راهنمای خرید در آگرا، هند

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
راهنمای خرید در آگرا، هند

آگرا یکی از شهرهای توریستی هند است. در ادامه با راهنمای خرید در آگرا همراه این مقاله باشید

از تاج محل‌های مینیاتوری تا بهترین صنایع دستی از مرمر آگرا را می‌توانید از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر بخرید. کسانی که فکر می‌کنند آگرا فقط به بناهای تاریخی و قلعه‌های باشکوه ختم می‌شود، باید تجدید نظر کنند. آگرا علاوه بر شاهکارهای معماری به خاطر بازارهای سنتی و مراکز خرید قدیمی شهرت دارد. اگر علاقه‌مند به خرید هستید در آگرا ناامید نمی‌شوید. البته امکانات و مناطق خرید در آگرا نسبت به سایر شهرهای توریستی هند، محدودتر است اما باز هم مراکز خریدی وجود دارند که دیدن آن‌ها را نباید از دست بدهید.

بهترین بازارهای صنایع دستی و محصولات هنری هند در آگرا واقع شده‌اند. اگر به صنایع دستی و پوشاک گلدوزی شده علاقه داشته باشید، آگرا بهترین جا برای خرید آن‌ها است. علاوه بر این، مراکز خرید، اوت‌لت‌ها، دپارتمان استورها، بازارهای محلی و مراکز فروش دولتی هم در آگرا وجود دارند تا بتوانید انواع کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

صنایع دستی آگرا

بیشتر مراکز خرید بزرگ آگرا در نزدیکی مجموعه‌ی تاج محل قرار دارند. این مناطق عبارت‌اند از بازار Sadar، بازار Kinari و Munro Road.

بازار (Sadar Bazaar)

صنایع دستی آگرا

این بازار یکی از مشهورترین مقاصد خرید برای گردشگرانی است که به آگرا سفر می‌کنند. این بازار در نزدیکی ایستگاه قطار Agra Cantt قرار دارد و به دو جاذبه‌ی گردشگری مهم آگرا یعنی تاج محل و قلعه آگرا نزدیک است. این بازار همچنین در نزدیکی منطقه‌ی مسکونی  Mall Road واقع شده است.

هر سال، میلیون‌ها توریست از سراسر هند و از کشورهای دیگر دنیا برای تماشای دیدنی‌های آگرا به این شهر سفر می‌کنند. بیشتر این گردشگران برای خرید حتما سری به این بازار می‌زنند. در این بازار انواع و اقسام کالاها را می‌توانید خریداری کنید. فروشگاه‌های محصولات چرمی، شیرینی‌های سنتی، صنایع دستی، پوشاک و... در این بازار دیده می‌شوند.

صنایع دستی آگرا

یکی از مشهورترین فروشگاه‌های محصولات چرمی در آگرا، دنیای چرم تاج (Taj Leather World) در همین بازار واقع شده است.

یکی دیگر از صنایع دستی مشهور آگرا، صنایع دستی مرمر هستند که در همین بازار می‌توانید انواع آن را خریداری کنید.

ساعت کار این بازار از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است. این بازار روزهای سه‌شنبه تعطیل است.

صنایع دستی آگرا

بازار کیناری (Kinari Bazaar)

خیابان باریک پشت مسجد جامع، بازار شلوغ و رنگارنگی است که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. این مجموعه به‌طور کلی بازار کیناری نامیده می‌شود اما از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام به فروش مجموعه ی خاصی از کالاها اختصاص دارد. در این بازار هم می‌توانید محصولات متنوعی از قبیل لباس، صنایع دستی، ادویه‌جات، زیورآلات، پارچه و غذاهای خیابانی بخرید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این بازار تجربه‌ی متفاوتی خواهد بود. در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید. چانه زدن سر قیمت‌ها در این بازار حسابی رواج دارد. اگر در این کار ماهر باشید می‌توانید تخفیف‌های قابل توجهی بگیرید.

صنایع دستی آگرا

بازار Subhash

ساعت کار این بازار از آوریل تا سپتامبر از هشت صبح تا هشت شب و از اکتبر تا مارس از ۹ صبح تا ۸ شب است.

اگر دوست دارید بهترین لباس‌های ابریشمین و انواع ساری‌های رنگارنگ را به‌عنوان سوغات یا یادگاری خریداری کنید، این بازار بهترین مکان است.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور هند را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه