بهترین یکشنبه بازار های لندن (قسمت اول)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست یکشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
بهترین یکشنبه بازار های لندن (قسمت اول)

 اگر ساکن لندن هستید و کنجکاوید بدانید بهترین یکشنبه بازارهای این شهر زیبا کجا است، در کجارو همراه ما باشید.

حتما شما هم می‌دانید یکشنبه‌ها در اکثر کشور‌های دیگر تعطیل است. انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر در لندن زندگی می‌کنید و روز‌های یکشنبه از خلوتی و سکوت شهر کلافه می‌شوید، می‌توانید به یکشنبه‌ بازار‌های منحصر به فرد و خاص این شهر سری بزنید تا نه تنها حال و هوایتان عوض شود بلکه شاید خرید هم کردید.

 بازار بریک لین (Brick Lane Market)

بریک لین مارکت

این بازار انواع اجناس را می‌فروشد. چنانکه شما به دنبال ابزار و وسایل خانه، لباس و پوشاک، اجناس آنتیک و حتی غذا باشید، بریک لین مارکت شمارا نا‌امید نمی‌کند. همچنین، در قسمت‌هایی از این بازار اجناس دست دوم نیز به فروش می‌رسد.

اگر شما به دنبال عروسک یا جواهرات بدل دست دوم هستید، به اجناسی که بر روی زمین چیده شده‌اند نگاهی بیاندازید.در نظر داشته باشید که در این بازار جای سوزن انداختن نخواهید داشت و  مردم برای یک جای نشستن با هم دعوا می‌کنند.

خلاصه، اگر نتوانستید چیزی را که به دنبال آن هستید در مغازه‌های سطح شهر پیدا کنید، حتما سری به بازار «بریک لین» بزنید.

بریک لین تی رومز (Brick Lane Tea Rooms)

بریک لین تی رومز

مطمئنا خلاقانه‌ترین قسمت یکشنبه‌ بازار‌ها، بریک لین تی رومز  است. این بازار نسبتا کوچک است و در قسمتی از یک انبار تعبیه شده است. «تی رومز» از چندین مغازه‌ی کوچک تشکیل شده است که از بدلیجات دست‌ساز و ظروف چینی آنتیک تا کیف سامسونت‌های قدیمی را در آنجا می‌فروشند.

بازار بک یارد (Back Yard Market)

بک یارد مارکت

تمرکز این بازار بر روی کار‌های هنری و دست‌ساز است. این بازار محصولات خود را با افتخار بر روی غرفه‌ها به نمایش می‌گذارد. همچنین، «بک یارد» تمام جوانانی را که می‌خواهند کار‌های دستی خود را به فروش برسانند، تحت پوشش خود دارد.

بویلر هاوس فود هال (Boiler House Food Hall)

بویلر هاوس فود هال

امکان ندارد کسی بتنواند وارد منطقه‌ی «بریک لین» شود و سری به این بازار غذایی نزند. به خاطر تنوع ملیت مشتریان، تنوع غذایی بسیار زیاد است. از دمنوش‌های آسیایی گرفته تا خوراک‌های لهستانی و مالزیایی.

قیمت این غذا‌ها کاملا مقرون به صرفه و ایده‌‌آل است.

بازار ساندی آپ (Sunday Up Market)

ساندی آپ مارکت

به راحتی می‌توان گفت که این بازار قلب تپنده‌ی یکشنبه‌بازار‌های لندن است. به حدی که می‌تواند یک خریدار را یک روز کامل در خود نگه دارد. این بازار غرفه‌های غذا دارد که در آن غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی از قبیل قهوه‌ی اتوپیایی، سوشی با دست پیچیده شده، شیرینی‌جات ژاپنی ارائه می‌دهد.

اما این تمام قضیه نیست. چیزی که این بازار را متمایز می‌کند، این است که ساندی آپ مارکت ۱۴۰ فروشنده‌‌ی خلاق و مبتکر دارد که هر هفته اجناس جدیدی برای فروش می‌آورند. آن‌ها همه‌چیز می‌فروشند. از لباس و پوشاک گرفته تا زیورآلات بدل، کار‌های هنری و موسیقی و غیره.

بازار وینتج کلوتینگ (Vintage Clothing Market)

وینتج کلوتینگ مارکت

اگر به دنبال لباس‌هایی به سبک و سیاق قدیمی می‌گردید، این بازار مخصوص شماست. این بازار در زیرزمین یک انبار بزرگ قرار دارد و غرفه‌های آن لباس‌های قرن بیستمی خود را همراه با زیورآلات همان دوره می‌فروشند. هر‌آن چیزی که دنبالش می‌گردید را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

بازار کمدن (Camden Market)

کمدن مارکت

این بازار با حال و هوای امروزی خودش ضمانت می‌کند که یک بعد از ظهر سپری شده در اینجا هم سرگرم کننده است و هم شگفت‌انگیز. همه‌ی اجناس در غرفه‌ها پخش شده است. غرفه‌های آن غذا، نوشیدنی، پوشاک، کار‌های هنری و حتی عتیقه‌جات نیز می‌فروشند.

مشتریانی که کمی تنبل تر هستند، می‌توانند از طریق وبسایت این یکشنبه‌بازار خرید‌های خودشان را انجام دهند. مهم نیست که شما تا به حال چند بار به اینجا آمده‌اید. این بازار با تغییرات و گسترش همیشگی شما را دوباره به اینجا بر‌می‌گرداند.

بازار کمدن لاک (Camden Lock Market)

کمدن لاک مارکت

همین قسمت از بازار کمک بسیار بزرگی به موفقیت کل بازار می‌کند. «کمدن لاک» اولین بازاری بود که انبوه مردم را به خودش جذب کرد. این رقم امروزه به ۱۵۰ هزار نفر در هفته رسیده است. این بازار در در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و تنها محصولات هنری و دستی به فروش می‌رساند اما بعد‌ها چندین حامی پیدا کرد و ردیفی از غرفه‌های غذایی را به راه انداخت که غذا‌هایی از سراسر جهان را می‌فروشند.

همین نکته باعث می‌شود تا این غرفه‌ها جانشین خوبی برای رستوران‌های زنجیره‌ای شود. دو تا از برترین ویژگی‌های این بازار این است که غرفه‌های زیورآلات آن، انواع بدلیجات منحصر به فرد را می‌فروشد و دیگر اینکه کتاب‌فروشی‌های مستقل و خوبی در این بازار وجود دارند.

مطالب مرتبط:

منبع TheCultureTrip

دیدگاه