زندگی ارزان در تایلند (قسمت سوم)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
زندگی ارزان در تایلند (قسمت سوم)

اقامت ارزان چند ماهه در تایلند می‌تواند با رعایت نکات جالبی هزینه‌ای بسیار کم داشته باشد. در این سری مقالات کجارو ما شما را در این مسیر یاری می‌کنیم.

تایلند به عنوان کشوری توریستی همیشه جذابیت جدید و غافل‌گیر کننده‌ای برای گردشگران و خارجی‌ها دارد. خیلی از ما به جای سفر با تور، ترجیه می‌دهیم مدتی چند ماهه در کشور مقصد زندگی کنیم تا بهتر با آن کشور و مردمش آشنا شویم. اگر شما هم قصد دارید در تایلند چند ماه تا یک سال زندگی کنید، این مقاله و دو بخش قبلیش کمک شایانی برایتان محسوب می‌شود.

این مقاله از زبان آرون جان (AARON JAHN)، مربی و مبارز حرفه‌ای موی‌تای تقدیم می‌شود.

۱۲. هیچهایک کنید

هیچهاک در تایلند بسیار آسان و امن است. بسیاری از موتورسواران و راننده‌های گذری شما را سوار خواهند کرد. فقط مطمئن شوید که با خود کت بارانی همراه دارید! این گونه رانندگان از شما پول نخواهند خواست اما اگر به نظرتان رسید وضع‌مالی خوبی ندارند مودبانه‌تر است که به آن‌ها کمی غذا یا پول سوخت تعارف کنید.

زندگی ارزان در تایلند

با هیچهایک به اطراف تایلند می‌توانید تجارب جالبی کسب کنید. به خاطر روشن‌فکر بودن دیگر خارجی‌ها، در این کشور به راحتی می توانید هیچ‌ بزنید (برای هیچهایک وسیله پیدا کنید) و این سواری به شما شانس ملاقات با محلی‌ها و دیگر غربی‌ها را خواهد داد.

۱۳. از غذاهای غربی دوری کنید

زندگی ارزان در تایلند

این روش در تئوری می‌تواند پول زیادی را برای شما صرفه‌جویی کند. غذاهای غربی در تایلند به خاطر واردات بسیار گران هستند و حتی مزه‌ی خوبی هم ندارند. اگر یک بار هم در تایلند پیتزا، صبحانه‌ی سرخ شده یا هر چیز غربی دیگری را خورده باشید متوجه منظورم می‌شوید. غذای محلی‌ها را بخورید. تایلند بهشت افراد تنبلی است که نمی‌خواهند غذای خود را بپزند. آن‌جا همیشه غذای ارزان در بازار‌ها و رستوران‌های نزدیک شما پیدا می‌شود.

۱۴. انعام ندهید

زندگی ارزان در تایلند

تایلندی‌ها انتظار انعام ندارند پس خودتان را خسته نکنید. این کار بسته به جایی که از آن می‌آیید ممکن است خسیسانه به نظر برسد اما من نیز به عنوان یک بریتانیایی زیاد هم عادت به انعام دادن ندارم. علاوه بر آن اهل خریدهای ارزان هستم!

۱۵. از فروشگاه‌ها آب نخرید

زندگی ارزان در تایلند

بطری آبتان را از یکی از ماشین‌هایی که خارج از فروشگاه‌ها زنجیره‌ای تسکو (Tesco) است با هزینه‌ی ۱۱۵ تومان برای هر لیتر پر کنید. این میزان آب در فروشگاه بین ۱۰ تا ۲۰ برابر هزینه خواهد داشت! قیمت نوشیدنی‌ها ورزشی و گازدار از آن هم بیشتر است.

۱۶. برای دیدنی‌های گردشگری پولی پرداخت نکنید

زندگی ارزان در تایلند

در تایلند فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی هستند که نیازی به پرداخت هزینه‌ی دسترسی ندارند. با دوستانتان جمع شوید، دوچرخه کرایه کنید و به کاوش این دنیای خاص و زیبا بپردازید.

۱۷. برای تراکنش پول نقد هزینه‌ پرداخت نکنید

وقتی که به پول احتیاج دارید از گرفتن مبالغ کم از دستگاه‌های خودپرداز امتناع کنید (در بسیاری از کشورها گرفتن پول از خودپرداز هزینه دارد). پول بیشتری بگیرید و آن را در بخشی مخفی و قفل شده در اتاقتان نگه دارید؛ وگرنه برای دریافت ۱۰۰۰ بات یا ۱۱۵ هزار تومان مجبور خواهید شد ۳۵۰ بات یا ۴۰ هزار تومان! هزینه پرداخت کنید. اگر برای گرفتن هر چک مسافرتی هزینه‌ی اضافه دارید، چک‌های بزرگ‌تر سفارش دهید.

اگر برای استفاده از کارت عابربانکتان هر بار مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافه هستید، تعداد دریافت‌ها را کمتر و مبالغ را بیشتر کنید.

۱۸. توسط پلیس تایلند جریمه نشوید

گفتنش آسان است اما چند راه وجود دارد که مجبور نشوید هر بار که از پست پلیس می‌گذرید ۶۰ هزار تومان پول زور پرداخت کنید. در مناطقی مانند چیانگ‌مای، پوکت و پاتایا پلیس منتظر است تا از خارجی‌ها به هر بهانه‌ای پول بگیرد. بهانه‌هایی از جمله نپوشیدن کلاه ایمن یا همراه نداشتن گواهی‌نامه. ظاهرا درآمد پلیس اینجا زیاد نیست و برای رساندن درآمدشان به حد مطلوب در طول مسیر‌های شلوغ پست‌های زیادی ساخته‌اند تا توریست‌های مشکوک را گیر بیاندازند.

زندگی ارزان در تایلند

همیشه کلاه ایمنی بر سر بگذارید و همیشه گواهینامه‌ همراه داشته باشید. این دوکار همیشه هم کافی نیست چرا که گاهی بهانه‌ی دیگری برای جریمه پیدا می‌کنند اما با این روش به طور کلی امکان متوقف شدن شما توسط پلیس کاهش جدی می‌یابد.

همیشه کلاه ایمنی بر سر بگذارید و همیشه گواهینامه‌ همراه داشته باشید

همچنین ممکن است برای انداختن ته‌سیگار به بیرون جریمه شوید پس حواستان باشد. تایلندی‌ها زیاد هم برای این موضوع گیر نمی‌افتند اما قضیه برای خارجی‌ها فرق دارد.

۱۹. آمار مخارجتان را داشته باشید

زندگی ارزان در تایلند

به نظر واضح می‌رسد اما حواستان باشد وقتی به ما خوش می‌گذرد به راحتی ممکن است حساب خرج‌کردن از دستتان در برود. همیشه آمار خرج‌هایتان را به راحتی روی نرم‌افزار یا دفترچه یادداشت تلفنتان ثبت کنید. این کار را ترجیحا در لحظه‌ی اول پس از خرج کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید به اندازه‌ی پولتان در تایلند بمانید، هر ۱۰ دلاری که خرج می‌کنید به معنای یک روز کمتر زندگی در این کشور است.

مهمترین نکته برای صرفه‌جویی و پس انداز در تایلند: تایلندی شوید

بیشتر نکاتی که اینجا گفتیم به یک معنی هستند: کار بکنید که تایلندی‌ها می‌کنند. آسان‌ترین راه برای صرفه‌جویی در تایلند این است که مثل خودشان زندگی کنید.

فکر کردن مثل یک خارجی کافی است، مثل یک تایلندی فکر کنید

بیشتر هزینه‌هایی که ما به عنوان یک خارجی در تایلند داریم به خاطر چیزهایی است که در کشور خودمان به آن‌ها خو گرفته‌ایم. پاسخ ساده است: فکر کردن مثل یک خارجی کافی است، مثل یک تایلندی فکر کنید.

زندگی ارزان در تایلند

بخش آخر این مقاله نیز تقدیم شما کجارویی‌های عزیز شد. ما که حسابی برای شروع یک چالش چند ماهه در این کشور زیبا وسوسه شدیم. شما چطور؟ آیا تجربه‌ی سفر به این کشور را دارید؟ آیا نکته‌ای وجود دارد که بخواهید به این لیست اضافه کنید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع muaythaischolar

دیدگاه