آشنایی با کلاس‌های پرواز هواپیمایی سنگاپور

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
آشنایی با کلاس‌های پرواز هواپیمایی سنگاپور

کلاس‌های پرواز با توجه به خدماتی که خطوط هوایی در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند متفاوت‌اند؛ هواپیمایی سنگاپور که از بزرگترین خطوط هوایی جهان است دارای کلاسه‌بندی‌های متنوع است. با کجارو همراه باشید تا به بررسی آن بپردازیم.

«هواپیمایی سنگاپور» (Singapore Airlines) در سال ۱۹۴۷ توسط شرکت «مالزی ایرلاینز» (Malaysia Airlines) تاسیس شد و قطب اصلی این شرکت هواپیمایی «فرودگاه چانگی سنگاپور» (Singapore Changi Airport) یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های تردد هوایی در جنوب شرق آسیا است. این خط هواپیمایی رکوردهای بسیاری را بدست آورده است که از آن‌ها می‌توان به سال‌های ۲۰۱۱ با رکورد انتقال ۱۶.۵ میلیون مسافر و در سال ۲۰۱۲ انتقال بیش از ۱۸ میلیون مسافر اشاره کرد. در سال ۲۰۱۶ نیز توسط سایت WORLD AIRLINE AWARDS که به بررسی رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان می‌پردازد، شرکت هوایی سنگاپور را به عنوان سومین خط هوایی برتر سال معرفی کرد. این شرکت هواپیمایی با ارائه خدمات متنوع و کلاسه‌بندی‌های متفاوت، نیاز همه مسافران خود را تامین می‌کند و پاسخگوی هر سلیقه‌ای است و به یکی از رقیبان اصلی شرکت‌های هواپیمایی در دنیا تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی کلاس‌های پرواز این خط هواپیمایی قدرتمند بپردازیم.

هواپیمایی سنگاپور

۱. سوئیت کلاس (Suites)

هواپیمایی سنگاپور سوییت کلاس

بالاترین کلاس خطوط هواپیمایی سنگاپور سوئیت کلاس است که لوکس‌ترین کلاس پرواز در این شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود و پرواز آن به پرچم‌دار شرکت ایرباس A380 اختصاص دارد.

مسافران در این حالت به طور اختصاصی از فضای خود استفاده می‌کنند و کابین‌هایی با درهای کشویی به طور کامل حریم خصوصی آنان را حفظ می‌کند. فضای داخل کابین‌ها در زیباترین شکل ممکن طراحی شده است و یک تخت خواب مستقل از صندلی در آنجا وجود دارد.

هواپیمایی سنگاپور سوییت کلاس

هواپیمایی سنگاپور سوییت کلاس

فضای داخلی کابین‌ها توسط طراح فرانسوی «ژان ژاک کوست» (Jean Jacques Coste) که طراح قایق‌های بادبانی لوکس است طراحی شده و صندلی‌های چرم قهوه‌ای رنگ، فضای گرم و آرامش‌بخشی را ایجاد کرده است.

هر کابین یک در کشویی، یک پنجره مجزا و یک میز متحرک برای سرو شام دارد. تخت‌های این کابین طوری طراحی شده‌اند که اگر با شریک یا دوست خود هستید امکان جداسازی آن‌ها به دو تخت مستقل وجود دارد.

غذاهای سرو شده در این کلاس لوکس، توسط بهترین سرآشپزها و در متنوع‌ترین منو تهیه می‌شود و در وعده‌های مختلف برای مسافران سرو می‌شود.

هواپیمایی سنگاپور سوییت کلاس

هواپیمایی سنگاپور سوییت کلاس

هواپیمایی سنگاپور سوییت کلاس

علاوه بر موارد ذکر شده برنامه‌های تفریحی بسیاری همچون فیلم، موزیک و بازی برای مسافران در داخل کابین فراهم شده است.

در نهایت این کلاس هوایی فوق‌العاده تجربه‌ای لوکس با بهترین امکانات را برای مسافران خود فراهم می‌کند و تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

۲. فرست کلاس (First Class) یا درجه یک

هواپیمایی سنگاپور فرست کلاس

طبقه‌بندی دیگر، فرست کلاس یا پرواز درجه یک است که در درجه پایین‌تری از سوئیت کلاس قرار دارد ولی نسبت به سایر کلاس‌های دیگر در بالاترین درجه است.

کابین فرست کلاس اغلب تعداد معدودی صندلی دارد و در اکثر مواقع در جلوی هواپیما قرار دارد، البته در هواپیماهای ملخ‌دار به دلیل کاهش صدا این کابین را در پشت هواپیما می‌سازند.

این کلاس از نظر نوع صندلی و فضای نشستن و همچنین امکاناتی که برای این طبقه‌بندی قرار می‌دهند در بهترین حالت ممکن است. در هواپیمایی سنگاپور دو مدل فرست کلاس وجود دارد : «فرست کلاس» (First Class) و «فرست کلاس جدید» (New First Class).

هواپیمایی سنگاپور فرست کلاس

هواپیمایی سنگاپور فرست کلاس

در «فرست کلاس» صندلی‌های جادار با فضای جلوی پا یا «لگ‌روم» (legroom) عالی در نظر گرفته شده است تا مسافران احساس راحتی بیشتری کنند و برای مواردی همچون استفاده از کامپیوتر راحت باشند. جنس صندلی‌ها از چرم مرغوب است و صندلی قابلیت این را دارد که به تخت راحت تبدیل شود.

مسافران برای منوی غذایی خود ۲۴ ساعت قبل از پرواز، غذای خود را سفارش و رزرو می‌کنند و غذای آن‌ها توسط سرآشپزهای ماهر حاضر می‌شود.

در «فرست کلاس جدید»، امکانات مشابه فرست کلاس است، کمی نوع صندلی‌ها و امکانات داخلی مکان نشستن مسافران ارتقا یافته است.

هواپیمایی سنگاپور فرست کلاس

هواپیمایی سنگاپور فرست کلاس

۳. بیزینس کلاس (Business Class) یا درجه‌ی تجاری

هواپیمایی سنگاپور بیزینس کلاس

پروازهای درجه تجاری یا بیزینس کلاس از درجه پایین‌تری نسبت به فرست کلاس قرار دارند و ارزان‌تر هستند؛ ولی امروزه به دلیل رقابت خطوط هواپیمایی و توجه مسافران به این بخش، امکانات بسیار عالی را در این کلاس قرار می‌دهند.

این کلاس در هواپیمایی سنگاپور به سه بخش تقسیم می‌شود: Business Class، New Business Class و Regional Business Class. که تفاوت اصلی آن‌ها در طراحی صندلی‌ها است.

هواپیمایی سنگاپور بیزینس کلاس

هواپیمایی سنگاپور بیزینس کلاس

فضای جلوی پا یا لگ‌روم در هر سه حالت در بهترین حالت طراحی شده است که مسافران راحتی بیشتری داشته باشند. تمام صندلی‌ها در این کلاس قابلیت تخت شدن را دارند و پورت‌های HDMI و USB برای اتصال لوازم الکترونیکی در کنسول کنار صندلی وجود دارد.

منوی غذایی این کلاس نیز بسیار متنوع است و غذاهای بین المللی را شامل می‌شود.

هواپیمایی سنگاپور بیزینس کلاس

۴. کلاس پرمیوم اکونومی (Premium economy)

هواپیمایی سنگاپور پرمیوم اکونومی

کلاس پرمیوم اکونومی کلاسی است که در بعضی از خطوط هواپیمایی ارائه می‌شود. این کلاس در سطح پایین‌تری نسبت به کلاس‌های قبلی دارد اما در بعضی از پروازها این کلاس در حد کلاس تجاری است.

این کلاس در هواپیمایی سنگاپور در یک طراحی عالی، فضای مناسبی را ایجاد کرده است که مسافران راحتی بیشتری داشته باشند.

در صندلی‌ها دو درگاه USB برای اتصال کامپیوتر و شارژ دستگا‌ه‌های الکترونیکی تعبیه شده است و روبروی صندلی هر فرد، فضایی برای قرار دادن مجله و اجسام کوچک وجود دارد.

برای سرو غذا نیز مسافران می‌توانند ۲۴ ساعت قبل، از منوی تعیین شده برای این کلاس پرواز، سفارش خود را تعیین کنند.

هواپیمایی سنگاپور پرمیوم اکونومی

هواپیمایی سنگاپور پرمیوم اکونومی

۵. کلاس اکونومی یا اقتصادی (Economy class)

هواپیمایی سنگاپور کلاس اکونومی

کلاس اکونومی یا اقتصادی ارزان‌ترین نوع پرواز است ولی هواپیمایی سنگاپور حتی در این کلاس خود، بهترین امکانات و خدمات را برای مسافران خود قرار می‌دهد و در هر نوع کلاسی برترین است.

این بخش خود به دو دسته Economy Class و New Economy Class تقسیم می‌شود که تفاوت آن‌ها در صندلی آن‌ها است و در مدل جدید، راحتی صندلی‌ها بهبود بیشتری داشته است.

کلاس اکونومی هم منوی غذایی مختص به خود را دارد و خدمات بسیار خوبی را عرضه می‌کند و مقرون‌ به صرفه‌ترین پرواز برای خانواده‌ها است.

هواپیمایی سنگاپور کلاس اقتصادی

هواپیمایی سنگاپور کلاس اقتصادی

در نهایت این هواپیمایی سومین هواپیمایی برتر دنیا در سال ۲۰۱۶‌ شناخته شد و در کلاس‌های متفاوت نیز جوایز بسیاری کسب کرده است و جزو ۵ شرکت هواپیمایی برتر دنیا به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه