راهکارهایی برای سرحال بودن در سفر

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
راهکارهایی برای سرحال بودن در سفر

برای اینکه در سفرهای خود بی حال و کسل نباشیم، چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ برای دانستن این سوال در کجارو همراه ما باشید.

چه سفر شما کاری و چه تفریحی باشد، مهم این است که بیشترین استفاده از وقت خود را ببرید و در حین سفر کسل و خواب‌آلود نباشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که فارغ از دلیل سفرمان، از مسافرت خود لذت نبریم و مجبور باشیم با احساس خستگی و بی‌حالی دست و پنجه نرم کنیم.ما در این مقاله چندین ترفند آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بلکه در سفر‌های خود سرحال و پر‌انرژی باشید.

زمان رسیدن خود را بدانید

زمان رسیدن خود را بدانید

این جمله خیلی ساده است اما نمی‌توان چون ساده است، آن‌ را دوباره بیان نکرد. همین که بدانید در چه ساعتی فرود می‌آیید باعث می‌شود تا اختلاف ساعت کمتر شما را آزار دهد. قرار است صبح برسید؟ پس بعد از شام با خیال آسوده در ??????? بخوابید. قرار است نیمه شب فرود بیایید؟ پس با موسیقی و فیلم خودتان را سرگرم نگه دارید تا زمانی که به مقصد رسیدید، خوابی راحت داشته باشید.

برای سفر طولانی خود لباس مناسب بپوشید

بالشت گردنی

بالشت گردنی

برای راحتی خود بر روی صندلی، هرکاری که فکر می‌کنید لازم است انجام دهید. البته منظور ما پوشیدن لباس خواب نیست. به عنوان مثال، کفش راحت که بتوانید در موقع استراحت بدون باز کردن بند از پای خود درآورید. نکته‌ی دیگر این است که هر موقع به همچین سفر‌هایی عازم شدید، یک بالشت گردنی و چشم‌بند همراه خود داشته باشید. جوری لباس بپوشید که نسبت به دمای هواپیما مناسب باشد و آزارتان ندهد.

غذا‌های سالم خودتان را ببرید

غذای سالم با خود ببرید

نیازی نیست که غذا‌های چرب و نمک‌دار هواپیما را به خود بخورانید

اصلا نیازی نیست که غذا‌های چرب و نمک‌دار هواپیما را به خود بخورانید. می‌توانید کمی سالاد یا ساندویچ خانگی درست کنید و در هواپیما میل کنید. اگر برای اولین بار به کشور دیگری سفر می‌کنید، با غذا‌های آنجا آشنا شوید و اگر احیانا محدودیت غذایی دارید، بدانید کدام غذا‌های کشور مقصد مناسب شما است. داشتن چند بسته شکلات در ساک یا چمدانتان نیز به شما کمک می‌کند. مخصوصا اگر برنامه‌ی ورزشی‌ای دارید و باید انرژی لازم را داشته باشید.

موسیقی‌های محبوبتان را آماده کنید

موسیقی های محبوبتان را آماده کنید

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از پرواز برای خود دو پلی‌لیست (فهرست آهنگ‌های محبوب) آماده کنید. خصوصا اگر قرار است به مقاصدی با اختلاف ساعت‌های مختلف بروید. یک پلی‌لیست را با آهنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش تنظیم کنید تا به شما کمک کند در هواپیما خواب بهتری داشته باشید و دیگری را با آهنگ‌های شاد تنظیم کنید تا به شما کمک کند تا صبحتان را با انرژی شروع کنید.

زیاد آب بنوشید

زیاد آب بنوشید

اینکه در حین و بعد از سفر با هواپیما بدن شما دچار کم‌آبی و بی‌حالی شود کاملا طبیعی است. پس روزی که پرواز دارید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید و هر موقع مهمانداران به شما آب تعارف کردند، دست رد به آن نزنید.

کار خود را در خانه جا بگذارید!

کار خود را در خانه جا بگذارید

اگر سفر شما کاری است و شما عازم هستید، پس نگرانی برای چیست؟ اما اگر به سفر تفریحی می‌روید، کار خود را در خانه جا بگذارید و بروید. هیچ چیزی به اندازه‌ی اضطراب سفر شما را خراب نمی‌کند. اگر بخواهید با استرس و فکر و خیال به سفر بروید، نه لذتی از سفر می‌برید و نه باعث پیشرفت کارتان می‌شوید.

برای تفریح خود زمان بگذارید

برای ساعات آخر روز خود برنامه داشته باشید

حتی اگر به خاطر مسائل کاری راهی این سفر می‌شوید، دلیلی ندارد بقیه‌ی اوقات خود را در اتاق هتلتان بگذرانید. گشت و گذار در شهر، ورزش، خرید و غیره کارهایی هستند که باید انجام دهید تا هم از سفر خود لذت برده باشید و هم دچار کلافگی و خستگی نشوید.

برای ساعات آخر روز خود برنامه داشته باشید

برای ساعات آخر روز خود برنامه داشته باشید

سعی کنید اگر به هتل یا اقامتگاهی می‌روید، حداقل یک استخر یا کتابخانه داشته باشد. حتی یک ساعت استراحت و آزاد کردن ذهنتان می‌تواند کمک بزرگی به روحیه و قوای شما بکند تا بتوانید به تمام کارهایتان برسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه