برای جذب سرمایه و گردشگر از یونان برنامه ریزی می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
برای جذب سرمایه و گردشگر از یونان برنامه ریزی می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سفیر ایران در یونان در مورد جذب سرمایه‌گذار و گردشگر از یونان گفت و گو کردند. 

مصطفی دهقان، مشاور و دستیار ویژه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از گفت و گوهایی در مورد اهکارهای تسهیل جذب گردشگر، توسعه و رونق گردشگری، افزایش جذب سرمایه‌گذار، راهکارهای توسعه و رونق صنایع دستی و نیز راهکارهای حفظ میراث فرهنگی خبر داد.

وی پنج‌شنبه، ۴ خرداد در محل سفارت ایران در یونان اعلام کرد:

با توجه به اینکه یونان به عنوان دروازه ورود به اروپا نقش مهمی در تقویت روابط ایران با سایر کشورهای اروپایی دارد، سفارت ایران در یونان می‌تواند نقش قابل ملاحظه‌ای در روابط بخش دولتی و خصوصی یونان و ایران در حوزه ماموریت‌های سه‌گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشد.

جذب گردشگر و سرمایه از یونان

دهقان با تاکید بر نقش تسهیل‌گری سفارت ایران، گفت که زمینه‌های تسهیل در ورود و خروج گردشگران و زمینه برای سفر یک هیات دیپلماتیک از ایران به یونان و نیز از یونان به ایران توسط این سفارتخانه می‌‌تواند پیگیری شود.

وی در ادامه افزود:

فعال شدن بخشی در سفارتخانه درخصوص تسهیل توسعه اقتصاد گردشگری، جذب سرمایه‌گذار، برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر، بازاریابی، رونق و توسعه صنایع دستی و حفاظت از میراث فرهنگی از موضوعات مهمی است که سفارت ایران در یونان می‌تواند آن‌ها را پیگیری و اجرایی کند.

مجید مطلبی شبستری، سفیر ایران در یوناننیز اعلام کرد که این سفارتخانه آمادگی لازم را جهت همکاری هرچه بیشتر  با سازمان میراث فرهنگی ایران در زمینه‌های مختلف دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه