رستوران های آمستردام؛ از رستوران مادر تا لا پرلا (قسمت دوم)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
رستوران های آمستردام؛ از رستوران مادر تا لا پرلا (قسمت دوم)

آمستردام شهری زیبا با رستوران‌هایی واقعا جذاب است. برای آشنایی بیشتر با این مکان‌های دوست داشتنی با کجارو همراه باشید.

برای آن‌که آمستردام را با تمام وجود درک کنید باید آشپزی و طعم غذاهای آن را تجربه کنید. البته جدا از طعم منحصربه‌فرد غذاهای محلی آمستردام، دیدن و رفتن به رستوران‌های زیبا و گاها عجیب با منوهای جالب آن‌ها خالی از لطف نیست. در قسمت دوم از رستوران‌های آمستردام به معرفی دیگر رستوران‌های این شهر می‌پردازیم.

رستوران مادر (Moeders)

رستوران مادر

رستوران مادر

رستوران مادر

رستوران مادر در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد. در روز افتتاح، صاحب رستوران از میهمانان درخواست کرد تا هر یک با خود بشقاب، لیوان و قاشق و چنگال بیاورد. همان وسایل با همان میزهای چوبی امروز هم استفاده می‌شوند. در همان روز مادرها شروع به جمع کردن عکس از مادرها شدند و امروزه بعد از ۲۵ سال  هزاران عکس قاب‌گرفته شده و بدون قاب از مادرها در کنار بشقاب‌ها، قابلمه‌ها و قوطی‌های بیسکوییت آنتیک روی دیوار رستوران دیده می‌شود. تمام این‌ها در کنار هم مکانی دنج و صمیمی چون فضای گرم خانه را ایجاد کرده‌اند که از بومی‌های همسایه گرفته تا تاجران کشورهای مختلف را به‌سمت خود می‌کشاند. علاوه بر فضای گرم، سرویس‌دهی خوب و غذای خوشمزه از دیگر ویژگی‌های این رستوران قدیمی است.

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای محلی و غذاهای بین‌المللی است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۵ عصر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران مادر روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران ویس‌کافه د گلدن هوک (Viscafe de Golden Hoek)

ویس کافه

ویس کافه

ویس کافه

از آن جایی که اطراف  آمستردام را آب احاطه کرده، پس جای تعجب نیست که ماهی (Vise) ماده اصلی غذاهای هلندی باشد. در رستوران ویس‌کافه طعم ماهی تازه همراه با سنت دیرینه هلندی را از بشقاب‌های آن می‌توانید تجربه کنید. کیبلینگ، (Kibbeling) غذایی تهیه شده از گوشت سرخ‌شده ماهی سفید، از محبوب‌ترین غذاها در میان هلندی‌ها و موجود در منوی این رستوران است. البته لازم به یادآوری است که تمام غذاهای این رستوران از ماهی تهیه می‌شوند. از ویژگی‌های ویس‌کافه کارکنان  بسیار بااخلاق و صمیمی، فضای گرم، قیمت مناسب و غذای خوشمزه است.

ساعت کار: هر روز به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۵ عصر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران ویس‌کافه د گلدن هوک روی نقشه

بیشتر بخوانید:

مرکلباخ (Merkelbach)

مرکلباخ

مرکلباخ

مرکلباخ

undefined

رستوران های امستردام

باغ بسیار زیبای مرکلباخ در یک درشکه خانه مربوط به قرن ۱۸ قرار دارد و بهترین تجربه صرف غذا را در آمستردام برای گردشگران فراهم می‌کند. این رستوران افتخار این را دارد که طرفداری از جنبش غذای آهسته (جنبشی که در مقابل غذای سریع یا فست فود قرار دارد) منویی با غذاهای تهیه شده از مواد محلی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. علاوه بر غذاهای محلی، غذاهای اروپایی، فرانسوی، دریایی، مدیترانه‌ای و مخصوص گیاه‌خواران نیز در این منو وجود دارند. به‌جز ناهار و شام می‌توانید صبحانه را هم در این باغ میل کنید. در طول روز می‌توانید برای صرف قهوه و پای سیب به این رستوران بروید. غذا، سرویس‌دهی، فضا و قیمت‌ها بسیار عالی هستند.

امکانات: دسترسی به ویلچر، صندلی‌های پایه بلند مخصوص کودکان، اینترنت بی‌سیم، قبول مسترکارد و ویزا، رزرو میز، پارکینگ.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر.

موقعیت رستوران مرکلباخ روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران تسکانینی (Toscanini)

تسکانینی

تسکانینی

رستوران تسکانینی با ۳۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران های ایتالیایی در آمستردام است. اینجا هیچ پیتزایی سرو نمی‌شود، در عوض غذاهای دیگری چون انتیپاستی، پریمی، سکندی و دلچی عرضه می‌شوند. غذاها دارای کیفیت و طعم عالی، سرویس‌دهی قابل قبول، فضا بسیار دلنشین و قیمت‌ها مناسب هستند.

ساعت کار: هر روز به‌جز یکشنبه ها از ساعت ۶ عصر تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت رستوران تسکانینی روی نقشه

بیشتر بخوانید:

لا پرلا (La Perla)

لا پرلا

لا پرلا

لا پرلا

اگر در آمستردام هوس پیتزا کردید لا پرلا بهترین گزینه برای شما است. فضای رستوران بسیار عالی و کیفیت غذاها بالا است. منوی رستوران شامل غذاهای ایتالیایی، پیتزا، غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی، و مخصوص گیاه‌خواران است.

امکانات: بیرون بر، رزرو میز، نشستن در فضای باز، صندلی بلند مخصوص کودکان، و اینترنت بی‌سیم.

این مکان برای خانواده‌ها به‌خصوص خانواده‌های همراه با کودک بسیار مناسب است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت رستوران لا پرلا روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه