بهترین مقاصد گردشگری در ماه رمضان کدامند؟ (قسمت دوم)

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
 بهترین مقاصد گردشگری در ماه رمضان کدامند؟ (قسمت دوم)

رمضان ماه بندگی است و همه مسلمانان سعی می‌کنند در این ماه مبارک به بهترین شکل، خلوص خود را به معبود ثابت کنند. اما با رعایت آداب سفر در ماه رمضان، می‌توانید سفر بهتری را تجربه کنید. با کجارو همراه شوید تا بهترین مقاصد گردشگری رمضان را به شما معرفی کنیم.

در گذشته مسلمانان در ماه رمضان، کمتر به فکر سفر می‌افتادند و ترجیح می‌دادند خستگی راه و مشکلات روزه‌داری در سفر را به جان نخرند. اما امروزه با تسهیل شرایط سفر و امکاناتی همچون رفت و آمد با هواپیما و هتل‌های خوب، در ماه رمضان نیز سفرها به قوت خود باقی است و مسلمانان گاه ترجیح می‌دهند با سفر در این ماه، با آداب و رسوم و سنت‌های مردم محلی مقصد خود آشنا شوند.

غیرمسلمانان نیز دوست دارند در ماه رمضان سفری به کشورهای اسلامی داشته باشند تا هم با اسلام و احکام آن از نزدیک آشنا شوند و هم زندگی مردم محلی آن منطقه را لمس کنند. اگر شما هم به زندگی مردم محلی کشورهای مسلمان و آداب و رسوم سنتی و مذهبی آن‌ها علاقه دارید، در ادامه ما را همراهی کنید تا برترین مقاصد گردشگری ماه رمضان را معرفی کنیم.

اندونزی

اندونزی در رمضان

ساعات روزه‌داری در اندونزی امسال بین ۱۲ تا ۱۳ ساعت است. ماه ژوئن در این کشور،  ماهی خشک به‌ویژه در بالی است. در این ماه شانس کمی برای بارش وجود دارد و اغلب در این موقع از سال، آسمان اندونزی صاف و آفتابی است. ماه مبارک رمضان با رویدادهای جذاب و سرگرم‌کننده‌ای مورد استقبال مردم این کشور قرار می‌گیرد.

در اندونزی جشن فرا رسیدن ماه رمضان، در اواخر ماه شعبان برگزار می‌شود 

در هر یک مناطق مختلف این کشور، شیوه‌های سنتی خاصی برای جشن گرفتن آغاز ماه رمضان وجود دارد که ماه قبل (یعنی ماه شعبان) برگزار می‌شود. این مراسم‌ با اجتماع کودکان در جای‌جای شهر شکل می‌گیرد. بسیاری از مراکز خرید و رستوران‌ها پیشنهادهای ویژه همراه با تبلیغات ارائه می‌کنند و برخی نیز خوراکی‌های لذیذ و دسرهای مخصوص ماه رمضان و افطار را آماده می‌کنند. 

سنگاپور

سنگاپور در رمضان

مساجد سنگاپور، به هنگام افطار بسته‌های مواد غذایی برای روزه‌داران و سایر مردم آماده می‌کنند

مسلمانان در سنگاپور امسال حدود ۱۲ تا ۱۳ روزه می‌گیرند. اگر امسال در ماه مبارک رمضان قصد سفر به سنگاپور را دارید، باید خود را برای گرما و رطوبت بالا، از جمله بادهای موسمی جنوب غربی آماده کنید. مساجد سنگاپور، به هنگام افطار بسته‌های مواد غذایی برای مسلمانان، گردشگران افراد غیرمسلمان و حتی کسانی که توانایی گرفتن روزه را ندارند، عرضه می‌کنند تا همه کنار هم افطار کنند.

مکانهایی که در آن افطار عرضه می‌شود، بسیار شلوغ بوده و علاوه بر افطاری‌های ویژه، در کافه و رستوران‌هایی که برای افطار غذا سرو می‌کنند، سحری نیز عرضه می‌کنند. بازارهای ماه رمضان مواد غذایی و دیگر محصولات غذایی نیز به فروش می‌رسانند. این بازارها شب‌ها باز بوده و در تمام طول ایام ماه مبارک برگزار می‌شود. 

برونئی

بروئنی در رمضان

سنت برپایی بازار ماه رمضان با غرفه‌های فروش مواد غذایی شب‌ها در برونئی هم وجود دارد. در کنار این بازارها، غذاهای سنتی و غربی در رستوران‌ها و کافه‌هایی که غذای مخصوص افطار عرضه می‌کنند، وجود دارد. رسمی وجود دارد که طبق آن مساجد محلی بوفه‌های افطاری آماده می‌کنند تا میزبان روزه‌داران باشند. امسال رمضان، ساعات روزه‌داری در بروئنی حدود ۱۳ ساعت است. رمضان امسال در بروئنی هوا بسیار گرم، به‌همراه بارش باران و رعدو برق خواهد بود.  

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در رمضان

امسال ساعات روزه‌داری در آفریقای جنوبی نسبت به سایر کشورهای مسلمان کمتر است

آفریقای جنوبی یکی از مقاصد در ماه رمضان است که مدت روزه‌داری در آن نسبت به سایر مقاصد، کوتاه‌تر است. مسلمانان این کشور در آب و هوای خنک، به‌ویژه در شب‌ها حدود ۱۱ تا ۱۲ ساعت روزه می‌گیرند. در جاهایی مثل کیپ تاون هیچ محدودیتی برای افطار در یافتن رستوران‌هایی که غذای حلال عرضه می‌کنند، وجود ندارد. همچنین عبادت‌کنندگان می‌توانند در تمامی مراکز خرید بزرگ، در نمازخانه نماز خود را به جا آورند. مساجد نیز به‌راحتی در دسترس هستند و برای افطار نیز غذا سرو می‌کنند.

ایران

رمضان در ایران

در سال‌های اخیر مردم کشورمان در آب و هوایی گرم روزه می‌گیرند و ساعات روزه‌داری حدود ۱۵ تا ۱۶ ساعت است. در ماه رمضان خیابان‌ها و مغازه‌ها نیز شکل و حال و هوای خاص ماه مبارک رمضان را دارد و کارهای خیرخواهانه از برجسته‌ترین اعمال این ماه در میان مردم است. رستوران‌ها در طول روز بسته بوده و بعد از افطار، تا آخر شب فعال هستند. هر منطقه از ایران، آداب و رسوم خاص خود را در این ماه دارند و هرکدام به شیوه‌ی خود، فرا رسیدن ماه خدا را گرامی می‌دارند.

افطار ناه رمضان ایران

مالدیو

مالدیو در رمضان

امسال در مالدیو، ماه مبارک رمضان هم‌زمان با فصل باران‌های موسمی، با بارش ‌ها مکرر، روزهای ابری و گرم و شب‌های خنک است. مسلمانان این کشور امسال حدود ۱۲ تا ۱۳ ساعت روزه می‌گیرند. گردشگران مسلمان شانس این را دارند که در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، غذاهای محلی برای افطار نوش جان کنند. در مالدیو بسیاری از رستوران‌ها غذاهای خانگی برای افطار سرو می‌کنند. در این کشور چندین رویداد فرهنگی و سرگرم‌کننده در ماه رمضان برگزار می‌شود و این زمان، بهترین وقت برای بازدید از مالدیو است. 

عمان

رمضان در عمان

در مراکز خرید بزرگ و اصلی عمان تخفیف‌های مخصوص ماه رمضان اعمال می‌شود

اگر در ماه رمضان به عمان سفر کردید، مکان‌های زیادی برای افطار کردن پیدا خواهید کرد، مانند بوفه‌های افطار که به‌صورت منظم در هتل‌ها و رستورن‌ها برقرار هستند. در مراکز خرید بزرگ و اصلی عمان تخفیف‌های مخصوص ماه رمضان اعمال می‌شود که می‌توانید از خرید در این مراکز لذت ببرید. جاهایی که تخفیف‌های زیادی دارند، معمولا بسیار شلوغ است و مغازه‌ها در این ماه تا پاسی از شب باز هستند. قبل از طلوع خورشید، خیابانهایی که مسجد در آن قرار دارد، ترافیک تقریبا سنگینی وجود دارد. امسال رمضان در مسقط آب و هوا بسیار گرم و آفتابی خواهد بود و مسلمانان این کشور حدود ۱۴ تا ۱۵ ساعت روزه می‌گیرند. 

اردن

رمضان در اردن

امسال در ماه رمضان، مسلمانان اردن حدود ۱۶ ساعت روزه می‌گیرند. ماه‌های ژوئن و ژوئیه در این کشور با آب و هوایی با حرارت خشک و طوفان‌های شن همراه است. رستوران‌ها و کافه‌ها تا آخر شب باز هستد و تزیینات خاصی دارند و با سرگرمی‌ها و موسیقی‌های مخصوص، رمضان را گرامی می‌دارند. در سطح شهرها، چادرهای رمضان دیده می‌شود که انواع غذا و نوشیدنی سرو می‌کنند. در این چادرها انواع بازی و سرگرمی نیز وجود دارد. 

از دیگر کشورهایی که در ماه رمضان بسیار دیدنی هستند، می‌توان به قطر، تایلند، تونس، بحرین، بنگلادش، قزاقستان و سنگال اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

منبع halaltrip

دیدگاه