نکاتی که باید پیش از سفر به مسکو بدانیم

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
نکاتی که باید پیش از سفر به مسکو بدانیم

شهر مسکو که پایتخت پهناورترین کشور جهان، روسیه، به شمار می‌رود، از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا و جهان نیز محسوب می‌شود. همراه کجارو باشيد تا با نكاتی كه پيش از سفر به اين منطقه بايد بدانيد، آشنا شويد.

کشور روسیه از دیرباز، همواره از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شده است. همین امر موجب شده که این کشور، گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود ببیند. پایتخت این کشور، شهر مسکو نیز، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری روسیه است. امروزه مسکو از توسعه‌ یافته‌ترین پایتخت‌های جهان است که با توجه به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مردمی خود، نقش مهمی در صنعت گردشگری روسیه ایفا می‌کند.

در ادامه، به برخی از قوانین و نکات لازم برای سفر به این شهر، پرداخته‌ایم.

شهر مسکو

طبق آب و هوا، درست زمان‌بندی کنید

اولین و مهم‌ترین موردی که باید برای سفر به مسکو در نظر بگیرید، زمان‌بندی درست برای سفر به این شهر، بر اساس آب و هوای آن است. مسکو به همان اندازه‌ای که به سرما معروف است، سرد است؛ چه بسا بیشتر!

به‌طور کلی، در فصل زمستان به این شهر سفر نکنید. در طول فصل زمستان دمای این شهر به ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد. البته زمستان مسکو زیبایی‌های خاص خودش را دارد ولی سرما به‌شدت طاقت‌فرسا است. زمستان مسکو از اواسط پاییز شروع شده و تا اوایل بهار ادامه دارد.

در ماه‌های دیگر سال، این شهر از آب و هوای معتدلی برخوردار است. حتی در بهار نیز، سرما به‌طور کامل از این شهر رخت بر نبسته است. به هر ترتیب زمان‌بندی مناسبی را برای سفر به مسکو در نظر بگیرید و همواره لباس‌های گرم با خود همراه داشته باشید.

برف در مسکو

روبل همراه داشته باشید

از سال ۱۹۹۸ واحد پول روسیه «روبل» (Ruble) اعلام شد. ازاین‌رو مانند هر سفر دیگری، سعی کنید پول نقد همراه داشته باشید. همچنین حتما یادتان باشد که بیشتر مغازه‌ها و فروشنده‌ها روبل را قبول می‌کنند و نه حتی دلار. این موضوع حتی ممکن است در مراکز خرید بزرگ، رستوران‌ها و هتل‌ها نیز صدق کند.

برای تعویض دلار به روبل به مشکلی بر نخواهید خورد. این کار با وجود صرافی‌های متعدد و حتی دستگاه‌های خودپرداز مخصوص این کار، به آسانی امکان‌پذیر است.

روبل روسیه

زبان انگلیسی پرطرفدار نیست!

شاید تعجب کنید اما مردم مسکو خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند؛ در نتیجه، ممکن است قدری دچار مشکل شوید. البته این موضوع برای همه مردم صدق نمی‌کند ولی به هر ترتیب این امر در یکی از پیشرفته‌ترین کشورها کمی عجیب به نظر می‌رسد.

از طرفی با توجه به این موضوع، توصیه می‌شود که چند کلمه‌ای روسی را یاد بگیرید. همچنین از آنجایی که الفبای این کشور با انگلیسی متفاوت است، دست‌کم حروف این زبان را به خاطر بسپارید.

مردم مسکو

جاذبه‌های شهر را فهرست کنید

مسکو یکی از زیباترین شهرهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید؛ پس حتما از تمامی جاذبه‌های آن لذت ببرید. کلیساهای رنگارنگ، موزه‌های متنوع و پارک‌های کوچک و بزرگ، تنها برخی از این جاذبه‌ها هستند. فهرستی از مکان‌های دیدنی مسکو تهیه کنید و دوربین عکاسی خود را آماده کنید.

جاذبه های مسکو

کارت شناسایی همراه داشته باشید

در برخی از مکان‌های مسکو، برای شرایط امنیتی، ممکن است از شما کارت شناسایی خواسته شود؛ در نتیجه، با همراه داشتن گذرنامه یا کپی آن، خیال خود را از این بابت راحت کنید.

ترافیک را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهم برای سفر به مسکو، در نظر گرفتن ترافیک است. خیابان‌های اصلی این شهر در روز و شب ترافیک است. علی‌رغم آنکه قوانین رانندگی کاملا رعایت می‌شود، مسئله شلوغی و ترافیک شهر کماکان محسوس است.

ترافیک این شهر در طول روز در طی زمان‌های کاری یا در شب برای گردش و خرید، آزاردهنده است. به هر ترتیب برای برنامه‌هایی که در سفر در نظر گرفته‌اید، ترافیک را لحاظ کنید.

ترافیک مسکو

حمل و نقل عمومی بسیار مناسب است

روسیه یکی از پیشروترین کشورها در صنعت حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود و در پی آن مسکو به‌عنوان پایتخت آن نیز، از این قاعده مستثنی نیست. برای جابه‌جایی در سطح شهر گزینه‌های بسیار مناسبی پیش رو دارید. اتوبوس و مینی‌بوس‌های شهری، اتوبوس‌های برقی، تراموا، تاکسی و مترو از این وسایل حمل و نقل هستند.

همچنین احتمالا از سیستم متروی مسکو بسیار شنیده‌اید. این شهر از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ریلی و مترو در جهان بهره می‌برد. ایستگاه‌های متروی مسکو از شهر نیویورک نیز بزرگ‌تر و شلوغ‌تر است. متروی این شهر ۱۱ خط و ۱۶۰ ایستگاه دارد.

در هر صورت، برای راحتی بیشتر در رفت و آمدهای خود حتما از متروی آن استفاده کنید. چراکه علاوه بر دیدن ایستگاه‌های زیبا و بی‌نظیر این شهر، از کیفیت و سرعت این وسیله در طول سفر لذت خواهید برد. فقط به یاد داشته باشید که نقشه‌ای از خطوط و ایستگاه‌های آن تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

  • ایستگاه های مترویی که جاذبه گردشگری هستند

متروی مسکو

غذاهای محلی را امتحان کنید

غذاهای محلی مسکو را حتما امتحان کنید. اگر از دوستداران غذاهای گوناگون هستید، این شهر با طیف گسترده‌ای از غذاهای متفاوت آماده‌ی پذیرایی از شما است. غذاهایی که همه سلایق را پوشش می‌دهد.

غذاهای مسکو

از طبیعت حومه شهر غافل نشوید

اگر موفق شدید تمامی جاذبه‌های شهری مسکو را ببینید، از جنگل‌های حومه‌ی این شهر غافل نشوید. این جنگل‌ها که در نزدیکی و حتی داخل شهر قرار دارند، از جاذبه‌های طبیعی این منطقه، محسوب می‌شوند. حومه‌ی مسکو متشکل است از بافت‌های غیر شهری که در نزدیکی این جنگل‌ها واقع شده‌اند.

حومه مسکو

آب معدنی گران است

برای آخرین مورد، حواستان باشد که با دیدن قیمت بطری‌های آب معدنی شگفت‌زده نشوید. قیمت بطری‌های آب معدنی در مسکو و روسیه نسبتا گران است.

به‌طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه‌ی بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذتبخش‌تر کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه