چگونه بلیط ارزان هواپیما بگیریم؟

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه بلیط ارزان هواپیما بگیریم؟

بیشتر مسافران به‌دنبال راهی برای کم کردن هزینه‌ها هستند. اگر دوست دارید با بلیط ارزان هواپیما سفر کنید با کجارو همراه باشید.

سفرهای هوایی راحت‌ترین , سریع‌ترین راه برای حمل و نقل هستند اما قیمت بیشتری هم دارد. بیشتر مسافران قبل سفر به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه بلیط خود هستند اما شرکت‌های هواپیمایی دوست ندارند شما راه و روش‌های تهیه بلیط ارزان را یاد بگیرید.

سایت Skiplagged.com با استفاده از رازهای مخفی بین مسافرانی که زیاد پرواز می‌کنند به مردم کمک می‌کند تا بلیطهای ارزان‌تری پیدا کنند. برای آشنا شدن با این روش ها با ما همراه باشید.

البته اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، با استفاده از کجارو می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

Skiplagged.com

مسافرانی که سر رشته‌ای از تکنولوژی دارند برای راحتی از دردسرهای خرید سال‌ها است که از اینترنت استفاده می‌کنند اما یک سایت وجود دارد که به‌معنای واقعی صنعت هوایی را، با پیشنهاد بلیط‌ها و هواپیماهای مناسب به کاربر، تکان داده است. سایت Skiplagged.com در بین قیمت‌ها جست‌و‌جو می‌کند تا بهترین پیشنهاد موجود را برای مقصدهای خواسته شده بدهد. این چیز جدیدی نیست. سایت‌های Priceline.com و Expedia و چند سایت کوچک‌تر دقیقا همین کار را انجام می‌دهند.

بلیت

هرچند دلیلی که باعث تفاوت Skiplagged شده، این است که این سایت با استفاده از اطلاعات خاص خود، محل توقف پروازهای غیر‌مستقیم را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، پروازی که از میامی (Miami) به شارلوت (Charlotte) با یک توقف در آتلانتا (Atlanta) انجام می‌شود، ممکن است ارزان‌تر از پرواز مستقیم به آتلانتا باشد. کاربری که از Skiplagged بلیط رزرو می‌کند ممکن است که پرواز به شارلوت را رزور کند و در آتلانتا پیاده شود.

پرواز

صرف‌نظر کردن از یک معامله خوب سخت است و به‌عنوان پاداش برای مسافرانی که زیاد پرواز می‌کنند ممکن است به معنی اختصاص پرواز‌های بیشتر به مسافر باشد.

چمدان

یک مسافر تا زمانی که چمدان‌ها، به مقصد رزرو شده نرسند، امکان گشتن آن‌ها را ندارد. این روزها ممکن است مسئله بزرگی نباشد، هرچند با دریافت هزینه اضافه بابت گشتن برای چمدان‌ها مسافرهای بیشتری سعی می‌کنند تا چمدان کوچک‌تر و سبک‌تری همراه خود ببرند تا در محل چمدان بالای سرشان جا شود.

شهر مخفی

یکی دیگر از خدمات این سایت شهر مخفی (hidden city) نام دارد که فقط برای پروازهای یک طرفه قابل استفاده است. مسافرانی که از مزایای این سرویس استفاده می‌کنند طبیعتا نمی‌توانند از پرواز برگشت برای مقصد رزرو شده استفاده کنند. باز هم مسئله مهمی نیست چون دو پرواز یک طرفه به‌اندازه یک پرواز رفت و برگشت خوب است.

فرودگاه

سومین و آخرین دلیل نگران کننده این است که سرویس شهر مخفی با اینکه غیرقانونی نیست اما قانون کرایه‌ی خیلی از شرکت‌های هواپیمایی را نقض می‌کند. اگر استفاده از این سرویس افزایش پیدا کند، که باعث از بین رفتن سود شرکت‌‌های هواپیمایی می‌شود، ممکن است این شرکت‌ها را مجبور کند که این سرویس را برای مشتریانی که زیاد سفر می‌کنند غیرفعال کند.

مسلما شرکت‌های هواپیمایی نمی‌خواهند مسافران را برای استفاده از این ترفند انتخاب کنند. تبلیغات منفی ممکن است برای این صنعت‌ها بسیار مضر باشد.

هرچند این دلیل نمی‌شود که به‌دنبال Skiplagged نروند. حداقل یک شرکت‌ هوایی و یک پورتال مسافرتی از این سایت شکایت کرده‌اند. اخیرا هم با شرکت Orbitz مصالحه کردند و چند روز پیش هم یک قاضی، پرونده‌ای را که شرکت‌ هواپیمایی آمریکا به محاکمه برده بود رد کرد.

درگیری‌های قانونی تمامی ندارد و مسافران می‌خواهند سبک و سنگین کنند که ببینند آیا باید این راه را بروند یا نه. هرچند تا زمانی که شرکت‌ها سیستم قیمت‌گذاری مسیرهای خود را اصلاح نکنند، استفاده از این فرصت‌ها برای انتخاب ارزان‌ترین راه برای رسیدن به مقصد تمامی ندارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه