برترین وبسایت های گردشگری جهان کدامند؟ (قسمت اول)

مریم غفاری
مریم غفاری سه شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
برترین وبسایت های گردشگری جهان کدامند؟ (قسمت اول)

امروزه سایت‌های گردشگری، راهنمای بسیاری از گردشگرانی هستند که مایلند با هزینه‌‌ی کمتر بیشترین استفاده را ببرند. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از این سایت‌های بین‌المللی آشنا شوید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق سفرید، در اینجا سایت‌هایی معرفی شده‌اند که به شما کمک می‌کنند تا از پول، زمان و سفر خود بهترین استفاده‌ را ببرید و از شر تاخیر‌های هواپیمایی خلاص شوید. بنابراین کجارو شما را به سفر اینترنتی کوتاهی دعوت می‌کند که در آن نه تنها با سایت‌هایی که تا به حال گذرتان به آن‌ها نیفتاده آشنا می‌شوید، بلکه ‌آن‌ها را مفید و سودمند خواهید یافت.

۱. تریپ اکسپرت (TripExpert)

بیشتر مردم با TripAdvisor، سایتی که به همه اجازه می‌دهد بررسی‌هایشان را درباره‌ی مکان‌های مختلف در آنجا قرار‌ دهند، آشنا هستند. اما اینکه شما بتوانید از بررسی کوتاه و گاهی منتقدانه‌ی فردی معمولی به بررسی یک فرد متخصص ارجاع داده شوید، بسیار مهم است و این چیزی است که TripExpert برای شما فراهم می‌کند. کافی است که مقصد یا محل اقامتتان را تایپ کنید تا این سایت سیر تا پیاز آنچه که متخصصان درباره موضوع شما نوشته‌اند، مقابل چشمانتان قرار دهد.

تریپ اکسپرت

۲. اویستر (Oyster)

همه‌ی ما گاهی اوقات به واسطه‌ی عکس‌هایی که اتاق هتل‌ها را بزرگ‌تر و ساحل ها را خلوت‌تر از آنچه که واقعا هستند جلوه می‌دهند، فریب می‌خوریم. اویستر یک «The Hotel Tell-All» است و صفحه‌ای دارد که به شما امکان مقایسه‌ی تصاویر هتل با تصاویر مخصوص اویستر را می‌دهد بنابر‌این شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مکان مورد نظر شما واقعا رویایی و افسانه‌ای است یا نه. این بررسی اویستر حتی شامل بهترین مکان‌ها هم می‌شود. ما از صداقت آن‌ها قدر‌دانی می‌کنیم زیرا واقعا هیچ کس دوست ندارد پولش صرف تعطیلات بد شود.

۳. یلپ (Yelp)

آیا هنوز این سوالات که کجا بروید و چه بخورید ذهنتان را مشغول کرده؟ پس یلپ می‌تواند به شما کمک کند. اگر شما مکان یکسانی را در سایت‌های مختلف جستجو کنید، بررسی‌های متفاوتی را خواهید یافت اما یلپ نظرات تخصصی‌ای به همراه تصاویر و رتبه‌بندی و ... برای شما فراهم می‌کند. شما حتی می‌توانید تصاویر مرتبط با جستجویتان را مشاهده کنید. در این سایت نظر‌دهندگان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در نتیجه شما می‌توانید نظردهندگان تازه کار را از متخصصان که کاملا به آنچه که می‌نویسند اشراف دارند، تشخیص دهید. تا حدی شما می‌توانید بگویید که آیا ارزیابی یک شخص قابل مقایسه با شما هست یا نه، ممکن است آن‌ها از همسفران شما باشند.

یلپ

۴.تریپ ترایب (Trip Tribe)

تریپ ترایب به شما کمک می‌کند تا متناسب با شخصیتتان، مکان و مقصد تعطیلات خود را انتخاب کنید و این امکان را فراهم می‌کند تا با کسانی که از نظر سن و روابط اجتماعی و علایق با شما همخوانی دارند، در تماس باشید. این سایت، صرفا یک سایت دوستیابی نیست اما  اگر شما مشتاق سفر هستید، می‌توانید کسانی را دنبال کنید که علایق مشترک دارید.

۵.رم تو ریو (Rom2Rio)

ما از طریق چند وبلاگ مسافرتی مختلف، با روم تو ریو آشنا شدیم. سپس از آن برای بار اول استفاده کردیم و شیفته‌اش شدیم. شما می‌توانید توسط ابزار‌های مختلفی در این سایت، چگونگی و هزینه سفرتان را در حالت‌های مختلف مقایسه کنید و حتی به اطلاعات خاصی مثل خطوط اتوبوسرانی و خطوط هوایی مورد‌‌ استفاده در سفرتان دسترسی پیدا کنید. ما در تجربه‌ی اولمان در استفاده از این سایت، مبدا و مقصدمان را تعیین کردیم و بلافاصله می‌توانستیم با کلیک بر سایت شرکت‌های هواپیمایی‌، آنچه که به دنبالش بودیم را خریداری کنیم.

روم تو ریو

۶.اسکیپ لاجد (Skiplagged)

این سایت، دیوانه‌کننده است. آیا می‌دانستید که بلیط هواپیما برای سفر از یک شهر به شهر دیگر، می‌تواند نصف قیمت برایتان تمام شود، اگر که الگوی پرواز دیگری را به همراه توقف در مقصدی دیگر بپذیرید؟ اگر قصد سفر به «میامی» را دارید، برای پرواز مستقیم باید چیزی حدود ۷۷۰ هزار تومان پرداخت کنید. اما اگر یک ساعت توقف بین راهی را تحمل کنید، این مقدار برایتان به ۶۲۰ هزار تومان تبدیل می‌شود و شما می‌توانید با تحمل یک ساعت و نیم توقف در شهری دیگر، فقط ۳۳۰ هزار تومان بپردازید. در نتیجه، اگر شما قادر به تحمل زمان بیشتری در توقف بین‌راهی یا حتی توقف در ایالت دیگری هستید، با پرداخت نصف هزینه‌ی پرواز مستقیم، با هواپیما سفر کنید.

اسکیپ لاجد

۷. اسلیپینگ این ایرپورتس (Sleeping In Airports)

این مورد ممکن است سهوا یا تحت شرایطی ترجیحا اتفاق بیفتد. بنابراین اگر قصد دارید به جای گرفتن اتاق در هتلی گران‌قیمت، در فرودگاه بخوابید، دانستن این که در کدام مقصد‌ها این شرایط برای شما وجود دارد، بسیار مهم و مفید است. این سایت، شامل بررسی‌‌ها و ارزیابی‌ها و توصیه‌هایی برای مسافران خسته و باهوش است.

اسلیپینگ این ایرپورت

۸.ریسپانسیو تراول (Responsible Travel)

ما عاشق این هستیم که بگوییم «فقط عکس بگیرید و سفر کنید» و عاشق تعطیلات منحصر‌به‌فرد و نابیم. این‌ها چیز‌هایی هستند که این شرکت برای شما فراهم می‌کند. شما توصیه‌هایی دریافت خواهید کرد که چیزی فرا‌تر از چند روز مرخصی را به شما وعده می‌دهد. شما می‌توانید در مورد نوع سفر (مثلا این که چند روز ماه عسل است یا تفریح خانوادگی) یا هدف سفرتان (این که برای خرید می‌روید یا تفریحاتی نظیر دوچرخه‌سواری) تصمیم بگیرید. سپس از بین چندین مکانی که به همراه قیمت، تصاویر، بررسی‌ها و برنامه‌ی سفر به شما پیشنهاد می‌کند، مقصدتان را اتخاب کنید. به‌علاوه این سایت، مقصد‌ها و محل‌های اقامت را بر اساس مسئولیتشان تفکیک کرده و گاهی اوقات شما را حتی از مصالح به‌کار رفته در ساختمان هم آگاه می‌کنند. اگر شما علاقه‌مند به اکوتوریسم هستید، این سایت برای شما طراحی شده است.

ریسپانسیبل تراول

برای ادامه معرفی این سایت‌ها، در قسمت دوم با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehack

دیدگاه