تمرکز شرکت های عربی بر پیشرفت تکنولوژی در سفر

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
تمرکز شرکت های عربی بر پیشرفت تکنولوژی در سفر

اخیرا شرکت‌های عربی بر روی پیشرفت تکنولوژٰی در سفر سرمایه گذاری کرده‌اند.برای آشنایی با این تکنولوژی‌ها با کجارو همراه باشید.

تکنولوژی در حال حاضر در بیشتر صنایع در حال توسعه است. صنعت سفر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سال ۲۰۱۷ کمپانی‌های عربی بر پیشرفت تکنولوژی تمرکز کرده‌اند و توانسته‌اند برخی پیشرفت‌هایی را در این صنعت به وجود آورند. برای آشنایی با این پیشرفت‌ها با ما همراه باشید.

براساس گزارشی از کولیرز اینترنشنال (colliers International) صنعت گردشگری تحت تاثیر نوآوری در تکنولوژی سفر مانند واقعیت مجازی، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و چیز‌های دیگر، در حال تحول است.

سفر واقعیت مجازی

طی این گزارش محصولاتی که Arabian Travel Market بین روزهای ۲۴ تا ۲۷ آپریل سال ۲۰۱۷ در وورد ترید سنتر (World Trade Centre) دبی معرفی کرد شامل چمدان‌هایی با قابلیت شناساسیی بیومتریک، پاسپورت مجازی، سفرهای شخصی سازی شده، اپلیکیشن‌های سفر و واقعیت مجازی سفر است.

عربین ترول مارکت

سیمون پرس (Simon Press)، سرپرست ارشد عربین ترول مارکت (Arabian Travel Market) می‌گوید:

تکنولوژی بیومتریک نقش عمده ای در سیر تکاملی سیستم ردیابی چمدان‌ها و ترخیص آن‌ها بازی می‌کند. در حال حاضر دبی در تکنولوژی سفر پیشگام است و موضوع اصلی این است که تا چه میزان می‌توانیم، بدون این‌که مسافرها احساس کنند در امورشان دخالت شده، پیش برویم.

چمدان‌هایی با تکنولوژی بیومتریک

در بخش دیگری از این صنعت، کولیرز (Colliers) چهار تکنولوژی خوش‌آمد گویی در حال توسعه را شناسایی کرده است. اولین تکنولوژی استفاده از بلوتوث برای ارتباط مسافران و خلبان است.

دومین تکنولوژی راحت پیدا کردن جایی برای ماندن است که بیشتر روی Airbnb.com و افزایش میل به سفر بدون نیاز به هتل تمرکز کرده است. در واقع پرداخت الکترونیک و اپلیکیشن‌های تلفن همراه یکپارچه نیز تاثیر بسیار بالایی دارند.

سفر واقعیت مجازی در حال حاضر توسط Marriott International و شرکتش Travel Brilliantly به محبوبیت رسیده است که در درجه اول، بیشتر بر مقاصد تمرکز کرده‌اند. این کمپانی همچنین در سیستم Vroom پیش‌گام شده است. این سرویس که با مشارکت سامسونگ الکترونیک آمریکا ساخته شده، در نوع خود جزو اولین‌ها محسوب می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا واقعیت مجازی را در اتاق‌های خود تجربه کنند.

در دبی شرکت عمار (Emaar) یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که سرویس آیپد در اتاق برای مهمانان را معرفی کرد. از طریق این سرویس میهمان‌ها می‌توانند هر چیزی را از طریق آی‌پدی که در اتاقشان است رزرو کنند.

مطالب مرتبط:

منبع business news

دیدگاه