۱۰ کشور جذاب برای تنها سفر کردن را بشناسیم

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
۱۰ کشور جذاب برای تنها سفر کردن را بشناسیم

امنیت، راه‌های حمل و نقل آسان و آشنا بودن مردمان محلی با زبان انگلیسی از معیارهای مهم مقاصد سفر فردی به حساب می‌آیند. بر همین اساس ۱۰ کشور برتر در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

برای برخی از سفردوستان که اشتیاق شدیدی برای سفر کردن دارند، یافتن همسفر کاری دشوار است. دوستان و آشنایان اکثر اوقات مشغول به کار هستند و در حال پس‌انداز کردن و از این‌رو فرصتی برای سفر نمی‌یابند.

راه‌حل آن تنها رفتن است که ممکن است از جهاتی ترسناک به نظر آید اما امکانی بی‌بدیل برای خودشناسی و ماجراجویی در آن نهفته است.

اما به کجا باید سفر کرد؟

در این متن می‌خواهیم بهترین مقاصد گردشگری را برای تنها سفر کردن معرفی کنیم.

۱-ملبورن، استرالیا

ملبورن

ملبورن با سواحل زیبا و زندگی پر جنب و جوش و پرتلالو‌اش مقصدی داغ برای گردشگران است.

استرالیا یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری است و به همین دلیل مسافران تنهایی به ‌آ‌ن‌جا سفر می‌کنند.

زبان رسمی انگلیسی است و به همین خاطر با مشکلات زبانی روبرو نخواهید شد.

جابه‌جا شدن در ملبورن بسیار آسان است زیرا می‌توانید با پای پیاده یا دوچرخه به همه‌جا بروید.

۲-تایلند

تایلند

شاید به دلیل ترویج برابری جنسی در مکتب بودایی این کشور مقصدی عالی برای گردشگران تنها است.

تایلند مردمان مهمان‌نوازی دارد و به دلیل این‌که مرکز گردشگری به حساب می‌آید شانس ملاقات با افرادی هم‌فکر بسیار بالا است.

تایلند به ویژه در نواحی شمالی بسیار ارزان است. از این‌رو برای مسافران با محدودیت بودجه‌ی سفر بسیار مناسب است.

در تایلند امکانات و تفریحات متعددی وجود دارد: از مرکز جشن و بزم بانکوک تا سواحل زیبا و جنگل‌های گرمسیری. سفر در داخل تایلند کاری آسان است و این کشور مقصدی کهنه‌کار در زمینه پیاده‌نوردی است.

۳-بوتان

بوتان

بوتان یکی از فرهنگی‌ترین کشورها در جهان است. بلندترین قله‌ی فتح نشده در جهان، «Gangakhar Puensum»، در بوتان قرار گرفته است. این کوه مکانی مقدس است و حکومت از کوهنوردی در این کوه ممانعت به عمل می‌آورد.

ورود تنها از طریق تورهای از پیش‌ رزرو شده انجام می‌پذیرد و راهنمای شخصی‌تان شما را در حین سفر همراهی می‌کند.

به بوتان بروید تا تجربه‌ی جدید فرهنگی الهام‌بخش‌تان باشد. تا سال ۱۹۶۰ خبری از جاده، برق، موتورسیکلت و تلفن در بوتان نبود. در سال ۱۹۹۹ استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شد و در سال ۲۰۰۴ به اولین کشوری بدل شد که مصرف تنباکو در آن غیر قانونی است.

۴-کاستاریکا

کاستاریکا

اگر در جستجوی ماجراجویی‌هایی از قیبل موج‌سواری، آتشفشان‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز هستید کاستاریکا مقصد سفر ایده‌آل شما است.

در گذشته کاستاریکا جزو مقاصد نا امن محسوب می‌شد اما این دوره سپری شده و این کشور مملو از محلی‌های خوش‌قلب و مهمان‌نواز است.

به دلیل فراوانی ماجراجویی‌های پر انرژی فرصتی برای حس کردن تنهایی خود نخواهید یافت.

کاستاریکا هیچ‌گاه با آشوب‌های سیاسی، جنگ طبقاتی و انقلاب همراه نبوده است. علاوه‌بر آن ارتشی در کار نیست و این مسئله به صلح‌آمیز بودن کشور دلالت می‌کند.

۵-هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ

هنگ کنگ علاوه‌بر این که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است؛ مکانی ایده‌آل برای استراحت محسوب می‌شود. «لحظات Zen» را می‌توان به خوبی در باغ‌های زیبا و کلاس‌های تای‌چی تجربه کرد.

هنگ کنگ یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است. اگر مهارت سفر شما آن‌چنان بالا نیست و از مسائلی مانند موانع زبانی بیم دارید، سفر به هنگ کنگ شروع خوبی است، زیرا این کشور فرهنگ غربی و شرقی را در خود ادغام کرده است.

به لطف میراث بریتانیایی، بیشتر مردم هنگ کنگ انگلیسی سخن می‌گویند. کارهای بسیاری برای انجام دادن پیش‌رو دارید! هر آنچه که میل به تجربه کردن و انجام دادن دارید در هنگ کنگ به واقعیت می‌پیوندد.

۶-کاسکو، پرو

کاسکو

کاسکو، پایتخت نامدار امپراطوری کهن اینکا، در طی سالیان به قبله‌ی گردشگران بدل شده است. کاسکو، شهری با فضای غالب فرهنگی و با مردمان بومی‌اش شناخته می‌شود که با لباس‌های محلی‌شان در خیابان نمایان می‌شوند.

کاسکو با «Machu Picchu»، شهر گمشده‌ی اینکاها، فاصله‌ی اندکی دارد. شماری از جذاب‌ترین سایت‌های باستانی در کاسکو واقع شده‌اند.

۷-آلاسکا

آلاسکا

آلاسکا با آغوش باز به گردشگران تنها خود خوش‌آمد می‌گوید: نزدیک ۲۰٪ بازدیدکنندگان آن را مسافران تنها تشکیل می‌دهد.

شگفتی‌های طبیعی تنگه‌های یخی، کوه‌های پوشیده از برف و توده‌های یخ شناور را شامل می‌شود. می‌توانید شنای نهنگ‌ها را نظاره کنید. آیا واقعا باید باز هم گفت؟

۸-جزایر آران

جزایر آران

آران‌ها به سه جزیره‌ای اطلاق می‌شود که در نزدیکی سواحل غربی ایرلند واقع شده‌اند. جزایر آران، که تجربه‌ی ایرلند واقعی را فراهم خواهند آورد، محلی ایده‌آل برای گریز از زندگی پرشتاب روزمره هستند.

جزایر آران امن و منزوی هستند و ساکنین آن برخوردی دوستانه دارند. دوچرخه رایج‌ترین وسیله‌ی حمل ونقل در جزیره است و روشی دلخواه برای جابه‌جایی است.

آران میزبان تاثیرگذارترین دژ‌های متعلق به عصر آهن در اروپا است.

۹- مالزی

مالزی

یکی از بهترین مقاصد سفر تنهایی در آسیا مالزی است؛ کشوری امن و پایدار متشکل از مسلمانان محافظه‌کار که تمامی نشانه‌های مقصدی غریب برای مسافران تنها را دارا است.

مالزی یکی از پیشرفته‌ترین نواحی در آسیا است، بنابراین اکثریت امور بر منوال نظم و ترتیب در جریان هستند. ایام سال از تجربه‌هایی رنگارنگ و نشاط‌آور مانند رویدادها و فستیوال‌ها آکنده است.

مالزی را گویی از ترکیب دو کشور ساخته‌اند: جنگل‌های وحشی بورنئو و آسمان‌خراش‌های متعلق به عصر فضایی کووالالامپور.

۱۰-بالی، اندونزی

یوگا، آب‌ گرم‌ها و غذاخوری‌های ارگانیک، بالی را به مکانی معنوی بدل ساخته‌اند. همچنین آمیزه‌ی مردمان مهربان و میهمان‌نواز و فرهنگ بصری مجلل بالی را به مقصد اول گردشگری در اندونزی تبدیل کرده است.

شما قطعا تنها مسافر تکی در بالی نیستید. اهالی آن به رفتار دوستانه‌شان شهرت دارند و قطعا در مسیر خود با شخصیت‌هایی فوق‌العاده ملاقات خواهید کرد.

بالی که جزیره‌ای هندو است برای بازیابی معنوی و استراحت مقصدی بی‌نظیر است. اگر میمون‌ها را دوست می‌دارید به جنگل زیبای «Secret Monkey» سری بزنید.

نکاتی عمومی برای به تنهایی سفر کردن

  • ‌برنامه‌ریزی: حداقل بدانید که شب اول کجا اقامت خواهید کرد.
  • اگر از تنها ماندن هراس دارید از اقامت‌گاه‌هایی با مکان‌های اشتراکی بهره بگیرید.
  • سبک سفر کردن را بیاموزید.
  • یک گوشی زاپاس حاوی شماره‌های مهم همراه داشته باشید.
  • به دیگران بگویید کجا می‌روید و کجا اقامت می‌کنید.
  • به غریزه‌ی خود اعتماد کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Life hack

دیدگاه