نوسازی جلفای اصفهان زیر نظر میراث فرهنگی

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
نوسازی جلفای اصفهان زیر نظر میراث فرهنگی

شهردار منطقه پنج شهرداری اصفهان از نوسازی محدوده‌ی جلفای این شهر زیر نظر میراث فرهنگی خبر داد. 

حمیدرضا فرهنگ، شهردار منطقه پنج شهرداری اصفهان اعلام کرد در منطقه و محدوده جلفای اصفهان همه حرکات با نظر و هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده و هیچ اقدامی بدون در نظر نگرفتن مباحث میراثی پیش نرفته‌ است. وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های این منطقه، ادامه داد:

پارکینگ طبقاتی محتشم کاشانی یکی از پارکینگ‌های مهم منطقه محسوب می‌شود زیرا موجب بار ترافیکی خیابان‌های شریعتی و حکیم نظامی که کاربری آن‌ها منطقه پزشکی است، کاهش می‌دهد.  این پارکینگ در زمینی به مساحت ۱۲۶۵ متر مربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع در هفت طبقه احداث شده است و ۲۶۰ جای پارک دارد.

وی در مورد افتتاح خیابان ۱۱ محرم نیز افزود:

این خیابان در مرکز بافت حسین آباد احداث شده است و طول آن چهار کیلومتر است، همچنین مجتمع تجاری در خیابان کشاورزی با زمینی ۸۰۰ متری و زیربنای ۴ هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های منطقه پنج است که امروز افتتاح می‌شود. در چند روز آینده پروژه‌های شاخصی از جمله تعرض کامل پل فلزی، مبلمان شهری خیابان چهارباغ بالا و ایستگاه پمپاژ آب سپاهان شهر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

این منطقه از شهر اصفهان یک منطقه خاص است و در فاز اول پروژه احیای این منطقه قدیمی، سنگفرش‌های کوچه سنگ‌تراش‌ها و کوچه کلیسا ترمیم و نوسازی شده است.  این طرح در فاز دوم وارد میدان جلفا و کفسازی میدان ترمیم می‌شود، اما در خصوص مغازه‌ها و نوسازی آن شورای خلیفه گری و میراث فرهنگی نیز صاحب نظر هستند اما مجوز نوسازی در این منطقه از سوی شهرداری صادر می‌شود.

جلفای اصفهان

وی با تاکید بر نظارت میراث فرهنگی بر تمامی کارهای انجام شده در این منطقه، گفت:

در منطقه و محدوده جلفای اصفهان همه حرکات با نظر و هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است و هیچ اقدامی بدون در نظر نگرفتن مباحث میراثی پیش نرفته؛ در فاز دوم این طرح از میدان جلفا تا پشت مجتمع تجاری مریم ترمیم خواهیم شد. هزینه‌ ترمیم و احیای این منطفه تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰  میلیون تومان بوده، اما چون منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است ساماندهی باید درست صورت گیرد.

وی همچنین در مورد زیباسازی بصری منطقه‌ی جلفا اعلام کرد:

دست ما در این زمینه به دلیل تنوع کاربری چندان باز نیست و نمی‌توانیم تابلوهای یکدست ایجاد کنیم، با این وجود سعی داریم که با مشوق‌هایی کاربری‌های تجاری منطقه‌های حساسی مثل خاقانی و جلفا و محدوده‌های مهم‌تر را مدیریت کنیم اما در این زمینه نمی‌توانیم اجباری داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه