تماشا کنید: یک روز در فرودگاه گتویک لندن

کسری مجیدی
کسری مجیدی پنجشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
تماشا کنید: یک روز در فرودگاه گتویک لندن

فرودگاه «گتویک» (Gatwick) لندن یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور انگلیس و حتی جهان محسوب می‌شود. با ویدیوی تایم لپسی از این فرودگاه، همراه کجارو باشید.

به طور قطع، باندهای فرودگاه‌ها یکی از مکان‌های پر رفت و آمد در جهان محسوب می‌شوند. فرودگاه گتویک لندن نیز تاییدکننده‌ی این موضوع است؛ چراکه این فرودگاه، یکی از شلوغ‌ترین معابر هواپیماها است. ماه گذشته، نزدیک به ۴۰۰ میلیون مسافر از طریق هواپیماهای این فرودگاه جا به جا شده‌اند. این تعداد، رشد ۷ درصدی را نسبت به سال گذشته، بر جای گذاشته است. همچنین در این ماه، به طور میانگین، در هر شبانه روز ۵۵ هواپیما از این فرودگاه پرواز کرده‌اند.

نمای بالای فرودگاه لندن

این فرودگاه که در جنوب شرقی لندن واقع شده است، اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ ساخته شد و تا سال ۱۹۳۳ فقط کاربری تجاری داشت. فرودگاه گتویک با داشتن ۲ ترمینال مجزا، بزرگ‌ترین فرودگاه تک‌باندی جهان پس از فرودگاه بمبئی محسوب می‌شود.

اتاق کنترل فرودگاه لندن

طول باند اصلی این فرودگاه ۳۳۰۰ متر و طول باند فرعی آن ۲۵۰۰ متر است. این در حالی است که از باند فرعی این فرودگاه تنها در مواقعی که باند اصلی تعطیل و غیرفعال است، استفاده می‌شود.

باند فرودگاه لندن

جالب است بدانید، طی سال گذشته، به ترتیب شهرهای بارسلون، دوبلین و مالاگا بیشترین پروازها را از و به این فرودگاه داشته‌اند. در انتها توجه شما را به ویدیوی تایم لپسی زیبا از فرودگاه گتویک، در طول یک شبانه روز جلب می‌کنم.

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه