اولین فروند هواپیمای ATR در مهرآباد به زمین نشست

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
اولین فروند هواپیمای ATR  در مهرآباد به زمین نشست

دقایقی پیش اولین فروند ???????? ATR ساخت شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ATR وارد فرودگاه مهرآباد شد.

در راستای نوسازی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نخستین فروند از هواپیمای خریداری شده از کارخانه هواپیماسازی ای‌تی‌آر، صبح روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۹۶ در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

این هواپیماها به رجیستر نامبر EP-ITA,EP-ITB,EP-ITC,EP-ITC با حضور فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در شهر تولوز فرانسه به ایران ایر تحویل داده شد.

گفتنی است برد این هواپیماها هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده و ظرفیت هر کدام ۷۰ نفر صندلی است.

هواپیمای atr

این هواپیماها به مدت یک ماه در فرانسه با حضور خلبانان و کارشناسان فنی تعمیر و نگهداری هواپیما تحت انواع بررسی ها و چک ها قرار داشتند که نهایتا شب گذشته از فرانسه به مقصد تهران پرواز کرده و بامداد امروز نیز یک بار در فرودگاه آتن سوختگیری داشتند.

بر اساس قرارداد منعقد شده میان هما و کارخانه ای‌تی آر، ۲۰ فروند از مدل ATR72-600 که جدیدترین محصول از تولیدات سری ۷۲ این کارخانه محسوب می‌شود، به هما تحویل داده می‌شود.این هواپیما که منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم‌های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است، با ظرفیت ۷۰ صندلی است و قرار است برای رفع نیازهای ایران‌ایر در پروازهای منطقه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

هواپیمای ATR72-600 قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته، امکان فرود در سخت‌ترین شرایط جوی را برای این هواپیما فراهم می‌کند.

گفتنی است قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر در فروردین ماه سال جاری بین هما و کارخانه ای‌تی‌آر به امضا رسید.با احتساب هواپیماهای قبلی تحویل داده شده به ایران، با ورود ۴ فروند ای‌تی‌آر، تعداد هواپیماهای تحویل داده شده به جمهوری اسلامی ایران از بعد از برجام به ۷ فروند رسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه