ایران و اسپانیا برای حفظ و مرمت اماکن تاریخی قرارداد امضا کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
ایران و اسپانیا برای حفظ و مرمت اماکن تاریخی قرارداد امضا کردند

ایران و شرکت دولتی «پارادورس» اسپانیا به منظور مرمت ابنیه تاریخی و تبدیل این اماکن به هتل و مراکزاقامت توریستی قرارداد همکاری امضا کردند.

نشریه گردشگری و هتلداری «پره فرنته» نوشت قراردادی بین سازمان ایرانی «سبتا» که کار اصلی آن حفظ ابنیه تاریخی است و شرکت «پارادورس» به امضا رسید.

دو طرف همچنین درباره تشویق سفر میان ایران و اسپانیا توافق کردند. اما هیچ‌یک از طرفین مشخص نکردند که چه اقداماتی را در این راستا به انجام می‌رسانند.

مرمت اماکن تاریخی

برگزاری کارگاه‌های تکنیکی، انجام بازدیدهای کارشناسی جهت مشخص کردن وضعیت ابنیه و سرویس‌های مشاوره برخی دیگر از موارد مورد توافق میان ایران و اسپانیا بوده است.

بر اساس این قرارداد سالانه ۱۰۰ ساختمان مشمول این طرح خواهد شد به طوری‌که در پایان سال ۲۰۲۵ بر اساس این قرارداد یک هزار و ۸۴ ساختمان تاریخی زیر نظر سازمان سبتا مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و به بخش خصوصی تحویل داده می‌شود.

براساس آنچه در این باره مورد تاکید قرار گرفته، سرمایه‌گذاران سوئدی و ایتالیایی علاقمند به سرمایه‌گذاری در این هتل‌ها هستند و شهرهای کرمان، کاشان و اصفهان جزو شهرهایی هستند که ساختمان‌هایی با ارزش بالا در این گونه ساختمان‌ها دارا هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه