانیک را تهیه کنید بلکه در میان صدها نفر شهروند محلی احساس خواهید کرد که شما هم جزیی از این شهر هستید. شما می‌توانید بهترین و تازه‌ترین میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌ها را اینجا پیدا کنید.

کلیسای جامع زاگرب

۵- کلیسای جامع زاگرب

کلیسای کاتولیک جامع زاگرب به سبک رومی نه تنها بلندترین ساختمان در کشور کرواسی است بلکه به یادماندنی ترین ساختمان به سبک معماری گوتیک (Gothic) در جنوب شرقی رشته‌کوه‌های آلپ است. بازدید از این بنای تاریخی که معروف به یادبود مریم مقدس است را در شهر زاگرب از دست ندهید. یکی از شاهکارهای تاریخی این شهر که پس از زلزله‌ای که در سال ۱۸۸۰ رخ داد، مجدد بازسازی شده است. درون این کلیسا همانند ظاهر آن نیز زیبایی شگرفی دارد. دو برج دوقلو این کلیسا از دور کاملا پیدا و مشخص هستند.

رستوران مالی مدو

۶- رستوران مالی مدو (Mali Medo)

رستوران مالی مدو بهترین مکان برای تجربه‌ی طعم غذاهای محلی این شهر است. این رستوران در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های توریستی شهر قرار دارد.

موزه شکست عشقی

۷- موزه شکست عشقی

شاید برایتان جالب باشد اگر بشنوید که در این شهر موزه‌ای با نام شکست عشقی وجود دارد. در این موزه مدرن و خلاق شما اشیای عاشقانی را می‌بینید که یکدیگر را ترک کرده‌اند و در کنار این اشیا قصه‌ی کوتاهی از ماجرای آنها نیز نوشته شده است. شنیدن داستان صدها عاشق از دوران قدیم که در روابط خود شکست خورده‌اند از هر نقطه ای از جهان می‌تواند شما را برای بازدید از این موزه ترغیب کند.

میدان پادشاه تامیسلاو

۸- میدان پادشاه تومیسلاو

اولین پادشاه کرواسی، تومیسلاو نام دارد که به منظور یادبود او میدانی با همین نام در این شهر ساخته شده است. این میدان بزرگ‌ترین میدان مربع شکل شهر است که در مقابل ایستگاه قطار مرکزی شهر قرار دارد. این میدان بزرگ و زیبا مکان استراحت بسیاری از عابران است که می‌شود مدتی را آنجا نشست و از دیدن شهر لذت برد. در زمستان این میدان به محلی برای اسکیت‌سواران تبدیل می‌شود.

خیابان لیسا

۹- خیابان لیسا

طولانی‌ترین خیابان شهر زاگرب که در منطقه‌ی مرفه این شهر قرار دارد، خیابان لیسا است. این خیابان با فروشگاه‌های مختلفی احاطه شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. شما هر چیزی را اینجا می‌توانید پیدا کنید؛ از فروشگاه‌های ارزان‌قیمت تا برندهای معتبر، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها.

رستوران کاواتاوا

۱۰- رستوران کاواتاوا

رستوران کاواتاوا که در یکی از مناطق شلوغ شهر قرار دارد، انواع صبحانه را در هر زمانی از روز برای شما سرو می‌کند. از صبحانه انگلیسی گرفته تا پنکیک‌های ویژه و مخصوص رستوران که طعم بسیار دلپذیری دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه