عمارتی قدیمی در تسخیر روح یک گنگستر

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
عمارتی قدیمی در تسخیر روح یک گنگستر

باز هم داستان تسخیر و عمارتی قدیمی در نیویورک که ظاهرا در تسخیر روح انتقام جوی یک گنگستر به دام افتاده و مورد توجه قرار گرفته است. با کجارو همراه باشید.

تاکنون و در قالب مجموعه مطالب گردشگری وحشت به شماری از خانه‌های تسخیر شده در اقصی نقاط جهان سرزدیم، اما این بار مقصد ما عمارتی است قدیمی در شهر نیویورک، آمریکا که صحنه‌ی دو حادثه‌ی دلخراش بوده و اسیر ماجرایی انتقام جویانه شده است.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

«عمارت کِرِیشِر» (Kreischer Mansion) در «استیتن آیلند» (Staten Island) مدت‌های مدیدی است که سکونتگاه دائمی هیچ خانواده‌ای نبوده است و شاید بخشی از این مسئله به داستان‌هایی بازمی‌گردد که پیرامون این بنا دهان به دهان چرخیده و ایجاد رعب و وحشت می‌کنند. داستان‌هایی در رابطه با ارواح که در نهایت این عمارت را به عنوان خانه‌ای تسخیر شده معرفی کرده و آن را به مرکزی برای جلب توجه عاشقان دنیای ترس و هیجان مبدل می‌کنند.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

اما در پس ظاهر آرام و غنوده در سکوت و آرامش این عمارت چه رمز و راز دلهره‌آوری پنهان شده است؟ قربانی اول این عمارت تاجری به نام «ادوارد بی. کریشر» (Edward B. Kreischer) مالک اصلی این عمارت بود که در سال ۱۸۹۴ در خانه‌اش و با شلیک گلوله به سر، خودکشی کرد. بیش از صد سال بعد گنگستری به نام «رابرت مک‌کلوی» (Robert McKelvey) در این خانه به قتل رسید که دومین قربانی شناخته‌ شده‌ی این عمارت به شمار می‌آید.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

عمارت کریشر بر فراز تپه‌ای در جزیره‌ی استیتن آیلند و در جنوبی‌ترین ناحیه‌ی شهر نیویورک واقع شده است. در اصل عمارت دیگری نیز با نسخه برداری دقیق از این بنا در زمین کناری این عمارت ساخته شد که گویی بدل آیینه‌ای این خانه است و تا به امروز همچنان سرپا باقی مانده است.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

اما این عمارت نخستین بار توسط «بالتازار کریشر» (Balthasar) شهروند آلمانی و مهاجر ساخته شد که از طریق ساخت و فروش آجرهای نسوز، ثروتی قابل توجه به دست آورده بود. عملیات احداث این ملک در سال ۱۸۸۵ به پایان رسید و دو پسر بالتازار به اسامی «چارلز» و «ادوارد» نیز همراه او به این ملک اسباب کشی کردند. اما تنها یک سال بعد از ساخت خانه، بالتازار دار فانی را وداع گفت و مدت نه چندان طولانی بعد از مرگش، کسب و کار تولید آجرهای نسوز نیز دچار مشکلاتی شده و خانواده را با بحران مواجه کرد. سرانجام در سال ۱۸۹۴ و بعد از یک بحث و جدل در کارخانه، ادوراد دست به خودکشی زد.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

در ادامه سریال مشکلات مالی این خانواده، عمارتی که پس از مرگ ادوارد، به برادرش چارلز به ارث رسیده بود نیز در طول بحران مالی بزرگ رو به زوال رفت و اگرچه امروز هنوز هم سرپا است، اما به کل متروکه شده و فقط نگهبانان و البته عاشقان دنیای گردشگری وحشت و محققان دنیای پدیده‌های ماورایی به آن سرکشی می‌کنند. در واقع این ملک مدت‌های مدیدی است که در بازار املاک ایالتی برای فروش گذاشته شده، اما هنوز هیچ پیشنهاد قابل قبولی برای خریداری آن ارائه نشده است.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

اگر سرگذشت این عمارت را تا به اینجا چندان عجیب و مهیج نیافتید صبر کنید، چون اخبار بیشتری در راه است. بعد از یک خودکشی دردناک، بار دیگر این خانه صحنه جنایتی دیگر بود و یکی از نگهبانان در این عمارت مرتکب قتل شد. در آوریل سال ۲۰۰۵ خلافکاری به نام «ژوزف یانگ» (Joseph Young) ملقب به «جو بلک» (Joe Black) توسط خانواده‌ی خلافکار «بونانو» (Bonnano) استخدام شد تا گنگستری به نام رابرت مک کلوی را به مجازات برساند، فردی که ظاهرا مبلغی پول از رئیس این خانواده «جینو گالسترو» (Gino Galestro) به سرقت برده بود.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

از چپ به راست: رابرت مک کلوی- جینو گالسترو- جو بلک

جو بلک به همراه سه مرد دیگر ترتیبی داد تا مک کلوی به این عمارت آورده شود، او سپس خود دست به کار شده و مک‌کلوی را با چاقو مجروح کرد. البته در وهله‌ی نخست این مسئله بیشتر یک اقدام برای قتل بود، چرا که مک کلوی از این ضربات جان به در برده و خود را به در خروجی رساند. اما مردان دیگر آنجا منتظر بوده و دوباره او را به دام انداخته و با او درگیر شدند. باز هم ظاهرا بخت با این گنگستر همراه بود و او از این تلاش و درگیری نیز جان به در برد. ولی در نهایت چهار مرد مک کلوی را گرفته و او را در حوضچه‌ی کم عمقی که در حیاط جلویی عمارت واقع شده انداختند و به اصطلاح کارش را یک سره کردند.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

در نهایت قاتلان که از پس مأموریت برآمده بودند، جسد غرقه به خون مک کلوی را به زیرزمین برده و او را مثله کردند. سپس به نوبت هر کدام از قطعات بدن او را در کوره‌ی ذغالی واقع در زیرزمین سوزاندند تا هیچ ردّی از این جنایت باقی نماند.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

مدت‌ها طول کشید تا مأموران «اف‌بی‌آی» موفق شدند تحقیقات جامعی در این مورد انجام داده و پرونده این قتل را حل کنند. در این زمان کوره واقع در زیر زمین نیز از ساختمان خارج شده بود، اما خوشبختانه به اندازه کافی مدرک به جا مانده بود تا در سال ۲۰۰۸ جو بلک را روانه‌ی زندان کند. به علاوه یک سال بعد گالسترو نیز برای دستور قتل به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

وقوع یک قتل و یک خودکشی، این عمارت را به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین بناهای شهر نیویورک به شهرت رسانده است

این روزها عمارت قدیمی کریشر علی‌رغم تمامی ماجراهای تلخ و شیرینش همچنان قدعلم کرده و خود نمایی می‌کند. اما همچنان داستان‌هایی در مورد فعالیت‌های ماورایی رخ داده در این عمارت بر سر زبان‌ها است که به سرعت منتشر شده و باعث جلب افراد نترس به این عمارت می‌شوند. بعضی می‌گویند که روح همسر ادوارد این عمارت را به تسخیر خود در آورده است و گروهی از روح آشپزی آلمانی صحبت می‌کنند که ظاهرا در این خانه به قتل رسیده، اما هنوز هم در حال رفت و آمد در آشپزخانه و جابجا کردن ظرف و ظروف است.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

و در نهایت روح مک‌کلوی هم در این گروه جای دارد که شایعه‌ی حضورش در این عمارت، باعث شده که این خانه به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین عمارت‌های این جزیره شناخته و شهرتی توأم با ترس و وحشت را برای خود دست و پا کند.

عمارت تسخیر شده کریشر در نیویورک

عمارت کِرِیشِر- استیتن ایلند- نیویورک

امیدوارم از مطالعه‌ی این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید. خوشحال خواهیم شد شنونده‌ی نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی شما عزیزان باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع the-line-up

دیدگاه