توقف تردد اتوبوس گردشگری دو طبقه در تهران

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
توقف تردد  اتوبوس گردشگری دو طبقه در تهران

تردد اتوبوس گردشگری دو طبقه در تهران به‌علت نداشتن پلاک دائمی، متوقف شد و تورهای تهرانگردی آن نیز انجام نمی‌شود.

ورود یک دستگاه اتوبوس قرمز دو طبقه و روباز از گمرک، ۳ ماه طول کشید و مدتی هم درگیر گرفتن مجوز از محیط زیست و پلیس راهور بود. در نهایت اعلام شد که در نوروز ۹۶ برای اولین بار این اتوبوس به‌عنوان اتوبوس تهرانگردی به راه افتاد. تورهای نوروزگردی با دو ترکیب در ۱۲ ایستگاه راه‌اندازی شد و حرکت آن در دو مسیر تهران قدیم و بزرگ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر انجام می‌گرفت. 

اما در حال حاضر از تردد این اتوبوس جلوگیری شده و مسئولان می‌گویند شاید پس از حل مشکلات،دوباره بعد از ماه رمضان شروع به کار کرد. شاهین مظفری معاون گردشگری ستاد گردشگری شهرداری  با اظهار بی‌اطلاعی از توقف تردد این اتوبوس، گفت:

ما تنها حامی این اتوبوس گردشگری بودیم نظارت بر عملکرد آن و اینکه آیا متوقف شده یا خیر و دلیلش چه بوده بر عهده اداره میراث فرهنگی تهران است. ما تنها تسهیل کننده فعالیت آن بوده‌ایم.

امین غلامعلی واردکننده‌ این اتوبوس هم می‌گوید:

مشکل در گمرک است باید نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان برای اتوبوس گردشگری تا اواخر آذر ماه باید بدهیم تا ترخیص اتوبوس‌ها قطعی شود. برای اتوبوسی که در تهران کار می‌کرد هنوز پلاک دائم نداده‌اند و پلاک موقت داشت. پلیس راهور محدودیت‌هایی را برای آن داشت از جمله اینکه نمی‌توانستیم برای آن بیمه رد کرده یا مسافر بگیریم. ما عید نوروز با پلاک موقت برای آن تور برگزار کردیم و این برنامه تا روز ۱۴ فروردین ادامه داشت اما از آن به بعد جلویش را گرفتند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه