با بهترین مراکز خرید کوش آداسی آشنا شوید

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
با بهترین مراکز خرید کوش آداسی آشنا شوید

کوش آداسی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی در کشور ترکیه است که مراکز خرید محدودی دارد؛ با این حال، بازدید از آن‌ها تجربه جالبی برای شما رقم خواهد زد.

کوش آداسی، جزیره کوچکی در نزدیکی ازمیر ترکیه است که هر سال، میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود می‌کشاند. کوش آداسی بیشتر یک شهر تفریحی به حساب می‌آید و بسیاری از مسافران برای خرید به شهر ازمیر می‌روند. در کوش آداسی نباید انتظار مراکز خرید متعدد، بزرگ و شلوغی مانند آنتالیا یا استانبول را داشته باشید؛ با این حال، در بهترین مراکز خرید کوش آداسی می‌توانید برای تفریح و خرید به‌خصوص خرید سوغات و یادگاری بپردازید. در ادامه شما را با مراکز خرید کوش آداسی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بازدید از آن‌ها را در برنامه سفر خود بگنجانید.

کوش آداسی

منبع عکس:booking.com. (عکاس: نامشخص)

لیست بهترین مراکز خرید کوش آداسی:

۱. بازار بزرگ کوش آداسی

  • ساعت کار: هر روزه ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: Dağ, Şöförler Sk., ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

بازار بزرگ کوش آداسی

منبع عکس: bisungasht.com. (عکاس: نامشخص)

بازار بزرگ کوش آداسی با بیش از پنج هزار فروشگاه، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کوش آداسی است. در این بازار که پس از بازار استانبول، بزرگ‌ترین بازار ترکیه به شمار می‌آید، هرآنچه که نیاز دارید را از انواع پوشاک، پارچه، کیف، کفش، محصولات چرمی، لوازم آرایشی بهداشتی، ساعت، طلا، نقره و جواهرات گرفته تا انواع تابلو فرش، تابلوهای زینتی، سفال و کوزه‌های عتیقه و حتی ادویه، انواع سبزیجات، مواد غذایی، آجیل و خشکبار پیدا خواهید کرد. بهترین بخش این بازار، غرفه‌هایی هستند که سوغاتی و یادگاری‌های کوش آداسی را به شما عرضه می‌کنند. 

بازار کوش آداسی از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن، با نام گرند بازار یا بازار بزرگ شناخته می‌شود. در این بخش با مغازه‌دارانی روبه‌رو می‌شوید که به مشتری و گردشگران اهمیت بسیاری می‌دهند و با چایی و قهوه ترک از آن‌ها پذیرایی می‌کنند. بازدید از بخش دوم بازار (بازار اورینت) را نیز از دست ندهید. در بازار کوش آداسی انواع کالاها با قیمت و کیفیت مناسب به مشتریان ارائه می‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است بازدید از آن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. در بازار بزرگ کوش آداسی این فرصت را دارید که با فرهنگ و سنت اهالی این منطقه آشنا شوید. جالب است بدانید که در بیشتر روزهای تابستان یک کشتی کروز در نزدیکی بازار توقف می‌کند و دقیقا در این روزها است که تعداد گردشگران و قیمت‌ها در این بازار زیاد می‌شوند.

۲. مرکز خرید اسکالا نوا

  • ساعت کار: هر روزه ۸:۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: Camikebir, Liman Cd., ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

 مرکز خرید اسکالا نوا

منبع عکس: tudayder.com. (عکاس: نامشخص)

در مرکز خرید اسکالا نوا تجربه فوق‌العاده‌ای از خرید در کوش آداسی در کنار اسکله با صدای پرندگان و هوای آزاد برای شما رقم خواهد خورد

اسکالا نوا (Scala Nuova Shopping Center Kusadasi Aegean Ports) یکی از مراكز خريد جدید كوش آداسی است که در نزدیکی یکی از اسکله کشتی‌های کروز شهر و بر سر راه هزاران گردشگری قرار دارد که برای ورود به کوش آداسی (شهرستان نوا) باید از آن عبور کنند. این مرکز خرید با مساحت ۹ هزار متر مربع دارای ۴۳ فروشگاه از برندهای روز جهان است که تجربه فوق‌العاده‌ای از خرید در کوش آداسی در کنار اسکله با صدای پرندگان و هوای آزاد را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما در این مرکز خرید می‌توانید اجناس متنوعی همچون عطر، پوشاک، پارچه‌های رنگارنگ، شال‌های بافتنی و کالاهای چرمی مانند کیف و کفش را به‌راحتی و البته به فراونی پیدا کنید؛ البته باید بدانید که قیمت‌ها در اسکالا نوا کمی بالاتر از بازارهای دیگر کوش آداسی است.

در فصل تابستان در فضای باز مرکز خرید اسکالا نوا کافه‌های زیبایی باز می‌شوند که با وجود چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای اژه، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. شما هم اگر دوست دارید طعم قهوه به سبک آمریکایی را مزه کنید، سری به شعبه استارباکس این مرکز خرید بزنید. زمین بازی کودکان و مرکزی برای نگهداری از آن‌ها در طول خرید والدین از جمله امتیازات مرکز خرید اسکالا نوا هستند. فاصله این مرکز خرید با مرکز شهر پنج دقیقه است و هتل‌های بسیاری نیز در نزدیکی آن قرار دارند.

۳. مرکز خرید آکدوغان

  • ساعت کار: هر روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Camikebir, Kahramanlar Cd. No:۱۵, ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید آکدوگان

منبع عکس: bisungasht.com. (عکاس: نامشخص)

پاساژ آکدوغان (Akdogan Passage) یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین مراکز خرید کوش آداسی است که اکثر فروشگاه‌های آن به مشتریان پوشاک عرضه می‌کنند. بیشتر اجناسی که در این پاساژ به فروش می‌رسند، قیمت نسبتا پایین و مناسبی دارند؛ به همین دلیل آکدوغان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به خرید ارزان در کوش آداسی به شمار می‌آید. به‌علاوه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیاری در فودکورت این مرکز خرید وجود دارند که می‌توانند مکانی فوق‌العاده برای استراحت و مزه کردن یک وعده غذای محلی یا حداقل یک استکان چای ترکی با باقلوا باشند.

مرکز خرید آکدوغان سه طبقه است و بیشتر گردشگران آن را با مجسمه زیبایی می‌شناسند که در محوطه آن قرار دارد. این مرکز خرید مساحت کمی دارد؛ با این وجود، چند فروشگاه عالی پوشاک در دل آن جای دارند. در پاساژ آکدوغان نمایندگی‌های رسمی بسیاری به چشم نمی‌خورند؛ اما نگران نباشید، فروشگاه‌های آن تنها برندهای اورجینال و اصلی را به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها خرید کنید. پاساژ آکدوغان یک سالن سینما هم دارد که فیلم‌های متنوعی را پخش می‌کند. سرویس بهداشتی و زمین بازی کودکان از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند.

۴. مرکز چرم کوش آداسی 

  • ساعت کار: هر روزه ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ شب
  • آدرس: Camikebir mahallesi Barbaros Hayrettin No:۱۵ Kusadasi, Paşa Sk, ۰۹۴۰۰, Turkey (مشاهده روی نقشه)

مرکز چرم کوش آداسی 

منبع عکس: kusadasileather.com. (عکاس: نامشخص)

چرم سوغات محبوب ترکیه است و محصولات چرمی در اغلب شهرهای ترکیه به چشم می‌خورند. مرکز چرم کوش آداسی (Kusadasi Leather) از آن دسته مکان‌هایی است که بهتر است بازدید از آن را از دست ندهید؛ به‌خصوص اگر قصد داشته باشید به‌عنوان سوغات، محصولات چرمی برای عزیزانتان بخرید. در این مرکز انواع اجناس چرمی باکیفیت مانند کاپشن چرم، دامن، شلوار و سایر کالاهای چرمی با طرح‌ها، رنگ‌ها و نقش‌های متنوع عرضه می‌شوند.

مرکز چرم کوش آداسی همه‌روزه، حتی در روزهای تعطیل رسمی باز است. یک نکته مهم درباره مرکز چرم کوش آداسی این است که میانگین هزینه‌ها در این فروشگاه به مراتب بالا است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان حراجی به این فروشگاه بروید تا بتوانید با قیمت‌های مناسب‌تری خرید کنید.

۵. فروشگاه هاجیوات

  • ساعت کار: دوشنبه تا شنبه: ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: Alacamescit, Yıldırım Cd. No:۷, ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

 فروشگاه هاجیوات

منبع عکس: traveltop۶.com. (عکاس: نامشخص)

ظروف چینی و سفالی دست‌ساز با طرح‌های سبز و آبی یکی از پرطرفدارترین و بهترین کالاهایی هستند که می‌توانید در فروشگاه هاجیوات خریداری کنید

فروشگاه هاجیوات (Hacivat) یکی از مراکز خرید مناسب برای خرید سوغات، کاشی‌های رنگارنگ، تابلوهای نقاشی و صنایع دستی در کوش آداسی است. این فروشگاه با تعداد زیادی فروشگاه مدرن و لوکس در یک ساختمان زیبا قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین و بهترین کالاهایی که می‌توانید در آن خریداری کنید، ظروف چینی و سفالی دست‌ساز با طرح‌های سبز و آبی هستند. در فروشگاه هاجیوات به مرکز فروش آثار دست‌ساز هنرمندان محلی یا مرکز فروش زیورآلات هم سر بزنید. محضولات این فروشگاه در ابعاد و قیمت‌های گوناگونی به فروش می‌رسند و طیف وسیعی از انتخاب‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

فروشگاه هاجیوات یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازارهای کوش آداسی است که در سال ۱۹۶۸ افتتاح شده است. این فروشگاه قدیمی‌ترین بازار کوش آداسی نیز به حساب می‌آید که کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این بازار نباید انتظار خرید ارزان داشته باشید؛ زیرا تمام آثار هنری ارائه شده در فروشگاه هاجیوات ساخته دست هستند و قیمت بالایی دارند. فروشگاه هاجیوات را می‌توان به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی نیز معرفی کرد؛ پس اگر قصد خرید هم ندارید، حتما از این فروشگاه شبیه به یک نمایشگاه رنگارنگ دیدن کنید و در عین لذت بردن از فضای دوستانه آن با بومیان و هنرمندان ترک از نزدیک آشنا شوید.

منبع عکس اول: inspirock.com. عکس دوم تا چهارم: traveltop۶.com. (عکاس: نامشخص)

۶. مرکز خرید AVM

  • ساعت کار: هر روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Yavansu, Yavansu Mah Karaova Sok, Yavansu Yolu Cd. ۸/۷ G-۱, ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید ای‌وی‌ام (Kuşadası Alışveriş ve Yaşam Merkezi) از مراکز خرید جدید و محبوب کوش آداسی است که با فضایی باز و فروشگاه‌های بزرگ توجه‌های بسیاری را به‌سمت خود جلب کرده است. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است و علاوه بر کالاهای برند، لوکس و گران‌قیمت اروپایی و اورجینال همچون آدیداس، نایک، مانگو و پیر گاردین، کالاهای ارزان‌قیمت نیز عرضه می‌کند. 

کافی‌شاپ، رستوران، سالن اسپا، خودپرداز، فست‌فود، آرایشگاه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، چند سالن سینما، سالن آمفی‌تئاتر روباز و همچنین سالن بازی کودکان با امکانات مناسب از جمله امکانات رفاهی مرکز خرید AVM هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار خرید و گشت‌وگذار، سرگرم نیز بشوند. 

مرکز خرید AVM

منبع عکس: تریپ ادوایزر. (عکاس: نامشخص)

وسعت مرکز خرید AVM، تقریبا ۲۴,۷۰۰ متر مربع است. این مرکز خرید در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد و هر کسی می‌تواند با هر سلیقه و بودجه‌ای به خرید در آن بپردازد. توجه داشته باشید که هنگام خرید در مرکز خرید AVM همراه داشتن ارز الزامی است. بخش اعظمی از این پاساژ به فروشگاه‌های زیورآلات، لوازم آرایشی و پوشاک زنانه اختصاص دارد. به‌علاوه، این مرکز خرید مکان مناسبی برای خرید اسباب‌بازی و لباس برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید. 

مرکز خرید AVM در نزدیکی ساحل مشهور «انگ بیچ» و پارک آبی آتلانتیس آکوا واقع شده است و گردشگران می‌توانند پس از بازدید از آن‌ها سری هم به مرکز خرید ای‌وی‌ام بزنند. بهترین و راحت‌ترین مسیر دسترسی به مرکز خرید AVM استفاده از تاکسی یا کرایه ماشین است.

۷. مرکز خرید کیپا

  • آدرس: Candan Tarhan Bulvari Selale Evleri F Blok No:۲, ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey

مرکز خرید کیپا

منبع عکس: bisungasht.com. (عکاس: نامشخص)

نام مرکز خرید کیپا در اکثر شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنتالیا به چشم می‌خورد؛ خوشبختانه این مرکز خرید در کوش آداسی نیز شعبه دارد. در مرکز خرید کیپا کوش آداسی می‌توانید از بسیاری از برندهای مطرح دنیا خرید کنید. در این مرکز خرید دو سالن سینمای مجزا نیز وجود دارند که جدید‌ترین فیلم‌های روز اروپا و آمریکا را به نمایش می‌گذارند و یکی از آن‌ها امکان اکران فیلم‌های هفت بعدی را دارد. 

انواع امکانات رفاهی و خدماتی مانند چند کافه و رستوران، سالن زیبایی، پارکینگ، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، هایپرمارکت و کارت هدیه خرید نیز در مرکز خرید کیپا وجود دارند تا تجربه خرید شما را کامل کنند. در این مرکز خرید می‌توانید خریدی لوکس و در عین حال مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

۸. مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه (novada outlet soke)

  • ساعت کار: هر روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Atatürk, Aydın Cd. No:۲۱۶, ۰۹۲۰۷ Söke/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه

منبع عکس: bisungasht.com. (عکاس: نامشخص)

مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه کوش آداسی برای افرادی مناسب است که قصد خارج شدن از شهر و حرکت به‌سمت بدروم را داشته باشند

در مرکز خرید نوادا مجموعه‌ای از فروشگاه‌های اوتلت وجود دارد؛ فروشگاه‌هایی که لباس‌های اورجینال اروپایی که یک سال در انبار مانده و فروش نرفته‌اند را به فروش می‌رسانند. این لباس‌های برند، اورجینال هستند و شما می‌توانید با قیمت بسیار کمی آن‌ها را خریداری کنید؛ پس اگر به‌دنبال خرید اجناس لوکس با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، حتما به مرکز خرید نوادا اوت لت سر بزنید. این مرکز خرید با امکاناتی چون رستوران بزرگ، چند کافه مختلف، شعبه های مک دونالد و استارباکس، اتاق سیگار، پارکینگ، زمین بازی کودکان و همچنین سالن سینما مکانی مناسب برای خرید و گردش در کوش آداسی به شمار می‌آید. 

مرکز خرید نوادا نسبتا بزرگ است و فروشگاه‌های آن در زمینه پوشاک، پارچه، لوازم الکترونیکی، مبلمان و دکوراسیون فعال هستند و از برندهای حاضر در آن می‌توان به ال‌سی‌وایکیکی، فیلا، نایک، ماوی، کالینز، بنتون، آدیداس و غیره اشاره کرد. مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه کوش آداسی برای افرادی مناسب است که قصد خارج شدن از شهر و حرکت به‌سمت بدروم را داشته باشند؛ زیرا این مرکز خرید با مرکز شهر ۴۰ کیلومتر فاصله دارد و در شهر سوکه واقع شده است. در این مرکز خرید چهار فروشگاه نیز وجود دارند که به‌صورت مستقیم محصولات تولیدکنندگان را به فروش می‌رسانند. 

در مرکز خرید نوادا علاوه بر فروشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی نیز برای بچه‌های پنج تا ۱۲ سال وجود دارد که اطلاعات اولیه‌ای را در مورد برخی حرفه‌ها به آن‌ها ارائه می‌دهد. کودکانی که علاقه دارند خلبان، پزشک یا آتش‌نشان شوند، از طریق دوره‌های برگزار شده در تاریخ‌های مشخص به این سه حرفه معرفی می‌شوند. پس از فعالیت‌های نمایشی خلاق، کودکان گواهینامه ویژه مشارکت دریافت می‌کنند و می‌توانند با لباس‌های حرفه موردعلاقه خود عکس بگیرند.

۹. مرکز خرید کوش آداسی

  • ساعت کار: هر روزه ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Türkmen, Eski Kuşadası-Selçuk Yolu, ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید کوش آداسی

عکاس: نامشخص

مرکز خرید کوش آداسی، مرکز خریدی مدرن و نسبتا کوچک است که امکانات تفریحی مانند رستوران، مجموعه بولینگ و فروشگاه‌های متنوع، آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید در کوش آداسی کرده‌اند. در این مرکز خرید می‌توانید لباس‌های زنانه زیبایی که توسط تولیدکننده‌های محلی تولید شده‌اند را با قیمت‌هایی مناسب خریداری کنید.

۱۰. فروشگاه توبا کورویمیش

  • ساعت کار: هر روزه ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Değirmendere, Süleyman Demirel Blv. No:۲۲۳, ۰۹۴۰۰ Kuşadası/Aydın, Turkey (مشاهده روی نقشه)

فروشگاه توبا کورویمیش

منبع عکس: yandex.com.tr. (عکاس: نامشخص)

فروشگاه «توبا کورویمیش» (Tuğba Kuruyemiş) در کوش آداسی، طیف گسترده‌ای از محبوب‌ترین دسرهای ترکی را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. در این فروشگاه می‌توانید انواع میوه خشک، شیرینی، آجیل، راحت‌الحلقوم، آبنبات و غیره را با بهترین بسته‌بندی و کیفیت خریداری کنید. فروشگاه توبا کورویمیش وسعت زیادی دارد و خرید انواع آبنبات به‌صورت کیلویی در آن امکان‌پذیر است. بازدید از این فروشگاه به افرادی که به‌دنبال خرید سوغاتی‌های خوشمزه هستند به‌شدت توصیه می‌شود. 

نکات مهم خرید در کوش آداسی

  • هرگز چانه‌زنی و گرفتن تخفیف را برای خرید در بازارها و بازارچه‌‌های کوش آداسی فراموش نکنید. در نظر داشته باشید که معمولا قیمت کالاها بالاتر از قیمت واقعی است و به‌طور معمول فروشنده‌ها جایی را برای چانه‌زنی در نظر می‌گیرند؛ پس نگران نباشید و تخفیف گرفتن را از یاد نبرید. اگر با فروشنده‌ای به توافق نرسیدید، چند قدم آن‌طرف‌تر همان کالا را می‌توانید با قیمت دیگری بخرید.
  • علاوه بر بازارچه‌های محلی و بازارهای قدیمی در کوش آداسی، بوتیک‌ها و مراکز خرید مدرنی نیز وجود دارند که معمولا در آن‌ها کالاهای اصل با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند. در این مراکز معمولا نمی‌توان چانه‌زنی کرد و اجناس با قیمت مشخص شده به فروش می‌رسند.
  • در زمان خرید از بازارهای کوش آداسی مراقب باشید؛ زیرا کالاهای تقلبی بسیاری در این بازارها به فروش می‌رسند.
  • حتما لباس‌ها را قبل از خرید، بپوشید؛ زیرا برخی از اندازه‌ها به اشتباه در آن‌ها درج شده است.
  • اگر قصد خرید طلا و زیورآلات دارید، حتما به فروشگاه‌های معتبر بروید و در زمان خرید، دقت کافی داشته باشید.
  • برای خرید فرش (یکی از گران‌ترین صنایع دستی ترکیه) به فروشگاه‌های معتبر بروید.

خرید در کوش آداسی

منبع عکس: media-cdn.tripadvisor.com. (عکاس: نامشخص)

اگر تجربه خرید یا بازدید از مراکز خرید کوش آداسی را دارید، نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: تریپ ادوایزر (مرکز خرید AVM)

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید کوش آداسی کدامند؟

از بهترین مراکز خرید کوش آداسی می‌توان از بازار بزرگ کوش آداسی، مرکز خرید اسکالا نوا، مرکز خرید آکدوگان، مرکز چرم کوش آداسی، فروشگاه هاجیوات، مرکز خرید AVM، مرکز خرید کیپا، مرکز خرید نوادا اوت لت، مرکز خرید کوش آداسی و فروشگاه توبا کورویمیش نام برد.

برای خرید سوغات و صنایع دستی به کدام مرکز خرید کوش آداسی برویم؟

بازار بزرگ کوش آداسی و فروشگاه هاجیوات (Hacivat).

برای خرید محصولات چرمی به کدام مرکز خرید کوش آداسی برویم؟

مرکز چرم کوش آداسی.

در مرکز خرید AVM چه امکاناتی وجود دارد؟

کافی‌شاپ، رستوران، سالن اسپا، خودپرداز، فست فود، آرایشگاه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، چند سالن سینما، سالن آمفی‌تئاتر روباز و همچنین سالن بازی کودکان با امکانات مناسب.

مطالب مرتبط:

دیدگاه