۱۰ چیزی که فقط عاشقان سفر می‌دانند (قسمت دوم)

شایان شفایی
شایان شفایی شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
۱۰ چیزی که فقط عاشقان سفر می‌دانند (قسمت دوم)

مطمئنا یک سری از افراد برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند. در این مقاله با کجارو همراه باشید تا ویژگی‌های بارز این افراد را بیشتر بشناسید.

در قسمت اول از این مقاله به این مسئله اشاره کردیم که یک سری از گردشگران برای سفر و کسب تجربیات جدید زاده شده‌اند! این گونه افراد دوست دارند که دائما در حال سفر کردن باشند، مناطق و کشورهای جدید را ببینند، با افراد جدید آشنا شوند و تجربیاتی طلایی کسب کنند. این گونه افراد یک سری ویژگی و نشانه دارند و مواردی را بیش از بقیه می‌دانند و به آن احاطه دارند. این ویژگی‌ها به آن‌ها کمک می‌کند که دائما بدون دغدغه و مشکل در سفر باشند. در قسمت اول مقاله ۴ مورد گفته شد و به بررسی آن‌ها پرداختیم. در این قسمت ۶ مورد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

۵. آن‌ها با افراد غریبه همانند یک دوست برخورد می‌کنند!

عاشقان سفر

غریبه‌ها دوستانی هستند که هنوز ملاقات نشده‌اند!

در ذهن این گونه افراد، غریبه‌ها دوستانی هستند که هنوز ملاقات نشده‌اند! این گونه افراد با انسان‌های غریبه‌ای که در سفر مواجه می‌شوند همانند یک دوست برخورد می‌کنند. از آنجایی که این افراد همیشه به ملاقات کردن افراد جدید و آشنا شدن با آن‌ها مشتاق هستند، همواره برای دوستی با افراد جدید راهی پیدا خواهند کرد. افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند دوست دارند تا در جمع‌های غریبه وارد شوند، یخ جمع را به هر شکلی که می‌توانند بشکنند و سر صحبت را با افراد جدیدی که پیش از این ملاقات نکرده بودند باز کنند. این ویژگی برای کسب تجربه در شناخت افراد مختلف کمک خواهد کرد و در زندگی روزمره این افراد هم مفید واقع خواهد شد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با افراد جدیدی در سفر آشنا شوید و اطلاعات و تجربیات را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، پس شما یکی دیگر از نشانه‌های افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند را نیز دارید.

۶. وقتی برای یک سفر آماده می‌شوند واقعا خوشحال هستند!

عاشقان سفر

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که از قبل برای سفر کردن برنامه نمی‌چینید و صبر می‌کنید تا برنامه سفر خودش اتفاق بیفتد! شاید هم از آن دسته گردشگرانی باشید که چیدن برنامه سفر خود را به محض خرید بلیط سفر آغاز می‌کنند. اگر جزو دسته دوم هستید، یک عاشق واقعی سفر به حساب می‌آیید. افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند بر این باورند که پیش بینی برنامه‌های سفر، خود جزوی از لذت سفر است! این گونه افراد پیش از سفر خود شروع به مطالعه درباره مقصد مورد نظرشان می‌کنند. راهنمای سفر می‌خوانند و تا می‌توانند اطلاعات خود را از مقصد سفرشان بالا می‌برند و سپس شروع می‌کنند به چیدن یک برنامه فوق‌العاده برای سفر پیش رو و واقعا از این کار لذت می‌برند و این کار را بخشی از لذت سفر خود حساب می‌کنند!

۷. آن‌ها از بیماری‌ها نمی‌ترسند!

عاشقان سفر

در طول گذر زمان، یک بیماری خاص می‌تواند در بسیاری از مقاصد شاخص گردشگری به صورت مقطعی شیوع پیدا کند. کشور یا شهری ممکن است در مقطع خاصی آلوده به یک بیماری همچون وبا باشد! در چنین مواقعی معمولا اکثر گردشگران به سفر به چنین نقطه‌ای فکر نمی‌کنند و آن را یک ریسک بزرگ می‌دانند. اما افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند چنین نیستند! آن‌ها بدون ترس ریسک می‌کنند و خطرات احتمالی را به جان می‌خرند و اجازه نمی‌دهند تا هیچ عاملی سد راه سفرشان شود.

بسیاری از این افراد در مواقع بحرانی به مناطقی خاص سفر کردند و پس از بازگشت از سفر خود به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات خود یاد کرده‌اند!

۸. آن‌ها در مورد جمع کردن وسایل سفر همه چیز می‌دانند!

عاشقان سفر

افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند همیشه در یک چشم به هم زدن وسایل سفر خود را مهیا می‌کنند! این افراد دیگر کاملا می‌دانند که برای سفر به چه مقصدی باید چه چیزهایی همراه خود ببرند. این دسته از افراد نیازی به مطالعه در این زمینه ندارند چرا که به واسطه تجربیات بسیار زیاد خود می‌دانند که برای چه سفری چه چیزی لازم است. این افراد معمولا سبک سفر می‌کنند و فقط وسایل ضروری را همراه خود می‌برند.

۹. آن‌ها از جت لگ نمی‌ترسند!

عاشقان سفر

آن‌ها معمولا با جت لگ مشکل خاصی ندارند!

این دسته از افراد معمولا با جت لگ مشکل خاصی ندارند! آن‌ها می‌دانند که در زمان پروازهای طولانی مدت باید دقیقا چه کارهایی را انجام دهند و هیچ وقت با این دسته از سفرها مشکلی نخواهند داشت. افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند همیشه ساعت خود را تنظیم می‌کنند و پس از پروازهای طولانی مدت همیشه حواسشان به زمان خواهد بود و با توجه به زمان جدید برنامه خواب و خوراک خود را تنظیم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اگر شما هم از آن دسته از گرداشگرانی هستید که به راحتی از پس جت لگ بر خواهید آمد، در نتیجه شما یکی دیگر از ویژگی‌ها و نشانه‌های افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند را دارید!

۱۰. عطش آن‌ها برای سفر هیچ گاه تمام نخواهد شد!

بسیاری از این افراد دائما در حال سفر هستند و کاملا به سفر کردن اعتیاد پیدا کرده‌اند! بسیاری از آن‌ها به محض اتکام سفر فعلی، سفر بعدی را شروع خواهند کرد و همیشه در حال سفر کردن هستند. شور و اشتیاق این افراد برای سفر کردن هیچ گاه تمام نخواهد شد و میل باطنی این افراد این است که همیشه در حال سفر کردن باشند. این افراد اکثر مواقع هنگامی که می‌خواهند با شخص دیگری در مورد تجربیات یا خاطرات خود سحبت کنند جمله خود را به صورت: «هنگامی که من در [فلان شهر یا کشور] بودم، ... » شروع خواهند کرد و این جمله هیچ گاه تمامی ندارد!

عاشقان سفر

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اشتیاقتان برای سفر کردن هیچ گاه تمام نخواهد شد و همواره عاشق سفر کردن هستید، شما هم برای سفر کردن به دنیا آمده‌اید. پس شروع کنید به کشف این کره خاکی و کسب تجارب فوق‌العاده و هرگز از آن دست بر ندارید!

نظر شما در مورد ویژگی‌ها و نشانه‌های افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده‌اند چیست؟ چند مورد از این ویژگی‌ها و نشانه‌ها را در خود دیدید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehack

دیدگاه