آشنایی با ۳۰ خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت اول)

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی جمعه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
آشنایی با ۳۰ خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت اول)

از جاذبه‌های گردشگری آمریکا می‌توان خانه‌های تاریخی و کاخ‌های باشکوه آن را که هرکدام سرگذشت متفاوتی دارند بیان کرد. با کجارو همراه شوید تا با ۳۰ خانه تاریخی و معروف در آمریکا آشنا شوید.

آمریکا به‌دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، سواحل زیبا، خدمات تفریحی و رفاهی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد یکی از مقاصد گردشگری مهم در جهان محسوب می‌شود.این کشور بزرگ که ۵۰ ایالت دارد دارای تنوع زبانی و فرهنگی بسیار است. آمریکا با شگفتی‌های بسیار و جاذبه‌های گردشگری از یکسو دارای مناطق خوش آب و هوا و جزایر دلپذیر است و از سوی دیگر شهرهای شلوغ و پرهیجان را شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور پیشرفته که نقطه عطف فرهنگ‌های گوناگون است کاخ‌ها، قلعه‌ها و بناهای دیدنی آن است که هرکدام با معماری‌های باشکوه و فوق‌العاده و همچنین چشم‌اندازهای زیبا علاقه‌مندان را متحیر می‌کنند. این عمارت‌ها متعلق به افراد سرشناس، سیاستمدارن بنام، نویسندگان برجسته و خوانندگان مشهور آمریکایی است و هرکدام داستان متفاوتی را برای علاقه‌مندان خود شرح می‌دهند. با ما همراه شوید تا با ۳۰ خانه زیبا و عمارت بی‌نظیر در این کشور مطرح جهانی آشنا شوید.

۱. (Gaineswood (Alabama

Gaineswood 1

یکی از بناهای تاریخی و زیبا در شهر «دموپولیس» (Demopolis) که در ایالت «آلاباما» (Alabama) آمریکا قرار دارد، خانه مزرعه‌ای «Gaineswood» است.

این بنای زیبا و باشکوه یکی از زیباترین سبک‌های معماری یونانی در آلاباما است که تقریبا بعد از ۲۰ سال تکمیل شد. شروع ساخت این خانه به سال ۱۸۴۳ باز می‌گردد.


Gaineswood 2

نمای داخلی و بیرونی آن با گچ‌کاری‌های زیبایی مزین شده است. کتابخانه و اتاق شام دارای یک سقف گنبدی با نورگیری مرکزی است.

این خانه که همچون گوهری زیبا در این شهر می‌درخشد در سال ۱۹۷۳ جزو بناهای تاریخی ملی قرار گرفت و امروزه میزبان مراسم‌های بسیار و برگزاری تورهای مختلف برای دانش‌آموزان است.

Gaineswood 3

Gaineswood 4

۲. (Russian Bishop's House (Alaska

Russian Bishop's House

این خانه که در ایالت «آلاسکا» (Alaska) و شهر «سیتکا» (Sitka) قرار دارد، برای حضور یک کشیش روسی که اولین اسقف آلاسکا بود و توسط کلیسای ارتدوکس روسیه منصوب شده بود در سال‌های ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۳ ساخته شد.

این خانه میراثی از استعمار روسیه در آمریکا است و از نمونه‌های بازمانده معماری روسیه است. امپراتوری روسیه، بیش از ۱۲۵ سال قدرت برتر در اقیانوس آرام شمالی بود و شهر سیتکا پایتخت استعماری این امپراتوری عظیم بود.

 بیشتر بخوانید:

Russian Bishop

این ساختمان به منظورهای چندگانه استفاده می‌شد؛ قسمت شرقی آن مدرسه‌ای قدیمی بود، بخش دیگر آن مدرسه‌ای دخترانه و مهدکودک بود. این خانه هم‌اکنون موزه‌ای است که جزو پارک تاریخی ملی شهر سیتکا به حساب می‌آید.

Russian Bishop

Russian Bishop

۳. (Wrigley Mansion (Arizona
 3 Wrigley Mansion

این عمارت زیبا و تاریخی بین سال‌های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۱ در شهر «فینیکس» (Phoenix) ایالت «آریزونا» (Arizona) توسط «ویلیام ریگلی» (William Wrigley) که فردی کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی بود ساخته شد.

 2 Wrigley Mansion

معماری این عمارت از سبک‌های استعماری اسپانیایی است و شامل ۲۴ اتاق است. این ساختمان زیبا با چشم‌انداز بی‌نظیر، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند، از رستوران و سرو غذاهای گوناگون گرفته تا برگزاری مراسم عروسی و رویدادهای خاص.

 5 Wrigley Mansion

 6 Wrigley Mansion

 4 Wrigley Mansion

۴. (Johnny Cash Boyhood Home (Arkansas

Johnny Cash Boyhood Home

این خانه سفید کوچک محل زندگی دوران کودکی خواننده معروف سبک کانتری، «جانی کش» (Johnny Cash) بوده است.

او که به مرد سیاه‌پوش معروف بود یکی از موسیقی‌دانان بنام قرن بیستم است. خانواده ۷ نفری او در این خانه زندگی می‌کردند. این خانه یکی از معدود خانه‌های باقی‌مانده از آن زمان در این منطقه است.

Johnny Cash Boyhood Home 2

Johnny Cash Boyhood Home 3

Johnny Cash Boyhood Home 3

Johnny Cash Boyhood Home 4

در سال ۲۰۱۱ دانشگاه «آرکانزاس» (Arkansas) با برگزاری جشن سالانه «جانی کش»، هزینه ترمیم خانه را پرداخت کردند و آن خانه را همانند دوران کودکی جانی مبله و بازسازی کردند.

۵. (Painted ladies (California

Painted ladies

خانم‌های رنگی یا خانه‌های رنگی در شهر «سان‌فرانسیسکو» (San Francisco) در ایالت «کالیفرنیا» (California) که به خانه ویکتوریا معروف است بین سال‌های ۱۸۹۲ تا ۱۸۹۶ ساخته شده‌اند.

این ۷ خانه‌ زیبا و رنگارنگ که در کنار یکدیگر قرار دارند توجه بسیاری از علاقه‌مندان، کارگردانان، عکاسان و گردشگرانی که سالانه از این ایالت دیدن می‌کنند را به خود جلب کرده است.

Painted ladies 2

Painted ladies 4

Painted ladies 5

۶. (Molly Brown House (Colorado

Molly Brown House

موزه خانه «مولی براون» (Molly Brown) که به خانه‌ی شیرها نیز معروف است، خانه‌‌ای در شهر «دنور» (Denver) ایالت «کلرادو» (Colorado) و محل زندگی بانو مولی براون بوده است.

Molly Brown House 1

خانم براون، بانویی بشردوست، فعال اجتماعی و کنشگری سیاسی بوده است و جزو بازماندگان و نجات پیداکنندگان کشتی تایتانیک بوده و به همین دلیل به مولی براون غرق ناپذیر معروف است. 

این خانه در سال ۱۸۸۰ ساخته شد و هم‌اکنون موزه‌ای از فعالیت‌های این بانو است و در سال ۱۹۷۲ در ثبت ملی اماکن تاریخی قرار گرفت.

Molly Brown House 4

Molly Brown House 3

Molly Brown House 5

Molly Brown House 6

۷. (Mark Twain House (Connecticut

Mark Twain House 1

یکی از خانه‌های معروف در آمریکا خانه «مارک تواین» (Mark Twain) نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که با داستان‌هایی چون ماجراهای «هاکلبری فین» شهرت دارد.

Mark Twain House 5

Mark Twain House 2

Mark Twain House 4

Mark Twain House 3

موقعیت این خانه در شهر «هارتفورد» (Hartford) و در ایالت «کنتیکت» (Connecticut) است و در سال‌های ۱۸۷۴ تا ۱۸۹۱ محل زندگی او و خانواده‌اش بوده است.

Mark Twain House 6

Mark Twain House 7

Mark Twain House 8

سبک معماری که در این خانه استفاده شده از سبک معماری «نئوگوتیک» (Gothic) است و این نویسنده معروف بیشتر داستان‌ها و اثرات معروف خود را در این خانه نوشته است.

۸. (Nemours Mansion and Gardens (Delaware

Nemours Mansion and Gardens 1

این خانه زیبا و باشکوه در سال‌های ۱۹۰۹ تا ۱۹۱۰ توسط «آلفرد دو پونت» (Alfred I. du Pont) به‌عنوان هدیه‌ای برای همسر دومش در شهر «ویلمینگتون» (Wilmington) در ایالت «دلاور» (Delaware) ساخته شد.

Nemours Mansion and Gardens 2

Nemours Mansion and Gardens 3

Nemours Mansion and Gardens 4

او فردی موثر در خاندان دو پونت و همچنین یک صنعتگر و سرمایه‌گزار آمریکایی بود. این عمارت دیدنی مجموعه‌ای از عتیقه‌ها، مبل‌های قدیمی فرانسوی، پرده‌های نقش‌دار زیبا و همچنین اشیا گران‌قیمت است.

Nemours Mansion and Gardens 5

Nemours Mansion and Gardens 6

Nemours Mansion and Gardens 7

Nemours Mansion and Gardens 8

این بنا یک باغ زیبا دارد که برگرفته از باغ‌های شمال آمریکا است. مجسمه‌ها و فواره‌های قرار گرفته در محوطه این باغ بسیار تاثیرگزار است و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از این عمارت دیدن می‌کنند.

Nemours Mansion and Gardens 9

۹. (Ernest Hemingway House (Florida

Ernest Hemingway House 1

این خانه در سال ۱۸۵۱ ساخته شد و در سال ۱۹۳۱ به خانه نویسنده سرشناس و معروف آمریکایی «ارنست همینگوی» (Ernest Hemingway) تبدیل شد.

این خانه در شهر «کی وست» (Key West) و در ایالت «فلوریدا» (Florida) قرار دارد. لوازم خانه و مبلمان آن همچنان همان طور که همینگوی و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کردند باقی‌مانده است.

Ernest Hemingway House 2

Ernest Hemingway House 3

Ernest Hemingway House 4

Ernest Hemingway House 5

بنای زیبای این خانه با پنجره‌های آن که در سمت‌های مختلف خانه قرار دارد زیبایی این خانه را دوچندان کرده است. یکی از ویژگی‌های برجسته این خانه استخر زیبای آن است که فضا را دلپذیرتر کرده است.

Ernest Hemingway House 6

۱۰. (Mercer-Williams House Museum (Georgia

Mercer-Williams House Museum 1

«جانی مرسر» (Johnny Mercer) ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی این خانه را برای پدربزرگش در شهر «ساوانا» (Savannah) در ایالت «جورجیا» (Georgia) در سال ۱۸۶۰ ساخت.

Mercer-Williams House Museum 2

این خانه با مبلمان‌های زیبا و ظروف چینی آراسته شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر ساوانا محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع Country Living

دیدگاه