۳ دلیل برای سفر کردن در دوران جوانی

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
۳ دلیل برای سفر کردن در دوران جوانی

سفر کردن در هر سنی از عمر انسان، لذت‌بخش و مفید است؛ حال تصور کنید در دوران جوانی تا چه اندازه می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. همراه کجارو باشید تا با سه بهانه برای سفر کردن در طول جوانی آشنا شوید.

پیر و جوان نمی‌شناسد، سفر کردن در تمامی عمر انسان خاطره‌انگیز، به‌یادماندنی و دلپذیر است. تجارب و درس‌هایی که از سفر کردن می‌توان آموخت، از هیچ کتاب درسی و توسط هیچ کسی نمی‌تواند فرا گرفته شود؛ پس چه بهتر که از همان سنین جوانی شروع به اندوختن کوله‌باری پربار،از این تجارب کنیم.

با این مقدمه، به سراغ تنها برخی از نکات مثبت سفر در دوران جوانی رفته‌ایم.

سفرهای جوانی

سفر، حس ماجراجویی شما را بیدار می‌کند

در هر سنی، زمانی که به خاطرات گذشته‌ی خود نگاه کنید، لحظاتی را به یاد خواهید آورد که برای آن‌ها احساس غرور می‌کنید و همین‌طور لحظاتی که برای آن‌ها احساس پشیمانی می‌کنید. با این وجود، بهتر است در غم اتفاقات گذشته نباشید.

در عوض به جای خیال‌بافی درباره‌ی گذشته، به سفرهای مختلف بروید تا با معنای واقعی زندگی آشنا شوید. هر مقداری که هزینه و وقت خود را برای سفر به گوشه و کنار این کره‌ی خاکی صرف کنید، ارزشش را دارد. در اینجا صحبت از ماجراجویی و ریسک‌های بیشتر است. سفرهایی خاطره‌انگیز که مطمئنا هیچگاه از به یاد آوردن لحظات آن پشیمان و ناراخت نخواهید شد و برعکس، از یادآوری و اشتراک آن لذت خواهید برد.

ماجراجویی در جوانی

سفر کردن، شخصیت شما را انعطاف‌پذیر می‌کند

شخصیت هر انسان در زمان جوانی شکل می‌گیرد. شخصیتی که برای باقی عمر هر  فرد، همراه او خواهد بود. یکی از موثرترین عوامل در شکل‌گیری و حتی تغییر شخصیت هر انسان، سفر کردن است. در طول سفرهای مختلف، انسان ممکن است با اتفاقات و شرایطی روبه‌رو شود که تا آن موقع، خود را در آن تصور نمی‌کرد.

سفر کردن باعث می‌شود، شخصیت هر فرد تطبیق‌پذیر و انعطاف‌پذیر شود. برای مثال شاید، هیچ رفتار و صحنه‌ای نتواند موجب قدردانی از داشته‌ها باشد تا لحظه‌ای که در سفری به کشورهای آفریقایی، فقر را به عینه لمس می‌کنید. سفر کردن موجب می‌شود، نیمه‌های پر و خالی لیوان را باهم ببینید و با زندگی مدارا کنید.

زمانی که انسان‌های مختلف را در شرایط گوناگون، خوب و بد، سخت و آسان می‌بینید، آنگاه سعی می‌کنید از زندگی خود لذت ببرید. به همین دلایل با سفر کردن به اقصی نقاط دور و نزدیک جهان، شخصیت هر فرد در پی آن انعطاف‌پذیر خواهد شد.

شرایط مختلف در سفر

با فرهنگ‌های گوناگون آشنا می‌شوید

همان‌طور که اشاره شد همراه با شکل‌گیری شخصیت در دوران جوانی، انسان نیازمند است تا با فرهنگ‌ها و ملل گوناگون آشنا شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژي می‌توانید زمانی که در هنگام چای نوشیدن در پشت میزتان هستید، به راحتی با یک جست‌وجوی چند دقیقه‌ای با تاریخ و فرهنگ یک منطقه آشنا شوید؛ اما از طرف دیگر می‌توانید با سفر کردن به آن منطقه و تجربه و حس کردن تک‌تک این وقایع راه به مراتب دلنشین‌تری انتخاب کنید.

هرچقدر هم که از عظمت مصر باستان در کتاب‌ها بخوانید، نمی‌تواند تاثیرگذارتر از زمانی باشد که خود را در وسط عظمت معرکه‌های این شهر ببینید. حال که ما چنین گالری‌های زنده‌یزهنری، تاریخی و فرهنگی را پیرامون خود داریم، بهتر است با سفر کردن به دیدن و استفاده کردن از آن‌ها برویم.

عظمت مصر باستان

به هر ترتیب در هر سنی که هستید، سعی کنید از روزمرگی‌ها و روتین‌های زندگی خود فاصله بگیرید و حداقل برای ادامه‌ی عمر خود وقت بگذارید. به سفرها و ماجراجویی‌های گوناگون در مناطق مختلف جهان بروید و خاطرات آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. باور کنید تنها هزینه‌هایی که در کوله‌بار عمر انسان باقی می‌ماند، سفر کردن است.

مطالب مرتبط:

منبع Goins Writer

دیدگاه