کبک کانادا و فتح بازار گردشگری چین

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کبک کانادا  و فتح بازار گردشگری چین

اتحادیه گردشگری کانادا با برداشتن چندین گام استراتژیک و هوشمندانه به خوبی بازار گردشگری چین به کانادا را ارتقا بخشیده است.

برای ژانگ ژین، گردشگر ۳۳ ساله، تاثیرگذارترین قسمت سفرش به ایالت کبک کانادا مردمان بومی بود. او می‌گوید:

آن‌ها مهمان‌نواز هستند و به تاریخ کبک افتخار می‌کنند. هنگامی که به عکس‌برداری در خیابان مشغول بودیم محلی‌ها به سراغ‌مان می‌آمدند و نکات سفری مهمی را به ما گوش‌زد می‌کردند که در کتاب‌ها یافت نمی‌شود.

ژانگ که اکتبر گذشته با دوست خود از ایالت دیدن کرده پایه گذار شرکت «Daydow Info & Tech» (شرکتی در زمینه‌ی رسانه‌های جدید) در گوانژو است.

او می‌افزاید:

از هم‌صحبتی با آن‌ها لذت می‌بردم. آنان مانند سفرای کبک بودند. راهنمای تور می‌گوید که هدف آن‌ها این است که عاشق کبک شوید و دوباره به آن بازگردید.

ژانگ می‌گوید که مراکز اطلاعات توریستی تعداد زیادی بروشور درباره‌ی ایالت به دست می‌دهند و کارمندان‌شان بسیار مودب رفتار می‌کنند. امکان ثبت‌نام برای تور شهری بر اساس علایق مختلف در مراکز وجود دارد.

در حین یکی از تورهای شهر کبک، راهنمای تور به نقش زن یک جلاد در دوران قدیم درآمده و قوانین و موارد مشهور آن دوره را شرح می‌داد.

کبک

کبک که از لحاظ مساحت دومین ایالت کانادا به حساب می‌آید به لطف آمیختن میراث فرانسوی با فرهنگ آمریکای شمالی هدف گردشگری محبوبی است.

ایالت، که در ناحیه شرقی کانادا واقع شده، تنها محلی است که فرانسوی تنها زبان رسمی است.

ژولیا بولت، وزیر گردشگری کبک، که اخیرا به نمایندگی از صنعت گردشگری کبک از چین دیدن کرده می‌گوید:

ما برای تقویت همکاری‌هایمان با آژانس‌های مسافرتی و گردشگری چین تلاش می‌کنیم. همچنین ارتقای منابع گردشگری کبک از طریق امکانات توریسم آنلاین چین بسیار حیاتی است.

در زمان بازدید، آن‌ها با «Ctrip» و «Tuniu»، دو آژانس مسافرتی آنلاین پیش‌رو در چین برای دستیابی به بازار چین قرارداد بستند.

مارتین سوسی، رئیس و مدیرعامل اتحادیه گردشگری، می‌گوید که در متروهای شانگهای پوسترهایی بدین منظور تعبیه شده است.

افرا در کبک

اما علاوه‌بر تبلیغات سنتی، آن‌ها امید دارند که به وسیله‌ی ویدئوهای کوتاه و شبکه‌های اجتماعی، کبک را به مقصدی داغ برای جوانان چینی تبدیل کنند.

بنابر اتحادیه، اگر ایالات متحده را در نظر نگیریم، بهترین بازار گردشگری برای کانادا عبارت است فرانسه، آلمان و بریتانیا و این در حالی است که چین بزرگترین بازار کبک در آسیا است.

ماه گذشته «ایر کانادا» پرواز مستقیم بین شانگهای و مونترال برقرار کرد.

اتحادیه گردشگری درباره‌ی اثر پروازهای مستقیم اطمینان دارد و پیش‌بینی می‌کند که آمار گردشگران تا ۲۰۲۰ به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

در سپتامبر ۲۰۱۵، اولین پرواز بین پکن و مونترال انجام پذیرفت و در آن سال شمار گردشگرانی که به کبک سفر می‌کردند ۳۰ هزار نفر بود. سال گذشته (۲۰۱۶) این عدد به ۸۵ هزار نفر رسید.

بولت می‌گوید:

حکومت ما روابطی مطلوبی در زمینه‌ی تجارت، آموزش، فرهنگ و علم با چین برقرار کرده است. و ما اطمینان داریم که پروازهای مستقیم مسافران چینی بیشتری را با خود به همراه خواهد آورد. ما آمادگی لازم را داریم.

او می‌افزاید:

ما درباره‌ی نیازهای توریست چینی دست به تحقیق زده‌ایم- دستیاری در زبان،غذا و سازگاری با محیط- تا محصولات گردشگری خود را توسعه دهیم که شامل طبیعت و فضای باز است.

به گفته‌ی او حکومت به بانیان توریسم کبک یاری می‌دهد تا محصولاتی را ویژه‌یصنعت توریست چین طراحی کنند.

وقتی با او در باب تشویق گردشگران چینی برای سفر به کبک مشورت کردند او گفته که قایقرانی برای تماشای نهنگ‌های به سطح آب آمده از ماه می تا اکتبر فعالیتی مهیج است.

تماشای نهنگ‌

او همچنین بیان کرده که پوشیدن لباس‌های گرم و بادگیر بسیار اهمیت دارد. او افزوده که در بازه‌ی زمانی بین سپتامبر تا اکتبر برگ‌های رنگین درخت افرا جلوه‌ای بی‌بدیل را به چهره‌ی کبک می‌افزاید.

گائو لینگ، مدیر بازار آسیا و چین اتحادیه می‌گوید:

امروزه دیدن گردشگران چینی در کبک امری طبیعی است. آن‌ها نواحی بیشتری را کاوش می‌کنند و شب‌های بیشتری را نسبت به قبل در ایالت اقامت می‌کنند. بسیاری از گردشگران چینی که از دوردست به اینجا آمده‌اند به خوبی می‌دانند چگونه رستوران یا فروشگاهی محلی و خوب را بیابند.

او همچنین می‌گوید که چینی‌ها در گذشته تنها از شهرها دیدن می‌کردند در حالی که امروزه تا ۲۲ ناحیه توریستی توسعه یافته است.

به گفته‌ی او، تعداد مسافران مستقل از چین رشد پر شتاب‌تری نسبت به مسافران گروهی داشته است. مسافران گروهی عموما ۳ شب در ایالت اقامت می‌کنند، دو شب در مونترال و شبی در شهر کبک، این در حالی است که مستقل‌ها غالبا هفته‌ای را در ایالت سپری می‌کنند.

او در جواب این‌که چه عنصری کبک را منحصر به فرد می‌کند می‌گوید:

به محض این‌که به فرودگاه وارد می‌شوید، رایحه‌ای از فرهنگ فرانسوی در علائم دو زبانه به مشام می‌رسد. شما به آمریکای شمالی قدم می‌نهید اما فرهنگ اصیل فرانسوی مانند مد و غذارا تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

منبع China Daily

دیدگاه