آثار موزه قرآن به روز شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
آثار موزه قرآن به روز شد

آثار موزه‌ی قرآن به روز شد. با ادامه‌ی خبر همراه کجارو باشید. 

مدیر موزه ملی قرآن کریم اعلام کرد آثار و نسخ خطی قرآنی که تا امروز در معرض نمایش نبوده‌اند،  در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. حجت‌الاسلام فخرالدین صابری افزود:

از ابتدای ماه رمضان نمایشگاهی از نسخ خطی قرآن موجود در مخازن موزه که تا پیش از این در هیچ جا نمایش داده نشده بودند، به نمایش درآمده‌اند.

از مهم‌ترین آثاری که به‌تازگی در این موزه به نمایش گذاشته شده است، می‌توان به یک قرآن طوماری اشاره کرد که کاتب آن «ام سلمه»، دختر فتحعلی‌شاه قاجار است. «زیارت علقمه» در ویترین‌ موزه قرآن به نمایش  درآمده که آن هم به‌صورت نسخه طوماری نگاشته شده و متعلق به دوره قاجار است و توسط ام سلمه نوشته شده است.

به روز رسانی آثار موزه قرآن

وی از به نمایش درآمدن قرآنی ۴۰۰ ساله به خط نستعلیق و متعلق به درویش مهرانی طالقانی در این موزه خبر داد.  صابری با اشاره به رونمایی از قرآن تاریخی «آقاجان پرتو» از کاتبان خوشنویس دوره قاجار، افزود:

از مدتی پیش کار اسکن، مستندنگاری و چاپ این قرآن تاریخی توسط موزه ملی قرآن در دستور کار بود که آن سرانجام به پایان رسید و در حال حاضر با تکثیر این قرآن به‌صورت گسترده قرار است پس از رونمایی در هفته دوم ماه مبارک رمضان در معرض استفاده عموم قرار گیرد.  این قرآن با توجه به صفحه‌آرایی، تذهیب و کتابت، منحصربه‌فرد است و کلمات و تمام حروف آن دارای اعراب هستند به همین دلیل خواندن آن از قرآن‌های معمول امروزی راحت‌تر است.  این قرآن تاریخی در فهرست‌آثار ملی به ثبت رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند  هر روز از ۹ صبح تا ۱۵ به‌صورت رایگان از موزه‌ی قرآن کریم واقع در خیابان ولی‌عصر، تقاطع خیابان مصطفی خمینی (چهارراه سیه) بازدید کنند. 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه