شگفت انگیز ترین جاذبه های ژاپن

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی جمعه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
شگفت انگیز ترین جاذبه های ژاپن

ژاپن کشوری است واقع در اقیانوس آرام که به سرزمین آفتاب تابان شهرت دارد. مردم این کشور تا به امروز فرهنگ‌ و نگرش خاص خود را حفظ وآن را به سبکی بسیار دوست داشتنی با دنیای مدرن ترکیب کرده‌اند. این کشور جذابیت‌های طبیعی و انسانی بیشماری دارد که آن را در میان بهترین مقصدهای تفریحی جهان قرار می‌دهد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

 اگر بخواهم لیستی از کشورهای خاص جهان را نام ببرم بی شک ژاپن در میان سه تای اول جای خواهد گرفت.

احتمالا این داستان را همه می‌دانند که پس از جنگ جهانی دوم و بمباران دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن شکستی مفتضحانه خورد که امپراطور و بیشتر مردم این کشور را وادار به تسلیمی بی چون و چرا کرد.

با این وجود وطن پرستی مردم این کشور باعث شد که خیلی زود به خودشان بیایند و با انگیزه گرفتن از تبعات جنگ به بازسازی کشورشان بپردازند.

این تلاش به حدی نتیجه بخش بود که کشور ژاپن در حدود یک دهه بعد به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی جهان نام گرفت به گونه‌ای که برخی تحلیلگران آن را معجزه اقتصادی نامیدند. خوشبختانه این کشور از نظر گردشگری هم در مسیر پیشرفت بود. معابد گوناگون، جشنوراه‌های سنتی و بازارهای بزرگ تنها بخشی از جاذبه‌های این کشور هستند.

ژاپن

با این وجود جاذبه‌های طبیعی فراوانی در این کشور پیدا می‌شود که نمونه‌ی آن را در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد. در این مطلب به ده شگفتی طبیعی ژاپن می‌پردازیم.

۱۰. آنسن (Onsen)

آنسن

چشمه‌ها‌ی آب گرم یا آنسن گنجینه‌ها‌ی ملی هستند که در سرتاسر ژاپن پراکنده شده‌اند. این چشمه‌های آب گرم در میان مردم ژاپن از جایگاه والایی برخوردارند و به بخشی تفکیک ناپذیر از فرهنگ آن‌ها تبدیل شده‌اند.

آنسن

 چشمه‌ها هم به صورت داخلی و هم فضای باز قابل استفاده هستند، به گونه‌ای که حتی حیواناتی مانند میمون‌ها هم می‌توانند از حمام کردن در آن‌ها لذت ببرند! هرکدام از این آنسن‌ها ممکن است متشکل از چند حمام مجزا باشند که نوع مواد معدنی آن ها با هم متفاوت است. به هر حال آنسن‌ها امروزه بخشی از ویژگی توریستی کشور ژاپن به شمار می‌روند.

آنسن

۹. کوه آساهی (Mount Asahi)

کوه آساهی

کوه آساهی با ۲,۲۹۰ متر ارتفاع، بلندترین کوهستان جزیره‌ی هوکایدو است. با این وجود بالا رفتن از آن ساده است و در میان کوهنوردان، به عنوان مقصدی تابستانی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

کوه آساهی

زمستان‌ها نیز مقصدی رویایی در میان اسکی ‌بازان و اسنوبوردسواران است. اگر به این ناحیه سفر کردید، می‌توانید در روستای Asahidake Onsen واقع در شیب‌های کوهستان، اتاق اجاره کنید.

کوه آساهی

۸. آبشار شیرایتو (Shiraito Falls)

آبشار شیرایتو

شیرایتو به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای ژاپن شناخته می‌شود. این آبشار سحرانگیز در نزدیکی کوه مشهور فوجی و پنج دریاچه‌ی فوجی قرار دارد. این آبشار به عنوان یکی از مقدسات فرقه‌ی فوجی از احترام برخوردار بود و در سال۲۰۱۳ به عنوان بخشی از جاذبه‌های فرهنگی فوجی‌سان (Fujisan) به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

آبشار شیرایتو

آبشار شیرایتو با حداکثر ۲۰ متر ارتفاع و پهنای۲۰۰ متری‌اش یکی از زیباترین جاذبه‌های تمام ژاپن به شمار می‌رود که در سفر به این کشور حتما باید ببینید.

آبشار شیرایتو

۷. جزایر کراما (Kerama Islands)

جزایر کراما

کراما مجموعه‌ای از ۲۲ جزیره در نزدیکی اکیناوا است که بهشتی شگفت انگیز برای تعطیلات به شمار می‌رود. از این ۲۲ جزیره تنها ۴ جزیره به صورت مسکونی در آمده است، بنابراین فضای زیادی برای سفرهای ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت دست نخورده وجود دارد.

جزایر کراما

 سواحلی عالی و حیات دریایی متنوع از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این مجموعه جزایر به شمار می‌روند که گردشگران را شیفته‌ی خود می‌کند. اگر دوست دارید نهنگ گوژپشت را از نزدیک تماشا کنید باید فصل زمستان را برای سفر به کرما برگزینید.

جزایر کراما

۶. کوه یوشینو (Mt. Yoshino)

کوه یوشینو

کوه یوشینو که زمانی یک مکان زیارتی بود، یکی از جاذبه‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این کوه پوشیده از جنگل‌های انبوه است که در بهار و پاییز هارمونی رنگ در جای جای آن موج می‌زند.

کوه یوشینو

خوشبختانه چندین مسیر پیاده‌روی وجود دارد که می‌توان تجربه‌ای هیجان انگیز را با پیمودن آن‌ها برای خودتان رقم بزنید. ارتفاع این کوه ۳۵۰ متر است.

۵. پنج دریاچه فوجی (Fuji Five Lakes)

پنج دریاچه فوجی

این دریاچه‌های گروهی را می‌توانید در پای کوه مشهور فوجی بیابید. نکته‌ی جالب نحوه‌ی تشکیل این دریاچه‌ها است که بر اثر فوران آتشفشان بزرگ به وجود آمده‌اند. در بهار با رویش خزه‌های صورتی رنگی به نام شیبازاکورا در تمام این ناحیه چشم انداز بسیار زیبایی پدید می‌آید که نباید از دست داد.

پنج دریاچه فوجی

هرساله در این فصل گردشگران زیادی برای تماشای محیط اطراف دریاچه‌ها به ژاپن سفر می‌کنند.

پنج دریاچه فوجی

۴. آبشار ناچی (Nachi Falls)

آبشار ناچی

ارتفاع بلندترینریزشگاه آبشار ناچی به ۱۳۳ متر می‌رسد، از این رو مرتفع‌ترین آبشار کشور ژاپن به شمار می‌رود.

آبشار ناچی

این آبشار از روی یک صخره‌ی سنگی پایین می‌ریزد. معبد بودایی Seiganto-ji که در نزدیکی آبشار قرار دارد و چشم انداز زیبایی را ارایه می‌کند یکی از مواردی به شمار می‌رود که جذابیت این مکان را دو چندان می‌کند.

۳. کوه آسو (Mount Aso)

کوه آسو

کوه آسو یکی از بزرگ‌ترین آتشفشان‌ها‌ی فعال جهان و بزرگ‌ترین آتشفشان فعال ژاپن است که در جزیره‌ی کیوشو قرار دارد. کوه آسو با ارتفاع ۱۵۹۲ متر در پارک ملی آسو کوجو (Aso Kujū National Park) واقع شده است.

کوه آسو

از آنجایی که یک پارکینگ در فاصله‌ی چند دقیقه‌ای دهانه‌ی آتشفان قرار دارد دسترسی به این کوه به راحتی امکانپذیر است. تاکنون آثار هنری ارزشمندی همچون نقاشی و شعر با الهام از زیبایی این مناظر طبیعی خلق شده‌اند.

کوه آسو

۲. کوه یاری (Mount Yari)

کوه یاری ۳۱۸۰  متری یاری در رشته کوه‌های شمالی کیتا قرار دارد. کوه یاری یکی از مشهورترین و همچنین زیباترین جاذبه‌های طبیعی ژاپن به شمار می‌رود.

کوه یاری

این کوه و طبیعت زیبای اطرافش در میان بک پکر‌هایی که چالش پیمودن مسیر ۴۰ کیلومتری برای رسیدن به قله را می‌پذیرند (بک پکرها افرادی هستند که اغلب در سفرند و تنها با یک کوله پشتی و کم‌ترین هزینه سفر می‌کنند) از محبوبیت زیادی برخوردار است.

کوه یاری

چشم اندازهای این ناحیه واقعا نفس گیر هستند. خوشبختانه امکانات مسکونی برای اقامت در طبیعت کوه‌های یاری فراهم شده است تا بتوانید با گشت و گذار در میان جنگل‌های سرسبز و صعود به بالاترین نقطه تجربه‌ای خاطره انگیز را برای خودتان رقم بزنید.

کوه یاری

۱. کوه فوجی (Mount Fuji)

کوه فیجی که آتش‌فشانی با مخروط متقارن است، سمبل و نماد فرهنگ کشور ژاپن به شمار می‌رود. این کوه با ۳۷۷۶ متر ارتفاع، بلندترین کوه این کشور محسوب می‌شود که به خاطر بار معنایی تاریخی، فرهنگی و مذهبی‌اش، به مدت چند قرن است که زائران را به‌سوی خود جذب می‌‌کند.

کوه فوجی

امروزه مردم به دلایل مختلفی از این کوه دیدن می‌کنند. بالا رفتن از آن یکی از دوست ‌داشتنی‌ترین فعالیت‌هایی است که صورت می‌پذیرد. همچنین افراد ماجراجو علاقه‌ی زیادی به ورزش هیجان‌انگیز پاراگلایدر دارند.

کوه فوجی

ازآنجایی‌که کوه فوجی با ۵ دریاچه‌ی زیبا احاطه شده است، هرساله جشنواره‌های زیادی در اطراف آن برگزار می‌شود.

کوه فوجی

مطالب مرتبط:

دیدگاه