رازهای زیبا ماندن در سفر (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی پنجشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
رازهای زیبا ماندن در سفر (قسمت دوم)

سفر و زیبا ماندن در طول این پدیده‌ی مطلوب و دلنشین، مسئله‌ای است که هر گردشگر و مسافری با آن روبرو است. برای آگاهی با رازهای آن، همراه کجارو باشید. 

سفر رویدادی دوست‌داشتنی، مطبوع، دلنشین و سرشار از درس‌های عبرت‌آموز زندگی است که خوشبختانه توجه افراد بسیاری را به خود معطوف کرده است. همان گونه که برای یک سفر خوب و ایده‌آل از قبل برنامه‌ریزی می‌کنیم، یکی از نکاتی که رسیدن به آن بسیار مهم و ضروری است، زیبا ماندن در مدت زمانی است که در مسافرت به سر می‌بریم.

قطعا این مسئله برای هر گردشگر و مسافری که تجربه‌ی لمس این پدیده‌ی محبوب را داشته است، اتفاق افتاده و دست‌یابی به آن مهم و ضروری احساس شده است. به ویژه برای افرادی که به ظاهر زیبا و پسندیده، اهمیت زیادی قائل هستند.

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

در بخش قبلی، به بیان برخی از نکات مهمی که با رعایت آن‌ها می‌توان در طول سفر هوایی به این مهم دست یافت پرداختیم. در این مقاله به بیان تعدادی از رازهایی که در طول سفر زمینی به دانستن آن‌ها نیاز است، می‌پردازیم. 

روی زمین

شامپو خشک

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

موهای سر تاثیر شگفت‌انگیزی بر زیبایی افراد می‌گذارد. متاسفانه در سفرهای طولانی مدت ممکن است آسیب‌های متعددی به این بخش مهم وارد شود که دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، تابش مستقیم نور خورشید، شستشوی کمتر حین مسافرت به دلیل نبود وقت کافی و ... باعث ایجاد آن می‌شود. گاهی اوقات نیز ممکن است برای به دست آوردن بلیط یک مکان دیدنی مجبور باشید که از هتل یا محل اقامت خود به سرعت خارج شده و کندی یا دیر کردن شما باعث از دست دادن بلیط شود.

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

یا حتی شما در یک تور مسافرتی ثبت نام کرده‌اید و برای هماهنگ بودن با آن باید به سرعت آماده شده و از اتاق هتل خارج شوید تا برنامه‌های مختلف تور را از دست ندهید. به همین دلیل فرصت و زمان کافی برای شستشوی کامل موهای خود را ندارید. موهایی که در طی سفر، چرب و کثیف شده و نیاز به شستشو دارد. در این حالت، بهترین گزینه برای رهایی از این موهای کثیف، استفاده از شامپوهای خشک است.

استفاده از شامپوهای خشک در طول سفر، باعث ثبات رنگ مو و مانع از بدحالت شدن آن‌ها می‌شود

این نوع محصولات بهداشتی و آرایشی می‌تواند همانند یک معجزه‌ عمل کند و پس از استفاده از آن، با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز روبرو شوید. خاصیت ویژه‌ی این شامپوها، نفوذ آن‌ها بر لایه‌ی های چربی و روغنی موهای سر است که در مدت زمان کوتاه، آن‌ها را پاک کرده و از بین می‌برد. همچنین رایحه‌ای دلنشین و دوست‌داشتنی به موهای شما می‌بخشد که بسیار خوشایند و مطلوب است. اما اثر فوق‌العاده‌ای که این شامپوها روی موهای شما می‌گذارد، ماندگاری بیشتر رنگ مویی است که قبل از سفر موهای خود را با آن، زیباتر و مطلوب‌تر کرده‌اید. متاسفانه آب و دیگر شامپوها، اثر مخربی بر رنگ‌های موی مصرفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پاک شدن سریع‌تر رنگ‌ها اشاره کرد. اما این شامپوهای اعجاب‌انگیز، باعث ثبات بیشتر رنگ موهای شما می‌شود.

محصولات بهداشتی - آرایشی چند منظوره 

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

محافظت از پوست بدن، به ویژه پوست صورت، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که نه تنها در طول سفر بلکه باید در طول زندگی، به آن پرداخت. زمانی که برای رفتن به مسافرت آماده می‌شوید، باید فرصت را غنیمت شمرد و وسایل لازم برای مراقبت از پوست صورتتان را نیز فراهم کنید. ابتدا کیف کوچکی را تهیه کنید که بتوان در آن چند وسیله‌ی بهداشتی-آرایشی را قرار داد. سپس سعی کنید فن آراستن در کنار محافظت از پوست صورت را نیز آموزش ببینید. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست صورت در برابر نور خورشید، زمانی که در مسافرت هستید، بهتر است که از کرم‌های ضد آفتاب قوی و مناسب آن هم طبق نظر پزشک متخصص پوست و مو استفاده کنید.

 استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی چند منظوره، در زیبا ماندن در طول سفر، بسیار موثر است

اما پیشنهاد افرادی که در سفر بسیار خبره و به اصطلاح استاد هستند به شما علاقه‌مندان به سفر، استفاده از کرم‌های چند منظوره‌‌ی پوست است. در واقع با یک تیر چند نشان می‌زنید. محصولی را تهیه کنید که هم مناسب پوست صورت باشد هم بتوان برای پوست بدن، آن را استفاده کرد. همچنین محافظت از لب‌ها، گونه‌ها، دور چشم و پیشانی نیز از دیگر مواردی است که باید به آن کاملا توجه کرد. محصولات آرایشی-بهداشتی چند منظوره که از پروتئین شیر تهیه می‌شود یا همان شیرپاک‌‌کن‌های معروف، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای محافظت از پوست شما باشد. با این محصولات می‌توان در کنار پاک کردن آرایش صورت، آلودگی‌های روی پوست را نیز کاملا تمیز کرد و از بین برد. همچنین سعی کنید که از کرم‌های دور لب، دور چشم و روی لب نیز برای محافظت از این قسمت‌های صورت نیز بهره ببرید. با همراه داشتن برندهای معتبر این محصولات چند منظوره، هم زیبایی خود را در طول سفر حفظ می‌کنید و هم از پوست خود در مقابل آلودگی‌های هوا و اشعه‌های مضر خورشید، مراقبت خواهید کرد.

استفاده از رویه‌ی بالش‌های ساتن یا ابریشم

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در طی سفر برای شما اتفاق افتد، مجعد شدن یا به اصطلاح وز و خشک شدن موها است. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توان برای جلوگیری از بروز این اتفاق ناخوشایند استفاده کرد، همراه داشتن روبالشی‌هایی از جنس ساتن و ابریشم است. بنابراین بهتر است که روبالشی از جنس ساتن یا ابریشم را قبل از سفر در ساک یا چمدان خود قرار دهید تا هنگامی که در هتل یا محل اقامت به سر می‌برید، آن را روی بالش کشیده و استفاده کنید. داشتن یک خواب زیبا و آرامش‌بخش در طول سفر، قطعا یک رویا نخواهد بود و با به کار بردن این راهکار ساده، می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

مطمئنا روبالشی‌هایی که در هتل برای شما آماده شده است، بارها و بارها توسط دیگر مسافران نیز استفاده شده و قطعا به نرمی و لطافت روبالشی‌هایی که در منزلتان استفاده می‌کنید، نیست. از مزیت‌های روبالشی‌های ساتنی یا ابریشمی، جلوگیری از چین و چروک‌ روی صورت است. همچنین مانع از مجعد شدن و به اصطلاح وز شدن موهایتان هنگام خواب می‌شود. چرا که این جنس از پارچه، علی‌رغم پارچه‌های کتانی، نم و رطوبت را به خود جذب نمی‌کند. همچنین با قرار دادن این بالش‌ زیر سرتان، احساس خواهید کرد که درون یک هتل ایده‌آل و گران‌قیمت همچون هتل‌های پنج ستاره شب را به صبح می‌رسانید.

رژ لب‌های رنگارنگ

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

استفاده از رژ لب‌های رنگارنگ، می‌تواند زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای را در طول سفر برای شما به همراه داشته باشد. معمولا دو رنگ قرمز و صورتی روشن یا هر نوع رنگی که مد نظر شما است، با شلوار جین و تیشرت، بسیار همخوانی داشته و ترکیب آن‌ها با یکدیگر بسیار شیک و طبق مد روز است.

دستمال مرطوب‌

رازهای زیبا ماندن در سفر ۲

یکی دیگر از وسایلی که قطعا به همراه داشتن آن در طول سفر، لازم است، دستمال‌های پاک‌کننده‌ی مرطوب یا همان دستمال‌ مرطوب‌ها است که برای پاک کردن آلودگی یا آرایش صورت بسیار کاربرد دارد. به این فکر کنید که شما از شدت خستگی به خاطر سفر و گردش در مکان‌های مختلف، به قدری خسته هستید که دیگر نای برخاستن و رفتن به سرویس بهداشتی یا حمام برای شستشوی صورت و دست‌های خود ندارید. در این زمان این دستمال‌ مرطوب‌های پاک‌کننده است که می‌تواند به کمک شما بیاید و بدون هیچ زحمت اضافه‌ای، می‌توانید صورت و دست‌های خود را با آن‌ها پاک کنید. البته اطمینان از برند معتبر و تاریخ انقضا این دستمال‌ها نیز بسیار مهم و ضروری است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه