۷ لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت دوم)

شایان شفایی
شایان شفایی یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
۷ لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت دوم)

بستن چمدان و کوله پشتی در بعضی از مواقع خاص واقعا سخت و طاقت فرسا خواهد بود. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط

سفر کردن همچنان لذت بخش است! و همچنان می‌توان از طریق سفر و گردشگری تجربیات و خاطراتی فوق‌العاده برای خود ساخت. از جمله مزیت‌های یک سفر صحیح می‌توان به آشنا شدن به مناطق مختلف و حتی شناختن بیشتر خود اشاره کرد. توجه به این مسئله که سفر می‌تواند به شناخت قابلیت‌های خودمان کمک کند و از طریق سفر می‌توانیم بفهمیم که تا چه حد قادر هستیم در برابر یک سری از مسائل و مشکلات مقاومت کنیم بسیار مهم و قابل اهمیت است. اما سفر همچنان مشکلات خاص خود را هم دارد و همیشه ایده آل نیست!

در اولین قسمت از این مقاله سه لحظه‌ای که بستن چمدان یا کوله پشتی و مهیا کردن خود برای یک سفر عذاب آور هستند را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تحت یک سری از شرایط خاص و با یک سری پیش زمینه‌های مشخص از یک سفر، آماده کردن خود و وسایلمان برای سفر واقعا کار آسان و لذت بخشی نخواهد بود! حال نوبت آن رسیده که باقی لحظاتی که باعث می‌شوند بستن چمدانمان برای سفر پیش رو واقعا خوشایند نباشد را با یکدیگر بررسی کنیم:

۴. وقتی می‌دانید که همراهان همیشگی‌تان در سفر پیش رو شما را همراهی نخواهند کرد!

چمدان کوله پشتی

وقتی می‌دانید که باید بسیاری از دوستان و آشنایان خود را رها کنید و به سفر بروید!

فرقی نمی‌کند که تنهایی سفر کنید یا اینکه با یک گروه مشخص از دوستان و آشنایانتان به گردشگری بپردازید؛ در هر دو صورت هنگام سفر کردن باید بسیاری از دوستان و آشنایان خود را رها کنید و به سفر بروید. درست است که این اتفاق برای مدت زمان موقتی خواهد افتاد اما همچنان ممکن است که این مسئله برای بعضی از افراد خوشایند نباشد. این مسئله را هم قبول داریم که با پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر عملا فاصله‌ای میان افراد آشنا با یکدیگر وجود ندارد اما بیایید قبول کنیم که با وجود تمام این گزینه‌ها، همچنان لحظه خداحافظی با دوستان، آشنایان یا حتی خانواده و سوار شدن به هواپیما، قطار یا هر وسیله نقلیه دیگری کار آسانی نخواهد بود. هنگام سفر باید قبول کنید که از نزدیکان خود دور شده‌اید و حال باید با یک محیط جدید، افراد جدید و یک فرهنگ جدید مواجه شوید. تصمیماتی که در طول سفر می‌گیرید همگی بر روی دوش خودتان است و دیگر از دلگرمی‌ها و حمایت‌های اطرافیان خبری نیست!

درست است که تمامی این مسائل موقتی است و پس از بازگشت از سفر اکثر آن‌ها حل خواهند شد اما با این وجود همین افکار برای بسیاری از افراد باعث می‌شوند تا گردشگر پیش از سفر خود احساس چندان خوبی نداشته باشد و برای بستن چمدان خود هیچگونه اشتیاقی به خرج ندهد!

۵. وقتی می‌دانید که دردسرهای ماندن در هتل بسیار زیاد است!

چمدان کوله پشتی

برای اکثر گردشگرانی که به نقاط مختلف سفر می‌کنند، اقامت در هتل یک امر ضروری و همیشگی است. قطعا همه ما تا کنون اقامت در هتل را تجربه کرده‌ایم و کم و بیش با مشکلات ناشی از آن آشنایی داریم! صرف نظر از هزینه‌های هتل که ممکن است گاهی برای گردشگری سنگین باشد، مشکلات زیادی همراه با اقامت در یک هتل برای گردشگر بوجود خواهد آمد. از راحت نبودن در اتاق گرفته تا سر و صدای زیادی که ممکن است از اطراف به گوشمان برسند و باعث شوند تا نتوانیم به درستی استراحت کنیم، همه و همه می‌توانند سفر ما را خراب کنند! در شرایط این چنینی آرزو می‌کنیم که ای کاش هر چه زودتر به خانه برگردیم و در اتاق خودمان استراحت کنیم!

حال فرض کنید می‌دانید که در سفر پیش رو قرار است تا مشکلاتی از این قبیل در هتل برایتان پیش بیاید. آیا باز هم با شوق و اشتیاق وسایل مورد نیاز سفر را جمع خواهید کرد؟

۶. وقتی می‌دانید که هزینه‌های سفر بسیار زیاد خواهد شد!

چمدان کوله پشتی

در بعضی از سفرها، هزینه‌ها چیزی فرای انتظار ما از آب در خواهند آمد و سفرمان سخت‌تر از چیزی خواهد شد که فکرش را می‌کردیم! تصور کنید که چند ماه را حسابی کار کرده‌اید و درآمد خود را نگه داشتید تا بتوانید به یک سفر بروید و ناگهان در سفر متوجه خواهید شد که هزینه‌های رفت و آمد، اقامت و غذا بسیار بیشتر از چیزی شده که فکرش را می‌کردید! حال باید پول خود را حسابی ذخیره کنید، غذاهای ارزان‌تری بخورید، چیز اضافی نخرید و در کل سفر سخت‌تری داشته باشید!

اگر قرار باشد که به سفری این چنینی بروید و بدانید که مشکلات مالی برایتان بوجود خواهد آمد و بنا به دلایلی مجبور باشید که به سفر بروید، قطعا بستن چمدان و کوله پشتی عذاب آور خواهد شد.

۷. وقتی دقیقا نمی‌دانید زندگی‌تان به کدام سو می‌رود و حس می‌کنید که باید بزرگ شوید!

چمدان کوله پشتی

هنگامی که دوران کودکی و نوجوانی را پشت سر می‌گذاریم، یک بُعد جدید از زندگی را تجربه خواهیم کرد و مسئولیت‌های بسیار زیادی خواهیم داشت. مطمئنا در این مرحله از زندگی سوالات بسیاری ذهنمان را درگیر می‌کنند و شک و شبهه‌های زیادی در زندگی پیش خواهد آمد. سوالاتی از قبیل: «چه شغلی را انتخاب کنم؟»، «پول خود را چگونه خرج کنم؟» یا «زندگی‌ام به چه سمتی خواهد رفت؟» تمامی نداند و دائما ذهنمان را درگیر می‌کنند. حال تصور کنید که با شک و تردیدهای این چنینی یک سفر اجباری جلویمان سبز شود! آیا باز هم برای رفتن به سفر اشتیاق کافی را خواهیم داشت؟

تمام هفت لحظه‌ای که در آن‌ها بستن چمدان عذاب آور خواهند شد را بررسی کردیم. اما نکته اصلی اینجاست که موقع مواجه شدن با هر کدام از این شرایط، زیاد سخت نگیرید، نفس عمیقی بکشید و بدانید که برای داشتن اوقاتی خوب و خوش به دلایل مشخصی نیاز ندارید. کافیست که بتوانید در لحظه زندگی کنید و از هر چیزی لذت ببرید!

نظر شما در مورد شرایطی که مطرح شدند چیست؟ آیا تا کنون آن‌ها را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع stayatbase

دیدگاه