تمام نمایشگاه های بین المللی ۲۰۱۸ ایران در تبریز برگزار خواهد شد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
تمام نمایشگاه های بین المللی ۲۰۱۸ ایران در تبریز برگزار خواهد شد

تمام همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۸ در تبریز برگزار خواهد شد.

«زهرا احمدی‌پور» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در جلسه شورای سیاست‌گذاری «تبریز ۲۰۱۸» که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و برخی دیگر از مسئولان برگزار ‌شد، با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی در تبریز گفت:

تمام همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۸ در تبریز برگزار خواهد شد و در نتیجه رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه، گرفتن اعتبار برای برگزاری این نمایشگاه‌ها در تبریز درحال پیگیری است؛ اما سرمایه اصلی ما سمن‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در آذربایجان‌شرقی هستند.

احمدی‌پور در ادامه به بیان اهمیت این رویداد پرداخت و ادامه داد که جهت‌گیری معاونت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۹۶، مبتنی بر رویداد فراملی «تبریز  ۲۰۱۸» است.

تبریز ۲۰۱۸

وی همچنین گفت که خوشبختانه برنامه‌های مناسبی برای این رویداد تعریف شده است و علاوه بر ستاد ملی، ستاد استانی نیز برنامه‌های مناسبی را برای برگزاری این رویداد در دستور کار دارد.

تبریز ۲۰۱۸معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به تعریف مسیرهای گردشگری در برنامه‌های ستاد استانی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» بیان کرد:

این محورها نباید محورهای شهری با مرکزیت تبریز تلقی شود، بلکه باید خوشه‌بندی فعالیتی را تعیین کنیم که به مرکزیت تبریز این مسیرهای گردشگری در استان مشخص شود؛ به این ترتیب وقتی تبریز مانند یک لکوموتیو به‌ حرکت در‌آید، سایر شهرهای آذربایجان‌شرقی را نیز حرکت می‌دهد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره تبلیغات برای این رویداد گفت که باید بروشورهای تبریز ۲۰۱۸ در پروازهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد و سرمایه‌گذاران داخل و خارج کشور برای سرمایه‌گذاری در تبریز با این رویداد آشنا شوند.

تبریز ۲۰۱۸احمدی‌پور همچنین یادآور شد که توجه به اقامتگاه‌های بین‌راهی خصوصا موضوع سرویس‌های بهداشتی، مرمت خانه‌های تاریخی و افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف تنوع‌بخشی، می‌تواند از جمله موارد مهمی باشد که در تعریف بسته‌های گردشگری برای این رویداد مدنظر قرار گیرد. به گفته وی در این خصوص برگزاری تورهای آشنایی با کارگاه‌های صنایع‌دستی، برگزاری جشنواره‌های غذایی و احداث کیوسک‌های صنایع‌دستی نیز از دیگر مواردی است که در تدوین بسته‌های گردشگری برای این رویداد مورد توجه قرار می‌گیرد.

احمدی‌پور در سخنانش به مبحث توسعه پایدار نیز اشاره کرده و یادآور شد:

حتما در پایان سال ۲۰۱۸ گردشگری ما باید به‌سمت پایدار شدن حرکت کرده باشد؛ بنابراین زیرساخت‌هایی که در این استان فراهم می‌شود باید با رویکرد توسعه پایدار باشد.

در ادامه این جلسه، «اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد که رویداد «تبریز ۲۰۱۸» رویدادی مهم و فراملی است که می‌تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی‌تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی داشته باشد.

جبارزاده با بیان اینکه در سال ۹۶ در کنار ماموریت اصلی خود در بحث «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال»، دو مقوله احیای دریاچه ارومیه و «تبریز ۲۰۱۸» را که دقیقا همسو با شعار سال است، گفت که این رویداد می‌تواند منجر به توسعه تولیدات کشاورزی و همچنین توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در این عرصه و بخش خدمات شود، مورد توجه قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه