سفارت سوئد و دریافت ویزای این کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
 سفارت سوئد و دریافت ویزای این کشور

چگونه وقت سفارت سوئد بگیریم؟ برای دریافت ویزای سوئد چه مدارکی لازم است؟ سفارت سوئد کجاست؟ در راهنمای سفارت سوئد، به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

سوئد یا پادشاهی سوئد، کشوری در شمال اروپا است که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور با نروژ، فنلاند، خلیج بوتنی، دریای بالتیک و دانمارک همسایه است. نام این کشور در فارسی، از نام سوئد در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده است. پایتخت سوئد، استکهلم است که بزرگ‌ترین شهر سوئد هم محسوب می‌شود.

برای سفر به سوئد لازم است ویزای این کشور را دریافت کنید. برای دریافت ویزا لازم است از سفارت وقت بگیرید و مدارک خود را در زمان تعیین شده به سفارت تحویل دهید تا ویزای شما صادر شود. در ادامه با کجارو همراه راهنمای سفارت سوئد باشید.

سفارت سوئد کجاست؟

سفارت سوئد در ایران در تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷ قرار دارد.

موقعیت سفارت سوئد در تهران روی گوگل مپ

سفارت سوئد در ایران

ساعات کاری سفارت سوئد

ساعات کار اداری سفارت: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۵

ساعات پاسخگویی تلفنی سفارت:‌ روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۶

بخش کنسولی سفارت سوئد

زمان مراجعه حضوری بخش کنسولی: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ یا با تعیین وقت قبلی. خدمات پاسپورت سوئدی مانند درخواست و تحویل گرفتن پاسپورت جدید برای شهروندان سوئدی روزهای فرد بین ساعات ۹ تا ۱۲ است.

  • زمان مراجعه حضوری بخش ویزا: ورزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳
  • ساعات پاسخگویی تلفنی بخش ویزا: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶

وقت سفارت سوئد

برای تعیین وقت درخواست ویزا، به مواردی که در ادامه می‌آید توجه کنید:

برای گرفتن وقت سفارت سوئد برای درخواست ویزا، باید فرم درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین پر کنید. به این ترتیب همزمان هزینه سفارت را پرداخت می‌کنید و وقت سفارت را هم دریافت خواهید کرد.

از تاریخ اول آگوست ۲۰۱۶، برای گرفتن وقت سفارت سوئد لازم است به صورت آنلاین اقدام کنید. برای این کار تمام متقاضیان باید از طریق سایت اداره مهاجرت، فرم درخواست ویزا را تکمیل کنند، هزینه سفارت را پرداخت کرده و وقت مراجعه به سفارت را انتخاب کنند.

???? ????? ?????? ???? ?????? ??? ????? ????

هر متقاضی باید به صورت جداگانه وقت مراجعه به سفارت دریافت کند. وقت تعیین شده قابل تغییر نیست و اگر به هر دلیلی نتوانستید در وقت تعیین شده به سفارت مراجعه کنید، باید فرم درخواست دیگری ثبت کرده و مجددا وقت سفارت دریافت کنید.

همچنین قبل از تعیین وقت می‌توانید به صفحه تقویم سفارت مراجعه کنید تا از وقت‌های خالی مطلع شوید.

تقویم سفارت سوئد برای اطلاع از وقت‌های خالی جهت تعیین وقت سفارت

سفارت سوئد

مدارک ویزای توریستی سوئد

ملزومات اولیه برای پذیرش درخواست ویزا توسط سفارت

تمامی متقاضیان ویزا باید مدارک اصلی و مدارک پشتوانه که با توجه به شرایط افراد از آن‌ها خواسته می شود را به سفارت ارائه کنند. قبل از ارائه درخواست ویزای توریستی، از تحقق شروط A تا E اطمینان حاصل کنید.

A. برای قبول درخواست ویزا و بررسی آن توسط سفارت، کشور سوئد باید مقصد اصلی سفر باشد. تاریخ برنامه ریزی شده برای شروع سفر باید در بازه زمانی سه ماه از روز مراجعه به سفارت و تحویل مدارک باشد. مدارک زیر باید به سفارت ارائه شوند:

  • فرم آنلاین درخواست ویزا که چاپ و امضا شده باشد یا فرم شماره ۱۱۹۰۳۱ (فرم درخواست ویزای شنگن) که تکمیل و امضا شده باشد.

این فرم باید کاملا تکمیل و امضا شده باشد. در صورتی که متقاضی کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، فرم او باید توسط قیم قانونی او امضا شود.

  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر. پاسپورت شما باید:

تا حداقل ۳ ماه پس از خروج برنامه‌ریزی شده شما از حوزه شنگن اعتبار داشته باشد.

حداقل دو برگ سفید داشته باشد.

در ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • یک قطعه عکس تمام رخ و در‌اندازه عکس گذرنامه که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • رسید بانکی پرداخت پول سفارت (اگر پول به صورت آنلاین پرداخت نشده باشد).
  • همچنین اطلاعات بیومتریک افراد (اثر انگشت و عکس) توسط سفارت گرفته می‌شود.

اگر در هنگام مراجعه به سفارت، پیش‌نیازهای ذکر شده حاصل نشده باشد، فرم تقاضای ویزا شما پذیرفته و بررسی نخواهد شد. در این گونه موارد مدارک و پول پرداخت شده به سفارت به شما بازگردانده خواهد شد.

برای اینکه بتوانید ویزا بگیرید، باید مدارک پشتوانه زیر را نیز به سفارت ارائه کنید.

مدارک پشتوانه

یکی  از شرایط اساسی، ارائه اصل مدارک به سفارت است.اصل بعضی از مدارک را باید به سفارت نشان داد و یک نسخه کپی از آن را به سفارت تحویل داد. یکی دیگر از شرایط اصلی ارائه مدارک به انگلیسی یا سوئدی و یا ارائه ترجمه آن‌ها به یکی از این زبان‌ها است.

حتما به یاد داشته باشید که مدارک ارائه شده، تنها نقطه شروع روند بررسی درخواست ویزا شما می باشند و کامل بودن مدارک به تنهایی، به معنای موافقت با درخواست ویزا شما نیست.

دلیل درخواست از متقاضیان برای ارائه مدارک پشتوانه به سفارت، استفاده از آن‌ها برای اثبات موارد زیر است:

(B) هدف از سفر برنامه ریزی شده

(C) اثبات داشتن محل اقامت و استطاعت مالی برای تامین هزینه‌های مدت زمان اقامت در سوئد و برای بازگشت به کشور محل زندگی خود.

(D) اثبات داشتن بیمه نامه مسافرتی

(E) اطلاعاتی که براساس آن‌ها بتوان نسبت به قصد شما برای ترک کشورهای شنگن قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا اطمینان حاصل کرد.

تمامی متقاضیان ویزا باید مدارک اصلی و مدارک پشتوانه که با توجه به شرایط افراد از آن‌ها خواسته می شود را به سفارت ارائه کنند. از تحقق شروط A تا E اطمینان حاصل کنید.

(B) هدف از سفر برنامه ریزی شده

مدارکی برای اثبات هدف از سفر برنامه ریزی شده. سفر برنامه ریزی شده می تواند به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

  • Visiting relatives and friends / دیدار از اقوام و دوستان
  • Business visit / سفر تجاری
  • Official mission / ماموریت رسمی
  • Cultural and sporting events / برنامه‌های ورزشی یا فرهنگی
  • Tourist visit / سفر تفریحی

(C) اثبات داشتن محل اقامت و استطاعت مالی برای تامین هزینه‌های مدت زمان اقامت در سوئد و برای بازگشت به کشور محل زندگی خود.

  • رزو هتل یا
  • تایید اسکان یا تامین هزینه‌های سفر متقاضی توسط فرد یا ارگان میزبان یا اعزام کننده یا
  • گواهی تمکن مالی از بانکی در ایران در سه ماه گذشته یا
  • مدارک دیگری دال بر استطاعت مالی فرد برای تامین هزینه‌های مدت زمان دیدار در سوئد (کارت اعتباری بین المللی، چک مسافرتی یا غیره)

به صورت کلی، مبلغ مورد نیاز روزانه برای اقامت فرد در سوئد ۴۵۰ کرون سوئد تخمین زده شده است.‌اندازه مبلغ مورد نیاز می تواند کمتر باشد اگر متقاضی از قبل هزینه‌های اقامت خود را پرداخت کرده باشد یا در مدت سفر در منزل بستگان یا دوستان اقامت داشته باشد. سفارت از شما مدارکی می خواهد که نشان دهنده توان اقتصادی شما در تامین هزینه‌های سفر باشد. مدارکی مانند گواهی تمکن مالی، گردش حساب بانکی و فیش‌های حقوقی سه ماه گذشته. اگر میزبان شما هزینه‌های سفر را تقبل می‌کند، شما به همین شیوه باید مدارک نشان دهنده میزان استطاعت مالی میزبان خود را به سفارت ادائه دهید.

(D) اثبات داشتن بیمه نامه مسافرتی

متقاضیان ویزا باید بیمه نامه مسافرتی تهیه کرده باشند. بیمه نامه مسافرتی تهیه شده باید تمامی هزینه‌های مرتبط با وضعیت‌های اورژانسی پزشکی، درمان‌های پزشکی در بیمارستان یا انتقال بیمار به کشور مبدا برای اقدامات پزشکی یا موارد فوتی را شامل شود.

(E) اطلاعاتی که بر اساس آن‌ها بتوان نسبت به قصد شما برای ترک کشورهای شنگن قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا اطمینان حاصل کرد.

  • رزو مسافرتی: بلیط هواپیما یا رزو بلیط هواپیما.

مدارکی نشان دهنده ثبات اقتصادی و اجتماعی متقاضی ویزا (که به بررسی قصد فرد نسبت به خروج از کشورهای حوزه شنگن قبل از اتمام تاریخ ویزا کمک می‌کند).

  • تمام متقاضی‌ها: - گواهی تمکن مالی در سه ماه گذشته و سند ملکی در ایران (در صورت وجود) - شناسنامه
  • مقامات رسمی: حکم کارگزینی رسمی و آخرین فیش حقوقی
  • کارمندان: حکم کارگزینی یا قرارداد کار + فیش‌های حقوقی سه ماه قبل ، دفترچه تامین اجتماعی، دفترچه خدمات درمانی و دفترچه ای معادل آن‌ها و یا نامه ای از کارفرما که در آن دلایل عدم وجود این دفترچه توضیح شده باشد.
  • بازرگانان: گواهی کار تجاری (پروانه کسب یا معرفی نامه از صنف تجاری)، سوابق تامین اجتماعی ،خدمات درمانی یا مدارکی معادل (در صورت وجود)
  • مدیران یا سهام داران شرکت‌های ایرانی: معرفی نامه رسمی از شرکت که به امضای نماینده قانونی شرکت رسیده باشد و در آن سمت رسمی متقاضی ذکر شده باشد. مدارکی دال بر وجود شرکت در ایران (آگهی ثبت و تغییرات در جراید). مدرک معرف پست یا منصب فرد در شرکت در صورتی که اسم فرد در آگهی ثبت یا تغییرات ذکر نشده باشد.
  • هنرمندان: مدرک عضویت در یکی از صنوف یا انجمن‌های رسمی (برای مثال خانه سینما، انجمن عکاسان و...) یا مدرکی دال بر انجام فعالیت‌های هنری (نمایشگاه‌ها، فستیوال‌ها و...) و سوابق تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا مدارکی معادل؛ در صورت وجود
  • مستمری بگیران: فیش حقوقی، احکام افزایش مستمری یا مدارک مشابه
  • دانش آموزان یا افراد زیر سن قانونی: مدارک نشان دهنده وضعیت اجتماعی و کاری والدین، گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانش آموزی (در صورت وجود)
  • افراد بیکار: مدارک نشان دهنده وضعیت مناسب اجتماعی و اقتصادی متقاضی (سند ازدواج ،شناسنامه ،اسناد ملکی)
  • اتباع غیرایرانی ساکن ایران: شما به عنوان فردی غیرایرانی که ساکن ایران هستید باید مدارک لازم و پشتوانه قید شده را به سفارت ارائه دهید. شما همچنین باید کارت معتبر اقامت در ایران را نیز به سفارت نشان دهید که تاریخ انقضای آن حداقل سه ماه بعد از اتمام ویزا درخواستی شما باشد.
  • افراد زیر سن قانونی: در صورتی که فرد تنها یا به همراه یکی از والدین سفر می‌کند باید رضایتنامه کتبی قیم قانونی یا پدر یا مادری  که سرپرست قانونی متقاضی است را به همراه داشته باشد. اگر پدر یا مادری که فرد زیر سن قانونی با او سفر می‌کند به تنهایی قیم قانونی فرد باشد، به رضایتنامه پدر یا مادر دیگر احتیاجی نیست. مدارک لازم دیگر در صفحه افراد زیر سن قانونی قید شده‌اند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه