مراکز خرید بوداپست؛ از یوروپیوم تا آرنا پلازا (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
مراکز خرید بوداپست؛ از یوروپیوم تا آرنا پلازا (قسمت اول)

بوداپست پایتخت، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر کشور مجارستان است. در این مقاله با مراکز خرید این شهر آشنا می‌شویم. با کجاور همراه باشید.

از اواسط دهه ۱۹۹۰ مراکز خرید بسیاری در بوداپست ساخته شد که تعداد بسیاری از مراکز بزرگ هنوز هم در این شهر در حال ساخته شدن هستند. در تمام مراکز خرید گردشگران می‌توانند برندهای داخلی و خارجی بسیاری را تهیه کنند، به سالن‌های سینما رفته و به تماشای فیلم‌های روز هالیوود بنشینند، یا به رستوران‌ها و کافه‌ها برای استراحت و صرف غذا بروند. تمام مراکز خرید مجهز به دستگاه خودپرداز هستند زیرا در مجارستان هنوز پرداخت با کارت بین مردم جا نیافتاده است و مشتریان بهتر است با پول نقد خرید کنند. در همه مراکز خرید می‌توانید اتومبیل خود حداقل به مدت ۲ ساعت به صورت رایگان در پارکینگ پارک کنید.

مرکز خرید یوروپیم (Europeum)

یوروپیوم

این مرکز خرید در سال ۲۰۱۱ به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع ساخته شد. در مقایسه با مراکز خرید دیگر این مجموعه بسیار کوچک و دارای مغازه های کمی است. برخلاف مساحت کم، بهترین مغازه‌ها و مدرن‌ترین طراحی را در یوروپیوم مشاهده می‌کنید.  این مرکز خرید ۳ طبقه شامل مغازه‌های لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، و برندهای داخلی و خارجی متفاوت است. بزرگ‌ترین مغازه مولر (Muller) نام دارد که مرکز فروش لوازم خانه است.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب.

یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر.

موقعیت مرکز خرید یوروپیوم روی نقشه

سیتی سنتر وست اند (WestEnd City Center)

وست اند سیتی سنتر

این مرکز خرید که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و تا پیش از ساخته شدن مراکزی چون آرنا پلازا، بزرگ‌ترین فروشگاه اروپای مرکزی به شمار می‌رفت. این مکان مجموعه‌ای از ۴۰۰ مغازه شامل مغازه‌های جواهرات، هدیه فروشی، داروخانه، اسباب‌بازی فروشی، کافه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های سینما است. در طبقه همکف یک سوپر مارکت، کتاب‌فروشی، یک کافه، و چند اسباب‌بازی فروشی وجود دارد. علاوه بر همکف در طبقه اول از کیک‌های کافه تچیبو (Tvhibo) لذت ببرید. از ویژگی‌های مثبت وست اند وجود اتاق بیبی-مام برای مادران و نوزادان است.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح ۶ عصر.

موقعیت مرکز خرید وست اند روی نقشه

کروین پلازا (Corvin Plaza)

کروین پلازا

کروین پلازا یکی از جدیدترین مراکز خرید واقع در مرکز بوداپست، و در کنار سینما کروین است. این مجموعه ۴ طبقه شامل مغازه‌های سی اند ای (C & A)، اچ اند اپ (H & M)، پول لند بیر (Pull & Bear)،منگو (Mango)، نیویورکر (New Yorker) لوازم ورزشی، کتاب فروشی‌ها، چندین سوپرمارکت، رستوران‌ها، کافه‌ها و بسیاری دیگر است.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب.

موقعیت کروین پلازا روی نقشه

مرکز خرید الی (Allee)

مرکز خرید الی

الی از دیگر مراکز خرید جدید و خوب در بوداپست به شمار می‌رود. معرفی این مجموعه عظیم بسیار طول می‌کشد اما به طور مختصر می‌توان گفت که دارای انواع برندهای معروف پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی چون اچ اند ام، زارا، نیویورکر، برشکا (Bershka)، مارکس اند اسپنسر (Marks & Spenser)، اکو (Ecco) و بسیار ی دیگر است. مغازه‌های زنجیره‌ای فست فود، رستوران‌ها، داروخانه، و سینما از دیگر مغازه‌های این مرکز خرید هستند.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب.

موقعین مرکز خرید الی روی نقشه

آرنا پلازا (Arena Plaza)

آرنا پلازا

آرنا پلازا بزرگ‌ترین مرکز خرید در بوداپست است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. فروشگاه بزرگ تسکو (Tesco) و دیگر مغازه‌ها با انواع کالاها و  برندهای معروف در این فروشگاه وجود دارند. کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه را فراموش نکنید. از امکانات آرنا می‌توان به سرویس‌های امنیتی، کارواش، دستگاه خودپرداز، پارکنیگ، محل نگهداری از دوچرخه، پارکینگ موتورسیکلت، و داروخانه اشاره کرد.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب.

موقعیت مرکز خرید آرنا روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه