باشکوه ترین مناطق اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می کنند (قسمت اول)

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
باشکوه ترین مناطق اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می کنند (قسمت اول)

اسپانیا مقصدی است که جاهای دیدنی و باشکوه بسیاری دارد و اهالی این کشور به داشتن چنین بناهایی، به خود می‌بالند. برای آشنایی با این مقاصد، با کجارو همراه شوید. 

اسپانیا فقط در مادرید، بارسلونا، ماربلا و سویا خلاصه نمی‌شود. این شهرهای بزرگ تنها بخشی از زیبایی‌های اسپانیا هستند که گردشگران اغلب می‌شناسند. مکان‌های باشکوه و ناشناخته‌ای در اسپانیا وجود دارد که هر یک می‌تواند به اندازه‌ی مشهورترین دیدنی‌های اسپانیا جذاب باشد. از خطوط ساحلی پرشور اقیانوس اطلس گرفته تا روستاهای آرام جنوب، همگی ارزش رفتن و کشف کردن دارند. در ادامه ما را همراهی کنید تا دیدنی‌ترین ناشناخته‌های اسپانیا را معرفی کنیم.

 ساتونا، گیرونا

ساتونا گیرونا اسپانیا

در شمال بارسلونا، منطقه‌ای به نام کاستا براوا (Costa Brava) قرار دارد که چشم‌اندازی شاعرانه از آب‌های مدیترانه و ساحل شگفت‌انگیز دارد. اکثر مناطق ساحلی اسپانیا، به دلیل محبوبیت زیاد، همواره شلوغ و گاهی غیر قابل تحمل است اما کاستا براوا موفق شده است از جاذبه‌های قدیمی خود حفاظت کرده و به خوبی آن‌ها را مدیریت کند. ساتونا در نزدیکی ساحل «بگور» (Bégur) قرار دارد و خلیج کوچکی است که بنادر آرام و خلوتی در امتداد ساحل آن کشیده شده و فقط چند رستوران دارد. 

کودیلرو (Cudillero)، آستوریاس

کودیلرو آستوریاس

کودیلرو در استان آستوریاس قرار دارد و یکی از زیباترین روستاهای ماهیگیری اسپانیا است. غذاهای دریایی، خورش لوبیا و آب سیب این روستا بسیار معروف است. زمانی کودیلرو یک بندر ماهیگیری پررونق بود اما امروزه تمامی چیزی که از آن صنعت باقی مانده، قایق‌های ماهیگیری است که در بندر شناور است. ساختمان‌های کنار اسکله به رنگ سفید رنگ شده‌اند و رنگ‌های روشن دیگر برای تزئین نمای آن‌ها استفاده شده است، گویی در برابر صخره‌ها قد برافراشته‌اند.

سن ویسنت دولا بارکوئرا (San Vicente de la Barquera)، کانتابریا

سن ویسنت دولا بارکوئرا

این روستای ماهیگیری در ساحل کانتابریا قرار دارد و به داشتن ماهی کولی سیاه شور شهرت دارد. این روستا بین اقیانوس اطلس و قله‌ی کوه‌های «Picos de Europa» قرار گرفته است. این روستا در هر دو سوی خلیج ساخته شده بود که در قرن ۱۶ میلادی، از طریق یک پل سنگی به هم متصل شده است؛ این پل به محض ورود به روستا، جلب توجه می‌کند و اولین چشم‌اندازی به روستا است که مشاهده می‌کنید. داخل روستا بناها و اشیایی به قدمت قرن ۱۳، به خوبی محافظت شده‌اند و باعث شده سن ویسنت دولا بارکوئرا عنوان مکان محبوب ملی فرهنگی را به دست آورد. 

کازالا دولا سیرا (Cazalla de la Sierra)، سویا

کازالا دولا سیرا سویا

 اندلس شهرت خود را بیشتر به دلیل داشتن شهرهایی مثل سویا، مالاگا یا گرانادا به دست آورده است، اما فقط گردشگران ماجراجو می‌دانند که بازدید از شمال این منطقه نیز ارزش دارد و مکان‌هایی ارزشمند برای گردشگری آنجا وجود دارد. شما اینجا روستای آرام و بدون جنب و جوشی را می‌بینید که در گذر زمان تغییر نکرده است و از آن به خوبی محافظت کرده‌اند؛ روستایی که نشان‌دهنده‌ی تاریخ غنی این منطقه است. 

کازالا دولا سیرا در پارک طبیعی سیرا نورت قرار دارد. در این روستا بناهای تاریخی و باستانی بسیاری وجود دارد که بر جذابیت روستا افزوده است. کلیسای «Nuestra Senora de Consolacion» که قدمت آن به قرن ۱۴ می‌رسد و صومعه‌ی سنت فرانسیس که در قرن ۱۵ ساخته شده است، تنها دو نمونه از آثار تاریخی و گردشگری روستای کازالا دولا سیرا است که تاریخ و قدمت این منطقه را به رخ می‌کشد. 

جزایر Cies، پنتودرا

جزایر  Cies اسپانیا

این مجمع‌الجزایر کوچک، در خلیج ویگو در کالیسیا قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌های طبیعی اسپانیا است که به خوبی از آن حفاظت شده است. تنوع بسیار زیاد گونه‌های گیاهی و جانوری در این جزایر از سال ۱۹۸۰، زمانی که این منطقه پارک ملی و جزو ذخایر طبیعی محسوب شد، محافظت شده است. از آن زمان تاکنون دسترسی به جزایر Cies به صورت کنترل‌شده امکان‌پذیر است. تنها راه برای ماندن در این جزایر، ایجاد کمپ است؛ البته برای چادر زدن، حتما باید قبل از رسیدن به مقصد، از ویگو جواز دریافت کنید. 

الکالا د هنارس (Alcala de Henares)، مادرید

آلکالا د هنارس  مادرید

این شهر حدود یک ساعت با ماشین از مادرید فاصله دارد و اغلب گردشگران از این شهر غافل می‌شوند که میراث جهانی یونسکو است و تاریخ پرباری دارد و قدمت آن به دوران روم باستان می‌رسد. در ابتدا رومی‌ها در این منطقه ساکن شدند؛ سپس مورها (مسلمانان اسپانیا) این شهر را به مدت ۳۰۰ سال به تصرف خود درآوردند. در نهایت پادشاهان کاتولیک توانستند بر مورها چیره شوند و کنترل شهر را به دست گیرند. الکالا د هنارس زادگاه نویسنده‌ی مشهور اسپانیایی، پدر رمان مدرن، میگل د سروانتس است. شایان ذکر است که دانشگاه الکالا که در سال ۱۲۹۳ تاسیس شده است، بعدها به مادرید منتقل و به یک دانشگاه معتبر تبدیل شد که امروزه آن را با نام دانشگاه «Complutense» مادرید می‌شناسند. 

Binisafuller، منورکا

منورکا اسپانیا

منورکا به دلیل داشتن آب‌های نیلگون رویایی و سواحل شنی سفید رنگ، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است اما شهر کوچک Binisafuller به نظر می‌رسد توانسته است از دست گردشگران فرار کند. اینجا یک شهر کوچک ساحلی است که آرامش بر آن حکم‌فرما است و رستوران‌ها و کلوب‌های زیادی در آن پیدا نمی‌کنید. اما اگر به دنبال سواحل آرام و شنیدن صدای امواج هستید که روی پاهای شما می‌پاشند، ٰBinisafuller جایی است که رویایتان را به واقعیت تبدیل می‌کند. 

لاس سالیناس د تربیخا، آلیکانته

لاس سالیناس د تربیخا آلیکانته

بدون شک در این منطقه، یکی از عجیب‌ترین مناظر اسپانیا را کشف خواهید کرد. اینجا دریاچه‌ای وجود دارد که به دست انسان ایجاد شده و به دلیل وجود برخی موجودات زنده‌ی خاص در آن، رنگش به صورتی تغییر کرده است. سطح شوری آب این دریاچه بالا است و به همین دلیل گیاهان و جانوران زیادی نمی‌تواند در سواحل این دریاچه زنده بماند؛ با این حال این دریاچه خانواده‌ای دارد که در آن زندگی می‌کند و به رنگ خود دریاچه است: فلامینگوی صورتی. در ساحل این دریاچه قدم بزنید و به پارک طبیعی لاماتا و تربیخا بروید که در نزدیکی دریاچه قرار دارد. اینجا می‌توانید زمین‌های بکر و دست‌نخورده اسپانیا را ببینید. 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه