مراکز خرید مسکو؛ از متروپلیس تا گام (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
مراکز خرید مسکو؛ از متروپلیس تا گام (قسمت اول)

مسکو از جمله شهرهایی در دنیا است که حرف‌های زیادی در زمینه‌های مختلف برای گفتن دارد. در این مقاله به مراکز خرید این شهر زیبا می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

مسکو از مقاصد گردشگری پر رفت و آمد دنیا است که مراکز خرید مدرن و بسیار جذابی دارد. در این مقاله سعی شده تا بهترین مراکز خرید بر اساس برندها، فاصله از مرکز شهر، میزان دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی، اندازه مراکز خرید، و وجود هایپرمارکت‌ها معرفی شوند.

متروپلیس (Metropolis)

مرکز خرید متروپلیس مسکو

وقتی نام متروپلیس به میان آورده می‌شود صفت شیک، مدرن و جذاب را در ذهن تداعی می‌کند. از جمله ویژگی‌های این مرکز خرید دسترسی راحت به ایستگاه مترو، مساحت زیاد مجموعه، وجود برندهای معروف مانند زارا، تامی هیلفیگر (Tommy Hillfiger) اسپیریت (Esprit)، منگو (Mango)، لویس (Levi’s) و غیره است. علاوه بر این مغازه‌های بزرگ مغازه‌های کوچکی چون اچ اند ام (H&M)، نیولوک (Newlook)، و ریور آیلند (River Island) وجود دارند که این مجموعه را کامل می‌کنند. از دیگر نکات مثبت متروپلیس وجود یک هایپرمارکت است که اراد می‌توانند انواع لوازم و خوراکی‌های مورد نیاز خود را با قیمت ارزان تهیه کنند.

در کنار مغازه‌ها و بوتیک‌ها، رستوران‌های معروف و محبوبی چون تی. جی. آی فرایدیز (TGI Fridays)، سوشی پلنت (Sushi Planet)، و فست فود‌های زنجیره مانند مک‌دونالد، کی. اف. سی، برگر کینگ و غیره وجود دارند. این مرکز خرید در مقایسه با دیگر مراکز  خرید در مسکو جدیدتر، وبرای جوانان جذاب‌تر است.

از طریق متروی گرین لاین یا Voikovskaya می‌توانید به متروپلیس بروید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت مرکز خرید متروپلیس روی نقشه

بیشتر بخوانید:

ماننایا پلوشاد (Manezhnaya Ploshad)

مراکز خرید مسکو

تنها دلیلی که این مرکز خرید را به‌عنوان دومین مرکز خرید معرفی کردیم موقعیت آن است. ماننتا درست در مرکز مسکو، کنار میدان سرخ مسکو، قرار دارد. در این  میدان کاخ کرملین و کلیسای سنت باستیل قرار دارد پس علاوه بر خرید یک پیاده‌روی جذاب خواهید داشت. نکته منفی این مرکز خرید اسن است که نمی‌توانید مواد غذایی مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنید. اما اگر مجبور به تهیه خوراکی شدید یک سوپرمارکت در این خیابان وجود دارد. این مرکز خرید سه طبقه دارای معماری جالب و برندهای معروف داخلی و خارجی بوده و جایی بسیار مناسب برای جوانان و گردشگران خارجی است. بیشتر مغازه‌دارها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت مرکز خرید ماننایا روی نقشه

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید اوروپسکی (Evropeisky)

مراکز خرید مسکو

مرکز خرید اوروپسکی یکی از بهترین مراکز برای گشتن و دیدن ویترین‌ها است. نزدیک بودن مجموعه به ایستگاه مترو و مرکز شهر یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. می‌توانید برندهای معتبر داخلی و خارجی و بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را از این مجموعه شیک تهیه کنید. یک هایپرمارکت در طبقه اول وجود دارد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید اوروپسکی روی نقشه

بیشتر بخوانید:

اوچان (Auchan)

مرکز خرید اوچان

اوچان یک هایپرمارکت بسیار بزرگ است که بیشتر اهالی مسکو مواد غذایی مورد نیاز خود را از این مکان تهیه می‌کنند. یکی از دلایل پر رفت و آمد بودن این مرکز خرید قیمت بسیار پایین اجناس است. لوازم‌خانگی، لوازم ورزشی، لوازم باغبانی، و هرآنچه را که نیازداشته باشید در این مکان پیدا می‌کنید. پس در یک کلام می‌توان گفت این مجموعه بزرگ بهشتی از تمام وسایلی است که به فکرتان می‌رسد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید اوچان روی نقشه

بیشتر بخوانید:

گام (Gum) یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلی

مرکز خرید گام مسکو

مرکز خرید گام مسکو

فروشگاه زنجیره‌ای گام بخش وسیعی از شرق میدان سرخ را تشکیل می‌دهد. این مجموعه قدیمی نمای یک قصر سلطنتی را دارد و سبک معماری قرن ۱۹ را به نمایش می‌گذارد. طبقات این مرکز خرید سه طبقه به‌وسیله پل به یکدیگر متصل می‌شوند. علاوه بر طراحی شیک این مرکز خرید دارای برندهای معروف دنیا، اوت لت‌ها، فعالیت‌های فرهنگی جذاب، رستوران‌ها و کافه‌ها است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت مرکز خرید گام روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه