بوئینگ ۳۰ فروند هواپیما به شرکت آسمان فروخت

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
بوئینگ ۳۰ فروند هواپیما به شرکت آسمان فروخت

سمیر بلیامانی، مدیر فروش منطقه خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی عصر روز شنبه، امضای قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تهران را تائید کرد.

شرکت بوئینگ اعلام کرد:

این شرکت توانسته در دهم ژوئن ۲۰۱۷ قرارداد قطعی فروش ۶۰ فروند هواپیما را به ارزش ۳ میلیارد دلار با شرکت آسمان در تهران منعقد کند.

این قرارداد متعاقب امضای تفاهم‌نامه بوئینگ و شرکت آسمان منعقد شده که پیش از این شرکت بوئینگ درخواستی برای اخذ مجوز اداره نظارت بر اموال برون مرزی آمریکا جهت انجام این معامله ارائه کرده است.

هواپیماهای مکس که به‌عنوان ناوگان جدید شرکت آسمان، انتخاب‌شده از هواپیماهای بدنه باریک در شرکت بوئینگ طراحی شده و تکمیل این قرارداد مشابه قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با بوئینگ، مستلزم اخذ تائیدیه از دولت آمریکا است.

قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت بوئینگ با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عصر امروز در تهران امضا شد.

حسین علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و جیمز لارسن، نماینده فروش شرکت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه این قرارداد را امضا کردند.

شرکت بوئینگ پس از امضا این قرارداد بیانیه رسمی فروش ۳۰+۳۰ (درمجموع ۶۰ فروند) هواپیمای بوئینگ را در تهران صادر کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه