زیباترین شهرهای کوچک اسپانیا، بازماندگان تاریخ (قسمت دوم)

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
زیباترین شهرهای کوچک اسپانیا، بازماندگان تاریخ (قسمت دوم)

گردشگران در سفر به اسپانیا اغلب به شهرهای بزرگی مانند بارسلون و والنسیا می‌روند اما روستاها و شهرهای کوچک آن یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور است. با معرفی زیباترین روستاهای اسپانیا، همراه کجارو باشید.

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی از نظر داشتن طبیعتی بکر است. تاریخ پر فراز و نشیب این کشور هم با طبیعت شگفت‌انگیزش دست در دست هم داده‌اند تا آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل کنند. در طول تاریخ اسپانیا توسط قدرت‌های بزرگ دست به دست شده و امروزه می‌توان آثار باقی مانده از هر دوره و حتی تاثیرات آن‌ها را بر معماری، فرهنگ و هنر جای جای این کشور مشاهده کرد. سفر به اسپانیا نیز فقط بازدید از شهرهای بزرگ نیست، در اقصی نقاط این کشور، شهرهای کوچک و روستاهای بسیاری زیادی وجود دارد که هر کدام به تنهایی آثار تاریخی و طبیعتی فوق‌العاده دارند که لذت بازدید از آن‌ها، کمتر از سفر به شهرهای بزرگ اسپانیا نیست. در ادامه به معرفی دیگر بهشت‌های کوچک اسپانیا می‌پردازیم:

آلکالا دل خوکار (Alcala del Jucar)، کاستیا-لامانچا

آلکالا دل خوکار  کاستیا لامانچا

این روستای قرون وسطایی، سکونتگاه مورها بود که در کوه ساخته بودند. خانه‌های آلکالا دل خوکار در صخره‌ها تراشیده و برخی از آن‌ها که در صخره‌ها ساخته شده بود، ویژگی عجیب و غریبی دارند که می‌توانند درجه حرارت را در تمامی طول سال ثابت نگه دارند؛ این امر در روزهای بسیار گرم تابستان اسپانیا امری بسیار ضروری است. خرابه‌های قلعه‌ی عرب (Arab fortress) که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد، به همراه خانه‌هایی که به خوبی از آن‌ها محافظت شده، در قسمت بالایی دره‌ی عمیق قرار دارد. ویرانه‌ها، مانند اسم روستا (آلکالا یا همان Alcala در زبان عربی به معنی قلعه است)، یادآور گذشته‌ی مورها است. میدان مسابقات گاوبازی شکل نامنظم دارد که در اسپانیا منحصر به فرد است و آن را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های مسابقه‌ی گاوبازی در این کشور محسوب کرد. یکی از بهترین جاهایی که نمای بسیار زیبایی بر این روستا دارد، رودخانه‌ای است که در مجاورت آن قرار دارد و می‌توان از آنجا عکس‌های بسیار زیبایی گرفت. 

کودیلرو (Cudillero)، آستوریاس

کودیلرو آستوریاس اسپانیا

کودیلرو مانند بسیاری از شهرها و روستاهای ساحلی آستوریاس در سمتی از کوه قرار دارد که رو به دریا است. افسانه‌ای می‌گوید که اینجا را وایکینگ‌ها پیدا کردند اما اولین اشاره‌ای که از این شهر شده و از آن نام برده‌اند، در قرن ۱۵ میلادی است که از آن به عنوان روستای ماهیگیری یاد شده است. اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر خانه‌های رنگارنگ آن است که به شکل نیم‌دایره، در اطراف خلیج کشیده شده‌اند و در پس‌زمینه آن تپه‌های سرسبز به چشم می‌خورد. در این روستا می‌توانید در تماشای فرهنگ‌های محلی و قایق‌های ماهیگیری که عصرها با صید روزانه به خانه برمی‌گردند، غرق شوید. رستوران‌های روستا ماهی تازه و غذاهای دریایی سرو می‌کنند که تمامی مواد اولیه‌ی آن‌ها را مردم محلی صید کرده‌اند. اگر به سمت مرکز روستا بروید، فانوس دریایی را می‌بینید که بر لبه‌ی صخره‌ای قرار دارد و از آنجا می‌توانید نمایی بسیار زیبا بر ساحل سبز اقیانوس اطلس را به نظاره بنشینید.

سولر (Soller)، مایورکا

سولر مایورکا اسپانیا

این شهر و بندر آن، در ساحل شمال شرقی جزیره‌ی مایورکا قرار دارد. این شهر به وسیله‌ی قطار ۱۹۱۲ تاریخی، به پایتخت پالما متصل می‌شود؛ این قطار در طول یک ساعت مسیر خود به پالما، از میان تپه‌هایی پر از درختان پرتقال، لیمو و زیتون عبور می‌کند. در میدان شهر، کلیسا، درختان انبوه، کافه‌هایی در فضای باز و پس‌زمینه‌ی کوه دیده می‌شود که یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که می‌توانید در این جزیره ببینید. بندر سولر ساحلی تقریبا دایره شکل دارد که در آنجا می‌توانید حمام آفتاب بگیرید و از استشمام عطر شکوفه‌های پرتقال و نارنج که با عطر و بوی دریا آمیخته شده است، کمال لذت را ببرید. ماهی کبابی که از صید روز تهیه شده است، با سس سیر و آب تازه‌ی پرتقال که محصول طبیعی مردم محلی است، از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که در سفر به سولر حتما باید امتحان کنید. 

Mogarraz، کاستیا و لئون

Mogarraz کاستیا و لئون

این شهر قرون وسطایی به طور طبیعی بین پارک‌های طبیعی و رشته‌کوه قرار گرفته و اهالی آن به خوبی سبک معماری سنتی و سنت‌های قدیمی را حفظ کرده‌اند. Mogarraz در بخش غربی کاستیا و لئون، به سمت پرتغال قرار دارد و تعداد سکنه‌ی آن کمی بیش از ۳۰۰ نفر است. این شهر طراحی شهری متمایزی دارد و از جهان عرب و یهود تاثیر پذیرفته و خانه‌هایی با میله‌های چوبی در آن به چشم می‌خورد. هنرهای دستی سنتی مردم این شهر در سراسر اسپانیا و کشورهای دیگر بسیار شناخته شده است که از این صنایع می‌توان به آثار طلا و جواهر، لباس‌های سنتی و گلدوزی روستایی اشاره کرد. در Mogarraz ۱۴ فواره‌ی آب وجود دارد که قدمت آن‌ها به ۱۶۰۰ میلادی می‌رسد و با قدم زدن در سراسر شهر، می‌توانید از این سازه‌های زیبا هم بازدید کنید. 

روندا (Ronda)، اندلس

روندا اندلس اسپانیا

روندا در بالای دره‌ای عمیق به طول ۱۲۰ متر و در نزدیکی مالاگا در اندلس قرار دارد و از ۲ بخش تشکیل شده است: سکونتگاه قدیمی مورها و شهر متعلق به قرن ۱۵ میلادی. در قرن ۱۸ میلادی، این دو بخش به وسیله‌ی پلی سنگی به نام Puente Nuevo به یکدیگر متصل شد و رواندای امروزی شکل یافت. این شهر تاریخ غنی‌ای دارد، از معماری مورها و اسپانیا گرفته تا دیواره‌های عظیم و حمام‌های عربی شهر. حمام‌های روندا در اواخر قرن ۱۳ میلادی ساخته شده‌اند و یکی از بهترین بناهای تاریخی حفظ‌شده‌ی اسپانیا محسوب می‌شوند. اگر پیاده به تنگه‌ی «Camino de los Molinos» بروید، نمای بسیار زیبایی از این شهر و پل شگفت‌انگیز آن خواهید دید و برای عکاسی نیز مناسب است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه