۱۰ عمارت باشکوه و دیدنی در آمریکا (قسمت اول)

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۰ عمارت باشکوه و دیدنی در آمریکا (قسمت اول)

آمریکا کشوری با خانه‌های تاریخی بسیار است که تبدیل به موزه‌هایی شده‌اند که از گذشته‌های دور سخن می‌گویند. با کجارو همراه شوید تا با ۱۰ خانه معروف و پربازدید در آمریکا آشنا شوید.

آمریکا یکی از جهان‌شهرهای دنیا به‌حساب می‌آید و هر تفریحی که مدنظر یک گردشگر است را در خود جای داده است. این کشور با مناطق ناب و منحصربه‌فرد، کویرهای رنگارنگ و جزایر زیبا امکان سفرهای ماجراجویانه را در دل طبیعت برای علاقه‌مندان خود فراهم کرده است. در این میان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور آمریکا خانه‌های قدیمی بجای مانده از گذشتگان است، که محل زندگی افراد معروف و سرشناس بوده است. سالانه میلیون‌ها گردشگر به این کشور سفر می‌کنند تا از این بناها دیدن کنند و از سرنوشت صاحبان و نحوه زندگی آن‌ها مطلع شودند. با ما همراه شوید تا در این مقاله ۱۰ خانه و عمارت پربازدید در آمریکا را معرفی کنیم.

۱. (Georgia O'Keeffe Home and Studio (New Mexico

این بنا که بصورت سنتی ساخته شده است و دیوارهای آن خشتی است در شهر «آبیکو» (Abiquiú) و در ایالت «نیومکزیکو» (New Mexico) قرار دارد.

این خانه‌ی زیبا محل زندگی هنرمندی معروف «جورجیا اوکیف» (Georgia Totto O'Keeffe) که دارنده مدال آزادی رییس جمهوری است بوده است.

Georgia O

Georgia O

Georgia O

این خانه محل زندگی و کاری وی پس از مرگ همسرش بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۴ بوده است. این خانه دارای یک اتاق بزرگ است و پنجره‌های بزرگ آن به چشم‌انداز زیبایی باز می‌شود.

سفر به شهر و بازدید این موزه نه تنها باعث می‌شود که از آثار این بانوی هنرمند دیدن کنید بلکه با قرار گرفتن در این خانه به منبع الهامات آثار او پی می‌برید.

Georgia O

Georgia O

۲. (Maltese Cross Cabin (North Dakota

Maltese Cross Cabin

این کلبه زیبا و کوچک در شهر «مدورا» (Medora) در ایالت «داکوتای شمالی» (North Dakota) قرار دارد و متعلق به «تئودور روزولت» (Theodore Roosevelt) بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوده است.

او قبل از اینکه به ریاست جمهوری برسد در سال‌های ۱۸۸۳-۱۸۸۴ در این خانه زندگی می‌کرد و بعد از مرگ همسر و مادرش به دلیل شرایط روحی این کلبه را ترک کرد و کلبه جدیدی را در داکوتای شمالی ساخت.

این خانه در حال حاضر یکی از مراکز پربازدید در پارک ملی تئودور روزولت است.

۳. (A Christmas Story House (Ohio

A Christmas Story House 1

این خانه که در ایالت «اوهایو» (Ohio) و در شهر «کلیولند» (Cleveland) قرار دارد به دلیل فیلم‌برداری در فیلمی به همین نام شهرت دارد و امروزه شامل غرفه‌هایی از عکس‌ها و تصاویر این فیلم و معرفی عوامل پشت صحنه و بازیگران آن می‌باشد و در ایام سال نو و کریسمس مورد بازدید بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

A Christmas Story House 2

A Christmas Story House 3

۴. (Dog Iron Ranch (Oklahoma

این مزرعه تاریخی که در ایالت «اکلاهما» (Oklahoma) و شهر «اولوگاه» (Oologah) قرار دارد زادگاه هنرپیشه معروف آمریکایی «ویل راجرز» (Will Rogers) می‌باشد. 

محل تولد ویل راجر

این خانه در سال ۱۸۷۵ نزدیک به سبک یونانی ساخته شده است و در ساخت آن از چوب درختان بلوط و گردو استفاده شده است.

پس از مرگ وی، خانواده راجرز این خانه را به همراه مزارع آن به ایالت اکلاهما اهدا کردند. این خانه در ساعات مشخصی برای بازدید عموم باز است.

Dog Iron Ranch 2

Dog Iron Ranch 3

Dog Iron Ranch 4

۵. (Fallingwater (Pennsylvania

Fallingwater 1

این خانه که به خانه آبشار معروف است توسط معمار معروف «فرانک لوید رایت» (Frank Lloyd Wright) در ایالت «پنسیلوانیا» (Pennsylvania) و در شهر «پیتسبرگ» (Pittsburgh) قرار دارد.

این اثر از این معمار سرشناس، همانند سایر کارهایش برجسته و منحصربفرد است. این خانه که در منطقه کوهستانی جنگلی قرار دارد کمترین دخالت را در تخریب محیط زیست داشته است و طوری ساخته شده است که بر روی آبشار، رود «بیر ران» (Bear Run) قرار دارد.

این خانه در سال ۲۰۰۷ در فهرست برگزیده‌ترین آثار معماری آمریکایی قرار گرفت.

Fallingwater 2

Fallingwater 3

Fallingwater 4

Fallingwater 5

۶. (The Big Chill House (South Carolina

خانه فیلم اندوه شدید

این خانه که در سال ۱۸۵۳ ساخته شده است در شهر «بیوفورت» (Beaufort) از ایالت «کارولینای جنوبی» (South Carolina) قرار دارد.

این خانه مکان فیلم‌برداری فیلم «اندوه شدید» (The Big Chill) فیلمی در سبک کمدی- درام بوده است.

The Big Chill House 6

The Big Chill House 2

The Big Chill House 3

سبک معماری این خانه ایتالیایی است و در منطقه خوش آب و هوایی قرار دارد و دیدن مناظر منطقه از این خانه بسیار لذت‌بخش است. از این خانه در طول جنگ داخلی، به عنوان بیمارستان استفاده شده است.

خانه فیلم اندوه شدید

۷. (Laura Ingalls Wilder House (Missouri

Laura Ingalls Wilder House 1

این خانه در شهر «منسفیلد» (Mansfield) در ایالت «میزوری» (Missouri) قرار دارد و خانه‌ی نویسنده معروف کودکان، «لورا اینگلز وایلدر» (Laura Ingalls Wilder) می‌باشد.

او علاوه بر نویسندگی، آموزگار و خبرنگار نیز بوده است و معروف‌ترین اثر او سری کتاب‌های «خانه کوچک» برای کودکان بوده است. خانه وی خانه‌ای چوبی با ایوان و پنجره‌های نورگیر است و در سال ۱۹۹۱ جزو خانه‌های تاریخی آمریکا قرار گرفت.

Laura Ingalls Wilder House 2

Laura Ingalls Wilder House 3

۸. (Beehive House (Utah

Beehive House 1

این خانه که محل زندگی «بریگم یانگ» (Brigham Young) از رهبران آمریکایی جنبش قدیسان آخرالزمان و همچنین اداره امور کلیسا در سال‌های بسیاری بوده است در ایالت «یوتا» (Utah) و در شهر «سالت لیک سیتی» (Great salt lake) قرار دارد.

خانه بیهیو

خانه بیهیو

امروزه این خانه که در سال ۱۸۴۵ ساخته شده است، موزه‌ای است که اشیاء متعلق به یانگ و خانواده‌اش را نگهداری می‌کند و به نمایش می‌گذارد.

Beehive House 4

۹. (Pearl S. Buck Birthplace (West Virginia

Pearl S. Buck Birthplace 1

این خانه محل تولد نویسنده آمریکایی «پرل کامفورت سیندنستریکر باک» (Pearl Comfort Sydenstricker Buck) معروف به پرل باک در ویرجینیای غربی و شهر «هیلزبورو» (Hillsboro) می‌باشد.

خانه تولد پرل باک1

خانه تولد پرل باک 2

این خانه در سال ۱۸۷۵ ساخته شد. سه ماه پس از به دنیا آمدن پرل در سال ۱۸۹۲ خانواده‌اش این مکان را به مقصد کشور چین ترک می‌کنند و او سال‌های بسیاری را در چین زندگی می‌کند.

این خانه هم‌اکنون تبدیل به موزه‌ای برای حفظ و یاد این نویسنده شده است.

Pearl S. Buck Birthplace 2

Pearl S. Buck Birthplace 3

۱۰. (Mount Vernon (Virginia

Mount Vernon

این عمارت که در ایالت «ویرجینیا» (Virginia) و شهر «فرفکس» (Fairfax) قرار دارد یکی از خانه‌های متعلق به «جرج واشنگتن» (George Washington) نخستین رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی آمریکا است.

Mount Vernon 1

این بنا در سال ۱۷۵۸ ساخته شده است و با داشتن مجموعه‌های خاص و مناظر دیدنی، هم‌اکنون یکی از مکان‌های پربازدید می‌باشد و تورهای متنوعی برای علاقه‌مندان وجود دارد.

Mount Vernon2

Mount Vernon3

Mount Vernon4

مطالب مرتبط:

منبع Country Living

دیدگاه