ارزان‌ترین کشورهای جهان برای بازدید در سال ۲۰۱۷

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
ارزان‌ترین کشورهای جهان برای بازدید در سال ۲۰۱۷

هزینه مهم‌ترین قسمت در برنامه‌ریزی سفر است و هر فردی سعی دارد با توجه به این موضوع، مقاصد گردشگری خود را انتخاب کند. با کجارو همراه شوید تا با ۱۰ کشور ارزان‌قیمت برای گردشگری در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید.

سفر ارزان و کم‌هزینه رویای هر گردشگری است و داشتن یک سفر خوب در این شرایط می‌تواند آرزوی هر مسافری باشد. سالانه بر اساس شاخص «رقابت‌پذیری صنعت گردشگری و مسافرت» از سوی مجمع جهانی اقتصاد، مقرون‌ به‌صرفه‌ترین کشورها معرفی می‌شوند. معیارهای بسیاری برای این شاخص وجود دارد که می‌توان هزینه‌های پرواز، نرخ هزینه و کلاسه‌بندی هتل‌ها و ارزش دلار در هر کشور را نام برد. اگر قصد دارید با توجه به بودجه خود به سفر بروید و هزینه کمتری نسبت به سفر به کشورهای گران‌قیمت وپرهزینه بپردازید با ما همراه شوید تا با ارزان‌ترین کشورها برای گردشگری در سال ۲۰۱۷ میلادی آشنا شوید.

 ۱۰. هند

هند

هویت فرهنگی غنی هند، از غذاهای متنوع و رنگارنگ تا معماری ناب و منحصربه‌فردش آن را برای گردشگران بین‌المللی جذاب کرده است.

 امکانات اخیر این کشور شامل ویزای الکترونیکی، امکان ورود به این کشور زیبا با آیین‌های گوناگون را راحت‌تر کرده است. همچنین نرخ ارز برای مسافران خارجی به‌خصوص مسافران آمریکایی بسیار مقرون به است.

بیشتر بخوانید:

۹. تونس

تونس

تونس در بین کشورهای ساحلی، به‌دلیل داشتن هزینه مقرون به‌صرفه، مناظر زیبا و ساحلی با آب و هوای دلپذیر دروازه‌ای برای مسافران جهانی شده است.

امنیت این کشور نسبت به سایر کشورهای توریستی در این حوزه کمتر است، اما تونس در تلاش بسیار است تا در این زمینه همانند بخش‌های دیگر موفق باشد و امنیت بیشتری را برای مسافران فراهم کند.

۸. قزاقستان

قزاقستان

بازدیدکنندگان قزاقستان اغلب افرادی هستند که قصد دارند یکی از بزرگترین رشته کوه‌های جهان را پیمایش کنند.

این کشور که یکی از کشورهای مقرون به‌صرفه جهان محسوب می‌شود به‌دلیل هم‌مرزی با چین و روسیه دارای فرهنگ غنی و منحصربه فردی است و طرفدارانش را از قسمت‌های مختلف جهان به‌سمت خود می‌کشاند.

۷. یمن

یمن

یمن کشوری خوش آب‌و‌هوا با محصولات متنوع است که یکی از کشورهای ارزان‌قیمت برای دستیابی به مناظر طبیعی بی‌نظیر است.

 متاسفانه این کشور به‌دلیل جنگ‌های متعددی که سال‌ها درگیر آن شده است، امروزه به یکی از مقاصد گردشگری ناامن در دنیا تبدیل شده است.

۶. بوتان

بوتان

بوتان کشوری با موقعیت جغرافیایی خاص است و به همین دلیل هرگز مورد توجه استعمارگران قرار نگرفته است.

 این کشور بودایی با مناطق کوهستانی رویایی که در ارتفاعات هیمالیا قرار دارد یکی از مورد توجه‌ترین مناطق گردشگری به‌خصوص برای کوهنوردان است.

هزینه کم در این کشور علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی را تشویق کرده است تا تعطیلات خود را در این فضای اعجاب‌انگیز سپری کنند.

۵. اندونزی

اندونزی

اندونزی که آن را می‌توان بزرگترین مجمع الجزایر جهان معرفی کرد، کشوری با مناظر زیبا و متحیر کننده است.

یکی از علت‌های سفر به این کشور ارزان، که می‌توان آن را در فهرست سفرهای خود قرار دهیم سواحل و استراحتگاه‌های آرام آن است که از منطقه پرهیجان شهری به دور است و فضای آرامش‌بخشی را برای مسافران خود فراهم می‌کند.

۴. الجزایر

الجزایر

این کشور با هزینه کم جزو ده کشور ارزان‌قیمت در جهان محسوب می‌شود.

الجزایر که در شمال قاره آفریقا قرار دارد از یک سو با داشتن سواحل مدیترانه‌ای زیبا و از سوی دیگر با صحرای خیره‌کننده خود به قطبی از مقاصد گردشگری ارزان‌قیمت تبدیل شده است. امنیت این کشور نیز روز به روز در حال بهبود است.

۳. مالزی

مالزی

سفر به مالزی، سفر به کشوری با ترکیب فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف چون مالایی، چینی و هندی است.

 این کشور با طبیعت بخشنده خود دارای شگفتی‌های عجیب و مناظر بی‌نظیر و دست نخورده است و با کمترین هزینه‌‌ی سفر، آن را به سومین کشور ارزان‌قیمت گردشگری تبدیل کرده است.

۲. مصر

مصر

مصر کشوری با فرهنگ غنی و گذشته باستانی است. این کشور که دومین کشور مقرون به‌صرفه برای سفر شناخته شده است مکان‌های بسیاری چون بازارهای رنگارنگ از دوران کهن، اهرام مصر اعجاب‌انگیز و ده ها مکان دیگر برای بازدید دارد.

امنیت در این کشور در سطح پایینی قرار دارد و مسافران باید با آگاهی بیشتری به این کشور سفر کنند.

۱. ایران

ایران

ایران کشور عزیزمان، کشوری با تاریخ کهن و باستانی است و در امتداد زمان تبدیل به کشوری مدرن شده است که قلب تپنده آن تهران است.

بناهای باشکوه در اصفهان و شیراز، معماری‌های فوق‌العاده در خانه‌های قدیمی و کاخ‌های تهران، تنوع غذاهای ایرانی در بخش‌های مختلف کشور و همچنین هزینه کم، آن را به برترین کشور مقرون به‌صرفه در گردشگری در سال ۲۰۱۷ میلادی تبدیل کرده است.

امنیت در ایران برای گردشگران به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع Elle Decor

دیدگاه