برترین وبسایت های گردشگری جهان کدامند؟ (قسمت دوم)

مریم غفاری
مریم غفاری چهار شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
برترین وبسایت های گردشگری جهان کدامند؟ (قسمت دوم)

امروزه سایت‌های گردشگری، راهنمای بسیاری از گردشگرانی هستند که مایلند با هزینه‌‌ی کمتر بیشترین استفاده را ببرند. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از این سایت‌های بین‌المللی آشنا شوید.

با برخی از بهترین وب‌سایت‌های گردشگری در مقاله‌ی قبلی آشنا شدیم. حال می‌خواهیم به توضیح باقی این فهرست بپردازیم.

۹. پیک (Peek)

شما با مراجعه به این سایت می‌توانید «روز عالی» سایر افراد را که از طریق همین سایت برای خود ساخته‌اند مشاهده کنید و برای ساختن چنین روزی برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. در این سایت، می‌توانید پیشنهاداتی از جانب ساکنین معروف شهر‌ها مثل طراحان مد و همچنین عرضه و معاملات تور‌ها را مشاهده کنید. فهمیدن این که بقیه، چگونه یک روز از سفرشان را در «جورج تاون» گذرانده‌اند یا این که کجا می‌توانید سوار یک اتومبیل ورزشی اجاره‌ای شوید، بسیار جالب است. خُب این‌جا برای همه، چیزی وجود دارد.

پیک

۱۰.  د من این سیت سیکستی وان (The Man in Seat Sixty-One)

اگر شیفته‌ی قطار و جهانگردی هستید، این وب‌سایت گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود. اگر تا به حال در این باره فکر نکرده‌اید، شاید وقت آن رسیده که درباره‌اش فکر و از آن به عنوان راهی برای دستیابی به بهترین تجربه‌ها استفاده کنید. سفر با قطار در کشور‌های مختلف می‌تواند تجربه‌ی خاطره‌انگیزی باشد که با تحقیق کردن در این رابطه، می‌توان بهترینش را ساخت. مسیرتان را پیدا کنید، از مناظر عکس بگیرید و از The Man in Seat Sixty-One نظرات کارشناسانه دریافت کنید.

د من این سیت سیکستی وان

 ۱۱.  بلک تومیتو (Black Tomato)

بلک تومیتو سایتی است که این امکان را به شما می‌دهد تا با بسته‌های تعطیلات لوکس و رویایی آشنا شوید. اگر شما به دنبال ماه عسل چند مقصدی یا تجربه‌ی تعطیلاتی فوق العاده رویایی هستید، آن‌ها برای شما برنامه‌ی سفر خاص خودتان را فراهم می‌کنند. اگر می‌خواهید موردی را به لیست سفرتان اضافه کنید، بهتر است که عضو این سایت شوید و در زیر قسمت «باکت لیست»، (bucket list) آن را قرار دهید. آن‌ها خود را برای انواع افرادی که رویا پردازی می‌کنند، آماده کرده‌اند.

بلک تومیتو

۱۲.  هیپمانک (Hipmunk)

آیا تا به حال خواسته‌اید قبل از پرواز بدانید که فضای داخلی هواپیما چگونه است یا این‌که توقف‌های بین راهی چقدر ممکن است برایتان آزار‌دهنده باشد؟ این سایت معیاری دارد که می‌تواند میزان آزار‌دهندگی پرواز‌ها را برایتان مشخص کند. و اگر شما به دنبال رزرو هتل هستید، این سایت نقشه‌ی حرارتی‌ای دارد که به شما کمک می‌کند بهترین جایی را که می‌توانید در آن به تفریح شبانه بپردازید، شناسایی کنید.

هیپمانک

۱۳. ایر هلپ (AirHelp)

اگر چمدان‌هایتان را گم کرده‌اید، هواپیمایتان تاخیر داشته، یا به هر نحوی در هواپیما اذیت شده‌اید، می‌توانید با مطالعه‌ی این سایت از حقوق خود و آنچه که باید به عنوان غرامت به شما پرداخت شود، آگاهی یابید. برنامه‌ی سفرتان هرچه که هست، بهتر است قبل از آن که اتفاقی بیفتد در این سایت تحقیقات خود را انجام دهید و سپس سفر خود را شروع کنید. حتما ارزشش را دارد.

ایر هلپ

۱۴. اسکیفت (Skift)

مطلع بودن از اینکه در صنعت گردشگری چه می‌گذرد، برای شما می‌تواند بسیار سودمند باشد. اگر اتفاق بدی در حال شکل‌گیری باشد، این سایت به شما کمک خواهد کرد تا قبل از این‌که یک سفر غیرقابل استرداد را رزرو کنید، از شرایط آن مطلع شوید. همچنین اگر شرکت هواپیمایی یا شرکتی دیگر که با آن همکاری می‌کنید، گرفتار مشکلاتی شده باشد، می‌توانید از طریق این سایت از آن مطلع شوید و به فکر برنامه‌ای دیگر باشید. حتی می‌توانید با دانلود یک اَپ، با آخرین تکنولوژی‌هایی که مسافرت را برای همه آسان می‌کند آشنا شوید و از سفر کردن لذت ببرید.

۱۵. هوم اکسچنج (Home Exchange)

شما ممکن است در یک جای خوب زندگی کنید و دوست داشته باشید که به جایی دیگر سفر کنید که مثل محل زندگی خودتان خوب است. در این صورت، هوم اکسچنج می‌تواند راهی جالب و مقرون به صرفه را برای پیدا کردن مقصدتان پیشنهاد دهد. بعضی مردم در جشنواره‌ها، ایوان خانه‌شان را اجاره می‌دهند، اما شما می‌توانید در صورت داشتن مکانی زیبا و فوق‌العاده، آن فضا را مدتی مورد معامله قرار دهید. خوش به حالتان!

اگر از این وب‌سایت‌ها یا وب‌سایت‌هایی مشابه، تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم تجربه‌یتان را با کجارو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehack

دیدگاه