اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور تا پایان بهار

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه  ریلی کشور تا پایان بهار

تکمیل خط ریلی آذربایجان غربی تا پایان بهار، این شبکه ریلی که از کنار دریاچه ارومیه عبور میکند به آذربایجان غربی می‌رسد و مرکز استان آذربایجان غربی نیز به  شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد:

تا پایان بهار سال جاری خط ریلی به ارومیه خواهد رسید تا مرکز استان آذربایجان غربی رسما به شبکه ریلی کشور متصل شود.

خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت این پروژه توضیح داد:

دولت یازدهم از ابتدا پنج پروژه ریلی بزرگ را به عنوان اولویت‌های اصلی کشور در این حوزه مطرح کرد با توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی ارائه شده شرایط برای تامین مالی این پروژه‌ها و تکمیل آنها در زمانی کوتاه فراهم شد.

اتصال راه‌آهن به ارومیه یکی از پروژه‌های بزرگ ریلی محسوب شده و در چهارچوب این برنامه‌ی دولت قرار گرفت و بنا شد تا خط آهنی از مهاباد به سمت نقده و سپس ارومیه کشیده شود تا با اتصال خط ریلی از مراغه به مرکز استان آذربایجان غربی امکان اتصال آن به شبکه سراسری راه‌آهن فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول این پروژه ۱۸۵ کیلومتر در نظر گرفته شده، تصریح کرد:

در حال حاضر حد فاصل مهاباد تا نقده به طور کامل آماده بهره‌برداری است و تمام مراحل آن به اتمام رسیده است. از امروز حد فاصل نقده تا ارومیه که حدودا ۷۵ کیلومتر است، وارد مرحله ریل‌گذاری شده که امیدواریم این فرآیند نیز به زودی به اتمام برسد.

خادمی ادامه داد:

عملیات زیرسازی این بخش از کار پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و از امروز ریل‌گذاری در دو جبهه ایستگاه نقده و کیلومتر ۵۵ پروژه آغاز شده است. با آماده شدن شرایط جبهه سوم ریل‌گذاری نیز از ارومیه کلید خواهد خورد.

 با به پایان رسیدن مراحل ریل‌گذاری امکان تردد قطارها در ایستگاه ارومیه به وجود خواهد آمد.می‌توان امید داشت که این پروژه تا پایان بهار امسال آماده بهره‌برداری نهایی شود. البته برای انتقال بار و مسافر نیاز به انجام تست‌های فنی و ایمنی نهایی وجود دارد که شاید چند هفته به طول بیانجامد اما در نهایت تا پیش از پایان دولت یازدهم قطعا امکان تردد مسافران در این خط ریلی به وجود خواهد آمد.

مطالب مرتبط:

منبع اسنا

دیدگاه