بهترین یکشنبه بازار های لندن (قسمت دوم)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین یکشنبه بازار های لندن (قسمت دوم)

اگر در لندن زندگی می‌ کنید و می خواهید بدانید بهترین بازارهای لندن در روز یکشنبه کدامند، با ما در کجارو همراه باشید.

همه‌ی ما در روز‌های تعطیل، اگر برنامه‌ی خاصی نداشته باشیم کلافه می‌شویم. اما اگر شما در لندن زندگی می کنید و می‌خواهید به نحوی از روز تعطیلتان استفاده کنید که در آن هم خرید کردن و هم لذت بردن باشد، می‌توانید سری به یکشنبه بازار‌های این شهر زیبا بزنید.

این بازار‌ها در آخر هر هفته باز می‌شوند و معمولا به صورت هفتگی اجناس خود را به روز می‌کنند. ما در قسمت اول چندین بازار را به شما معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر یکشنبه بازار‌ها با ما همراه باشید.

 بازار اصطبلز (Stables Market)

بازار اصطبلز

این بازار  اخیرا بازسازی و گسترش پیدا کرده است و فارغ از شیک و پر زرق و برق

بودن آن، فضای گرم و دوستانه‌ی خود را حفظ کرده است. «گالری پراود» در جایی واقع شده است که زمانی درمانگاه اسب‌ها بوده است و همین باعث شده است که جو نمایشگاهی خود را حفظ کند. اجناس آنتیک، مبلمان، خوراکی و بسیاری دیگر در ۷۰۰ مغازه و غرفه‌ی این بازار که تنها در آخر هفته‌ها مشغول به کار هستند به فروش می‌رسد.

بازار کلمبیا رود فلاور (Columbia Road Flower Market)

کلمبیا رود فلاور

این مکان جدا از اینکه یک بازار است، به شما آرامش روحی نیز می‌دهد. گل‌های رنگارنگی که خرید و فروش می‌شوند بی‌نظیر هستند. بوی گل‌ها در تار و پود این مکان است. این بازار به این خاطر که تمرکز‌ش تنها بر روی گل و گیاه است در لندن بی‌همتا است. جالب اینجا است که این بازار از  دوره‌ی ویکتوریا بر جا است و ساکنین لندن را همیشه با زیباترین گل‌ها تامین کرده است.

جو این مکان گرم و صمیمی است و فروشندگان یک‌سره با مشتریان صحبت می‌کنند و قیمت‌‌ها یا محصولات جدیدشان را معرفی می‌کنند. گل‌های این بازار بسیار متنوع هستند و به صورت فصلی عوض می‌شوند و در پایان سال، هر گل و گیاهی که فکرش را بکنید از این بازار گذر کرده است. حتی درخت‌های کریسمس و درختچه‌های موز.

اگر قصد رفتن به اینجا  را داشتید، دو نکته را فراموش نکنید. این بازار به شدت شلوغ می‌شود. اگر قصد رفتن داشتید، سعی کنید در اول وقت به اینجا بروید تا بتوانید بهترین و تازه‌ترین محصولات را بخرید. بهترین وقت دیگر، در واپسین ساعات بازار است که محصولات تخفیف می‌خورند.

اولد اسپیتالفیلدز (Old Spiltalfields)

اولد اسپیتالفیلدز

این بازار نمونه‌ای باکلاس‌تر و لوکس‌تر از دیگر بازار‌ها است. زمانی که مشتریان به اینجا قدم می‌گذارند، با غرفه‌هایی رو به رو می‌شوند که پوشاک آقایان، عینک دست‌ساز، زیورآلات بازیافتی و غیره می‌فروشند. این بازار به خاطر طراحان خبره‌ی خود مشهور است.

گفتن اینکه واقعا چه چیز‌هایی در این بازار به فروش می‌رسد سخت است. زیرا تنوع آن بسیار است ومحصولاتشان هر هفته عوض می‌شود. نکته‌ی دیگر این است که اگر قصد آمدن به اینجا را داشتید، پول نقد همراه خود داشته باشید. به شما قول می‌دهیم که دلتان نمی‌خواهد در صف‌های طولانی دستگاه‌های خودپرداز گرفتار شوید.

بازار گرینویچ (Greenwich Market)

بازار گرینویچ

اگر دلتان می‌خواهد از هیاهو و بزن و بکوب‌های بازار‌های دیگر لندن دور باشید، به این بازار که کمی جا افتاده تر است بروید. بازار گرینویچ تاریخی‌ترین بازار لندن است که زمانی یک دهکده‌ی باستانی بوده است اما حالا تبدیل به یکی از میراث تاریخی جهان شده است.

این بازار در سال ۱۷۰۰ مجوزی سلطنتی گرفت که در طی آن، می‌توانست برای ۱۰۰۰ سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد. حالا بعد از گذشت تقریبا ۳۰۰ سال همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هرچقدر از تنوع محصولات این بازار بگوییم، کم گفته‌ایم. همین نکته باعث شده است که بازاری مناسب برای خریدن هدیه باشد.

محصولات این بازار به دسته‌های زیاد طبقه‌بندی می‌شوند. هنر، پوشاک، وسایل آنتیک، کتاب، پارچه، گل و بسیاری دیگر از این دسته‌بندی‌ها هستند. همچنین قسمتی برای غذا‌ها در نظر گرفته شده است که در نوع خود بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید غذاهای آن را از دست ندهید، حتما دفترچه‌ی برنامه‌ی غذایی گرینویچ را از بازار تهیه کنید.

چتزوورث رود (Chatsworth Market)

بازار چتزوورث

این بازار نمایانگر قدرت افراد این منطقه است. تاریخ این بازار به سال ۱۹۳۰ بر‌می‌گردد. در سال ۱۹۳۰ در حدود ۲۰۰ غرفه در اینجا بود اما خرید و فروش بعد از جنگ کاهش یافت و در سال ۱۹۹۰ متوقف شد. در سال ۲۰۱۰ گروهی از مردم این محل به دور هم جمع شدند و برای شروع دوباره‌ی آن برنامه‌ریزی کردند. نتیجه‌ی آن ۴۰ غرفه در هر هفته است که متنوع نیز هستند.

غرفه‌های این بازار شیرینی‌جات و انواع کیک‌ها، البسه و پوشاک، و نقاشی‌های اصل را می‌فروشند. برای قدردانی و روحیه دادن به مردم محلی که این بازار را از نو ساختند، بازار محلی را برای مردم این منطقه در نظر گرفته است که می‌توانند در آن به مدت ۴ هفته ایده‌های تجاری خود را به صورت رایگان امتحان کنند.

همچنین، بخش بیشتر بازار توسط مردم محلی به صورت داوطلبانه گردانده می‌شود و بیش از ۵۰ درصد فروشندگان و صاحبان غرفه‌ها در همان حوالی زندگی می‌کنند.

بازار نورث کوت آنتیک (Northcote Antique Market)

آنتیک

این بازار مخصوص طرفداران اجناس آنتیک است. اندازه‌ی آن نسبت به دیگر بازار‌های لندن بسیار کوچک‌تر است اما با این حال، نامی بزرگ در دنیای عتیقه‌جات برای خود دست و پا کرده است.

این بازار بزرگ‌ترین و از لحاظ فرهنگی، متنوع‌ترین بازار عتیقه‌جات در انگلیس است که  دامنه‌ی محصولات آن از ساعت‌های قدیمی آونگ‌دار و بلور‌های دست‌ساز تا صندلی‌های راحتی و شمع‌های طلایی است.

بخش اعظم مشتریان این بازار را زوج‌های جوانی تشکیل می‌دهند که می‌خواهند خانه‌ی خود را تزیین کنند.اگر شما هم از طرفداران اجناس آنتیک و عتیقه هستید، حتما سری به این بازار بزنید.

مطالب مرتبط:

منبع TheCultureTrip

دیدگاه